11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Blue helmet

Controle van accountnaam of wachtwoord mislukt

Ik krijg op mijn iMac bij bestaande Apple mail accounts de melding, Controle van accountnaam of wachtwoord mislukt. Ik heb een account verwijderd en getracht opnieuw aan te maken maar wederom dezelfde melding. Op iPhone/iPad loopt de accounts wel gewoon in. Dit wel voor een bepaalde periode want schijnbaar worden er berichten naar de e-mailprovider gestuurd (pogingen om in te loggen) waardoor het IP nummer (thuis) wordt geblokt. De provider moet deze dan weer deblokkeren.

Dus wat ik ook doe, bestaand account aanpassen of zelfs opnieuw aanmaken, hemelding blijft: Controle van accountnaam of wachtwoord mislukt.

Heeft iemand suggesties?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 dagen, 9 uur geleden door  Blue helmet.

Bijdrager
    nnsa

Wie is de email provider, dus het gedeelte NA het @ ?

Als dit niet Apple iCloud is, dan moet je tegenwoordig een App-specifiek wachtwoord aanmaken binnen je Apple account. Dat wachtwoord gebruiken om in te loggen en daarna werkt het weer op je Mac.

Bijdrager
    Blue helmet

Nee, geen iCloud maar een eigen domein mail account bij Sylconia. App-specifiek wachtwoord aanmaken binnen je Apple account??

Bijdrager
    Shmoo

Via appleid.apple.com en dan inloggen met je Apple ID.

Bijdrager
    Blue helmet

Dank!

Maar ik begrijp het gebruik, er niet van. Ik gebruik Apple mail en heb daar accounts die al jaren zonder problemen functioneren. Ik moet toch het wachtwoord gebruiken dat ik heb bij de emailprovider? Ja, ik weet het dat gaat nu, om welke reden dan ook, niet goed.

Het maakt schijnbaar niet uit wat ik hier in voer?! Ik krijg een wachtwoord terug en waar voer ik die dan in binnen de Apple mail accounts?

Bijdrager
    nnsa

Het door je Apple-ID gegenereerde App-specifieke wachtwoord moet je invullen op de plaats waar je “vroeger” het wachtwoord van je email-provider invoerde.

Meestal log je in op je account via gebruikersnaam (doorgaans je email-adres) en volgende veld is je (app-specifieke) wachtwoord.

Het is even lastig, maar heeft te maken met hogere beveiliging. Op zich een hele goede zaak.

• Deze reactie is gewijzigd 2 dagen, 4 uur geleden door  nnsa.

Bijdrager
    Blue helmet

Dank!

Maar wat voer ik in in het veld ‘Voer wachtwoordlabel in (bijv. rekening)“??

De toepassing is nu duidelijk! Geldt dit dan ook voor de accounts op iPhone en iPad? En is dat dan voor alle accounts en devices toepasbaar of moet er voor elk account en device opnieuw worden aangevraagd?

Mijn nieuwsgierigheid, sinds wanneer is dit?

Bijdrager
    jv65

@nnsa Een App-specifiek wachtwoord is in dit geval niet van toepassing.

App-specifieke wachtwoorden zijn wachtwoorden voor uw Apple ID waarmee u kunt inloggen bij uw account en vanuit een app van een andere leverancier beveiligde toegang krijgt tot de informatie die u in iCloud hebt opgeslagen. Gebruik app-specifieke wachtwoorden bijvoorbeeld voor Microsoft Outlook, Mozilla Thunderbird of andere mail-, contact- en agendavoorzieningen die niet door Apple worden geleverd. App-specifieke wachtwoorden bieden een hoog beveiligingsniveau en zorgen ervoor dat het wachtwoord voor uw Apple ID niet kan worden verzameld of opgeslagen door apps van andere leveranciers die u gebruikt.

https://support.apple.com/nl-nl/HT204397

Bijdrager
    Blue helmet

jv65, dank! Ook aan nnsa en shmoo. Ben wel wijzer geworden maar nog geen oplossing.

Jullie suggestie zijn welkom!:-)

Bijdrager
    Beech

Je kunt ook zoeken bij Sylconia

Bijdrager
    Blue helmet

Beech, dank voor de link. Ik had deze info maar is niet de oplossing.

Sinds 16 juli 2010 ben ik een fervent Apple gebruiker en vanaf dag 1 heb ik zonder problemen de Apple mail account kunnen instellen en gebruiken. Daarom is dit zo opmerkelijk. Sylconia verwijst mij naar Apple.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.