12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Deskman

Contribute aan te bevelen of niet?

Ik heb hier al eens eerder gevraagd om een eenvoudig beheersysteem om een agenda op een website bij te laten houden. Een eenvoudig lijstje met data en af en toe een linkje of een plaatje.
    Alle opties om dit met een uitgebreid systeem te doen vind ik veel te ingewikkeld. Ik ga niet voor een enkele pagina een php / SQL database aanvragen en opzetten.

Een van de weinige opties die me nu nog rest is Contribute van Macromedia. Heeft iemand daar ook praktische ervaring mee van klant die op die manier (een deel van) zijn eigen website kan onderhouden?

Bijdrager
    kluivers

beste deskman,

wat is de link van je vorige post aangaande php mysql ? Ben zelf nml wel geinteresseerd hierin.

geen ervaring verder met de macromedia oplossing, sorry.

jw

Bijdrager
    Deskman
    Bijdrager
    Zimph

De mensen die er op mijn site mee gewerkt hebben waren enthousiast. Ik vind het zelf een goede manier om mensen uit je code te houden. Het heeft een duidelijke opzet en een vrij goede, simpele interface.

Je kunt met Dreamweaver templates cmpleet instellen wat je gebruikers wel en niet kunnen wijzigen, bepaalde (css) stijlen uitschakelen, en zelfs een review methode aanzetten. Dan worden de wijzigingen eerst naar jou toegestuurd om te accepteren voordat de gewijzigde pagina online gegooid wordt.

Ik zou zeggen, probeer het eens uit op een lokale site, speel er eens mee. Dan kun je zelf wel verzinnen of jouw gebruikers er mee kunnen werken.

Bijdrager
    boekeloo

Ik gebruik het zelf om mijn sites van simpele wijzigingen te voorzien. Ben heel enthousiast. Alle sites op een rijtje klik klik klaar.

Ik heb Contribute 2 er is inmiddels een 3 (die kan ook iets met Video heb ik begrepen)

Bijdrager
    roelboekel.nl

Ik heb het programma ook nog uit het tijdperk dat ik op windows werkte, maar toen ik mac ben overgestapt, was dat het enige programma wat ik niet heb meegenomen.

Een klant van me gebruikte het wel met plezier, maar ook niet veel gebruikt. Ik gebruik het niet meer omdat voor mij via php en mysql veel makkelijk is en als het om kleine dingen gaat gebruik ik gewoon dreamweaver voor site management.

Maar als je met meerdere mensen een html site moet onderhouden, die geen verstand hebben van html is het wel een oké programma.

Roel

Bijdrager
    Deskman

Ik heb nu twee klanten die zoiets willen. Allebei hebben ze hosting waar PHP en SQL niet standaard in zit, en in allebei de gevallen gaat het om één pagina die ze zelf willen bijhouden.

Voor PHP / SQL ben ik afhankelijk van wat er aan OpenSource te krijgen is ; zelf schijven van PHP lukt me nog niet goed genoeg. En dat is allemaal te groot en te complex.

Bijdrager
    newnomad

http://www.movabletype.org/
    kan cgi only, zonder php en Mysql,
    wel mogelijkhied tot runnen eigen cgi scripts nodig, weet niet welke isp’ sdi toelaten

succes
    [/url]

Bijdrager
    asimov

Contribute.

Ik ben er erg tevreden over, voor eenvoudig opgezette sites is het prima.
    Klanten die zo af en toe eens een plaatje en tekst willen wijzigen op hun eigen
    site kunnen er prima mee uit de voeten. Contribute is naar mijn mening zijn geld waard.

groeten asimov

Bijdrager
    nuvo

Hier info over cms zonder dbase maar wel met PHP.

http://www.snippetmaster.com/index.php

Bijdrager
    Thom

Heeft de klant die de website wil updaten dan ook Contribute nodig, of gaat dit web-based?

Bijdrager
    Deskman

Contribute moet door de gebruiker gekocht worden. Dat vind ik ook wel een nadeel. Want ik moet het ook kopen om alle instellingen te kunnen doen. En er is geen ‘twinpack’ constructie.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.