30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 44)
  • Q:
    Bijdrager
    Bergbewoner

    Contract inleveren T-Mobile

    Mensen, ik weet dat dit onderwerp veel behandeld is, maar het staat ontzettend versnipperd en ik vraag me af of met de nieuwe wetgeving van vandaag er dingen veranderd zijn. Daarom een nieuwe post.

    Ik heb vorige week vrijdag een nieuwe iphone 3GS gekregen bij een nieuw afgesloten T-Mobile abonnement. Ik heb nog een Vodafone-abonnement lopen welke over 2 maand afloopt.

    Ik woon in Groningen en daar is het bereik van T-mobile prima, overal bereik en overal 3G. Echter, ik kom van oorsprong uit een klein dorp in Overijssel en ga daar nog bijna elk weekend heen. Daar echter is het bereik ontzettend bedroevend. Bij het huis van mijn familie heb ik buiten met wat geluk überhaupt bereik (één streepje), maar binnen heb ik 100% zeker geen enkel bereik, zelfs geen telefoon of sms. In de rest van het dorp is het bereik buiten vaak 2 streepjes, maar wederom standaard binnen geen bereik. En dan heb ik het nog helemaal niet over het ontbreken van 3G in de wijde omgeving van mijn familie.

    Dit stoort mij ontzettend en eigenlijk vind ik het niet kunnen. Waarom heb je dan toch T-Mobile genomen zul je je afvragen? Omdat ik wel had gehoord dat het bereik wat minder was dan Vodafone, maar dat het zó slecht was, dat had ik eigenlijk niet kunnen bedenken en het valt me dus ook ontzettend tegen.

    Zo erg zelfs dat ik eigenlijk af wil zien van T-Mobile. Ik wil gewoon bereikbaar zijn, ook omdat ik dat voor vele projecten moet zijn en dat kan ik nu gewoon niet. Als je van Vodafone (of KPN) afkomt ben je gewoon beter gewend, helaas. Ik heb nu het idee om een Vodafone SuperSim abonnement te nemen en een iPhone 3GS uit het buitenland te halen (simlock vrij). Dan heb ik gewoon overal bereik en toch een geweldig toestel. Echter, dan moet ik wel van T-Mobile af komen.

    Daarom de volgende vragen:
    – Zijn de bovengenoemde klachten genoeg reden voor T-Mobile om met het contract te stoppen?
    – Welke acties kan ik daartoe ondernemen? (bellen, schrijven)
    – Welke ‘magic words’ moet ik beslist gebruiken in de beschrijving van mijn klachten?
    – Welke rechten heb ik wetende dat ik het contract vorige week vrijdag (26 juni) heb ondertekend? Is er iets van een 30 dagen retour regeling?
    – Ik weet dat ik eventueel mijn iPhone in moet ruilen, moet ik daarvoor iets betalen? (ik heb hem wel een week gebruikt)
    – Voorziet de nieuwe regelgeving ook in nieuwe voorwaarden op dit gebied?

    Eventuele andere tips zijn ook van harte welkom, bedankt voor de moeite!

    Inactief
    Anoniem

    Helaas, hier ongeveer het zelfde probleem. Ik heb een Vodafone prepaid telefoon. En een T-mobile abbonement. Prepaid heb ik zowat overal bereik. Maar met T-mobile valt de verbinding vaak weg in de trein. (o.a. tussen Lelystad – Almere)

    Misschien toch wel, http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2067

    Bijdrager
    calvin

    Als eerste zul je melding van je klachten moeten maken bij Tmobile zodat ze de kans hebben het op te lossen.
    Helaas hoeven de providers geen 100% dekkingsgarantie te geven, is wettelijk bepaald.

    Verder kun je proberen aanspraak te maken op coulantie en vragen of ze het contract willen ontbinden, wordt wel meer gedaan als er echt geen ontvangst is.

    Succes!

    Bijdrager
    reneo

    zelfde probleem gehad, mijn vriendin had met de helpdesk gebeld en er een zogenaamde ‘case’ van laten maken, na 1 maand mocht ze kosteloos 1,5 jaar voor einde contract opzeggen en het toestel (jammergenoeg geen iphone) houden.

    ikzelf heb gebeld, ook een case van laten maken en jawel, ook ik was na 2 uur van mijn contract af.

    mijn moeder kreeg het echter niet voor elkaar.

    komt er volgens mij op neer dat je de juiste persoon te pakken moet zien te krijgen… er zitten daar mensen bij de helpdesk die je zo van je contract af helpen en er zitten er ook die je helemaal niet willen helpen.

    terug naar de winkel (centrum utrecht), das geen aanrader… ik werd daar ook bijna met geweld uitgetrapt, raar hoor, die agresieve tmobileshop medewerkers…

    ohwjah, bij mij waren de magische woorden dat ik niet bereikbaar zou zijn voor mijn klanten. wat nog op waarheid berust ook:-)

    Bijdrager
    iErnst

    Een vriend van me heeft hetzelfde probleem, heeft tot twee keer toe een nieuwe iPhone gekregen, maar dekkingsklacht bleef. Het contract is inmiddels ontbonden, dus het is mogelijk om van je contract af te komen.

    Bijdrager
    Bergbewoner

    Dank voor de antwoorden. In hoeverre is je woonadres nog bepalend? Ik woon op papier in Groningen, maar ben vaak onderweg en heb daar dan geen dekking.

    Bijdrager
    SPQR

    Mijn spontane aanvoelen is dat in dat laatste het probleem ligt… Als je op je woonadres geen dekking hebt, dan zullen ze waarschijnlijk veel sneller de coulanceregeling toepassen.

    Bijdrager
    RoyHochstenbach

    Als het je zou lukken, en je moet het toestel opsturen, zorg dan dat ie goed is verzekerd (voor een bedrag van zeker €700/800), en behoudt het verzendbewijs zo lang, totdat het papier begint te vergaan.

    Had namelijk hetzelfde probleem, en toen beweerden ze dat het toestel nooit was aangekomen (ik denk opzettelijk omdat het oplichters zijn bij T-Mobile), en moest daardoor toch mijn contract afbetalen (wat ik dus niet heb gedaan). In dat geval kan je via de verzekering van de TNT de waarde terug betaald krijgen.

    Moderator
    Poezenbeest

    Heb je hem via internet of telefonisch besteld? In dat geval is de wetgeving voor koop op afstand geldig en kan je binnen acht dagen het prduct zonder opgaaf van reden retourneren. Neem contact op met de klantenservice hiervoor. Ik geloof dat T-Mobile zelfs een termijn van zeven werkdagen hanteert.

    Als je het in de winkel hebt gekocht, dan moet je daar gaan navragen hoe je dit kan oplossen, wees er wel snel bij, want je hebt niet zo lang om dit te herstellen.

    Bijdrager
    McLoe
    ”Bergbewoner”

    Dank voor de antwoorden. In hoeverre is je woonadres nog bepalend? Ik woon op papier in Groningen, maar ben vaak onderweg en heb daar dan geen dekking.

    Dat mogen ze imho nooit als argument gebruiken, het gaat toch om mobiele telefonie?!?

    Bijdrager
    Bergbewoner
    ”Zerk”

    Heb je hem via internet of telefonisch besteld? In dat geval is de wetgeving voor koop op afstand geldig en kan je binnen acht dagen het prduct zonder opgaaf van reden retourneren. Neem contact op met de klantenservice hiervoor. Ik geloof dat T-Mobile zelfs een termijn van zeven werkdagen hanteert.

    Als je het in de winkel hebt gekocht, dan moet je daar gaan navragen hoe je dit kan oplossen, wees er wel snel bij, want je hebt niet zo lang om dit te herstellen.

    Ik probeer zo’n bepaling te vinden in de algemene voorwaarden (op website tmobile), maar kan het nergens vinden. Iemand anders hier ervaring mee?

    Bijdrager
    bhaenraets
    ”McLoe”
    ”Bergbewoner”

    Dank voor de antwoorden. In hoeverre is je woonadres nog bepalend? Ik woon op papier in Groningen, maar ben vaak onderweg en heb daar dan geen dekking.

    Dat mogen ze imho nooit als argument gebruiken, het gaat toch om mobiele telefonie?!?

    En dus moet je overal waar je mobiel kunt zijn dekking hebben?

    Bijdrager
    defores
    ”calvin”

    Als eerste zul je melding van je klachten moeten maken bij Tmobile zodat ze de kans hebben het op te lossen.
    Helaas hoeven de providers geen 100% dekkingsgarantie te geven, is wettelijk bepaald.

    Verder kun je proberen aanspraak te maken op coulantie en vragen of ze het contract willen ontbinden, wordt wel meer gedaan als er echt geen ontvangst is.

    Succes!

    Ze hebben al een jaar de tijd gehad om het op te lossen, dit hebben ze nog beloofd zelfs in kassa.
    Dit kan absoluut dus niet. Het gaat niet om een paar gebieden maar heel erg veel gebieden.
    Ze bieden een contract aan maar leveren niet wat men beweerd (vorm van contract breuk).

    Volgens mij maakt de nieuwe wet het nu ook mogelijk dat als je niks aan de dienst hebt omdat men niet levert wat men beloofd heeft mag de consument het contract stop zetten, dit is men nu zelfs verplicht. Je contract kan hooguit 1 maand doorlopen nog.

    Echter las ik al nieuws niet alle providers dit momenteel in staat zijn alleen voor deze geld dat men dan een fixe boete krijgt.

    Bijdrager
    defores

    Heb je hem via internet of telefonisch besteld? In dat geval is de wetgeving voor koop op afstand geldig en kan je binnen acht dagen het prduct zonder opgaaf van reden retourneren

    Dit geld in feite voor alle diensten.
    De consument heeft het recht om onder het contract uit te komen, binnen 7 (werk)dagen.
    Ze zullen je dan vast wel eerst nog met een andere afdeling (dispatch ofzo) doorverbinden om je proberen te houden als klant.

    Bijdrager
    RickDeRaaf

    Volgens de 3G dekkingskaart van T-Mobile moet ik in Hoogeveen zowel binnen als buiten volledige 3G dekking hebben!?
    Afgelopen Vrijdag de 3GS opgehaald…..Wat denk je, GEEN dekking!!! :x

    kan ik hier wat mee bij T-Mobile of moet ik me 2 jaar ergeren dat ik in feite voor niets betaal???

    Bijdrager
    Josh_b

    Hier ook dit soort problemen, in Nijmegen heb ik altijd goed bereik (ook 3G). Maar in Groebseek, waar ik woon, alleen maar GSM/GPRS. In de supermarkt wilt ie af en toe wel eens een “Geen service” melding geven, maar voor de rest gelukkig wel GSM/GPRS. Ik ga ook maar even bellen, ik betaal voor 3G bereik en dit wil ik dan ook gewoon in mijn woonplaats hebben. Op de dekkingskaart staat toevallig net mijn straat (6561BW) in het gebied waar ik buiten 3G zou moeten hebben, maar ik heb nog nooit 3G gehad in Groesbeek. Ik snap niet hoe t-mobile zo’n slecht netwerk kan hebben terwijl Vodafone, KPN etc. gewoon goede netwerken hebben. Ze hebben zeker het geld in eigen zak gestoken i.p.v te investeren in het netwerk.

    Bijdrager
    Bergbewoner

    dank mensen voor reacties

    Ik maak er tot nu toe op uit dat het mogelijk lijkt onder je contract uit te komen, vooral wanneer je dat binnen 7 werkdagen na aanschaf doet. Ik ga naar T-Mobile bellen om te vragen mijn contract te laten ontbinden en zal daarna mijn bevindingen plaatsen.

    Ik stel voor dat anderen dat ook doen, dan hebben we een mooie case gemaakt met voorbeelden.

    Mocht iemand verder nog tips hebben dan houd ik me aanbevolen

    Bijdrager
    Josh_b

    Ben nu met t-mobile aan de lijn. Hopelijk komt er wat nuttigs uit.
    Mijn adres is net op een stukje van Nederland, waar nou precies geen bereik is. Dan zijn er wel veel van die stukjes in Nederland:P
    Ze gaan nu een onderzoek beginnen (komt jullie vast bekend voor), ook zou er binnen 1 tot 3 maanden een nieuwe zendmast in mijn omgeving geplaatst worden, het zal mij eens benieuwen.

    Bijdrager
    polansky

    Ik hoop voor je dat ze het echt doen, maar ik vrees T-Mobile ondertussen kennende dat het gewoon een ‘afscheep’ smoesje was, om je vooral over de drempel van 7 werkdagen te krijgen. Daarna ben je gewoon volledig het haasje en zit je 2 jaar vast aan ze.

    Bijdrager
    Josh_b

    Ja als er na het weekend nog niet gebeld is bel ik zelf weer.
    En hoe zit dat precies met die 7 dagen? dat is toch alleen bij koop op afstand.
    Ik heb hem in de t-mobile winkel gehaald, dan geldt dat zeker niet.

    Moderator
    Pete.Z

    Klopt, dat gaat alleen op bij koop op afstand. (Of aan de deur geloof ik)

    Bijdrager
    Bergbewoner

    Net gebeld met Tmobile. Kan inderdaad in eerste instantie niet, in de winkel gekocht en daarom geen acht (!) dagen retourgarantie en daarnaast is op het woonadres (groningen stad) voldoende bereik……

    Maar de medewerkster vond na mijn uitleg toch dat ze iets meer moest doen dus ze ging kijken wat ze kon gaan doen, word over een half uur terug gebeld, afwachten.

    Bijdrager
    Bergbewoner

    Ok, het vervolg.

    Nog geen ontbinding, het gaat naar de technische dienst en ik krijg binnen 28 dagen antwoord. Wat het verhaal ‘beter’ maakt is dat ik hem voor zakelijke doeleinden (mijn werk dus) nodig heb.

    Nu afwachten wat de technische dienst er van gaat vinden!

    Bijdrager
    Josh_b

    Het verhaal van de technische dienst komt mij ook erg bekend voor. Ik kan hun ook wel vertellen wat mis is, dat hele netwerk deugd gewoon niet. Om daar achter te komen heb je echt geen technische dienst nodig. En iets zegt mij dat er helemaal geen nieuwe zendmast in mijn omgeving komt, dat ze dat gewoon ff als zoethoudertje gebruiken.

    Bijdrager
    reneo

    Klopt, dat hele netwerk van hun hangt aanelkaar van oude troep met servers erachter die niet deugen… daar heb je inderdaad geen technische dienst voor nodig.
    Bij mijn vriendin en mij werd ook zogenaamd de td ingeschakeld, waarschijnlijk om toch even net te doen alsof ze iets voor je proberen. Bij mijn vriendin duurde het dus wel een weekje of twee eer de ‘td’ erachter kwam dat het niets meer werd en bij mij maar 2 uur!
    Overigens ligt het dus maar net hoe de pet van de medewerker staat, want mijn moeder kreeg ook zoethoudertjes als ‘werkzaamheden aan de zendmasten’ jaja… 3 maanden later heeft ze nog steeds beroerde ontvangst…
    Ik zou die 28 dagen niet afwachten… alsof je zakelijk gezien effe een maand zonder kan!

    Bijdrager
    Josh_b

    Ja en ook het feit dat die map op de t-mobile site gewoon niet klopt, in het noorden van mijn plaats zou ik buiten 3G hebben. Nou dat heb ik dus totaal niet. En ik ga morgen even bellen hoe het ervoor staat, ik wil gewoon zoiets als 50% korting zolang ik hier geen fatsoenlijk bereik heb, en anders ga ik andere stappen ondernemen.

    Bijdrager
    Josh_b

    Goed dat ik maar weer even met t-mobile aan de lijn hang, nu heb ik wel een eerlijke medewerker. Die zegt dat het gewoon beroerd is hier, en dat die dekkingskaart ook niet deugt. Ook ben ik de vorige keer voorgelogen over een nieuwe zendmast, volgens deze medewerker komt die er niet. Er komt over 3 tot 12 maanden (is een toch wat langere termijn dan 1 tot 3 maanden) een nieuwe zendmast in de buurt, maar daar zal ik geen profijt van hebben. Dus ik denk dat dit 2 jaar zonder 3G thuis wordt:( Ze wilde me wel een korting aanbieden, maar wat die is kon ze nog niet zeggen omdat ze hun systemen aan het bijwerken zijn. Mij lijkt het redelijk dat ik net zolang korting krijg totdat ik wel 3G heb. Toch belachelijk dit hele gebeuren in een redelijk grote plaats (20.000 inwoners), maar blijkbaar denkt t-mobile er net eventjes wat anders over.

    Bijdrager
    Bolle1961
    ”reneo”

    alsof je zakelijk gezien effe een maand zonder kan!

    als je ” zakelijk ” niet zonder telefoon kan snap ik dus niet dat je voor pruts mobile hebt gekozen. ze staan al jaren bekend om hun slechte dekking, itt Vodafone en KPN

    Bijdrager
    reneo

    En het is ook jammer dat er veel t-mobile medewerkers zijn die gewoon mee liegen en bedriegen. Goed geluk voor jou dat je er 1tje treft die wel eerlijk durft te zijn.

    Nu ze de boel toegeven, kan je er nog wel eens beter op gaan worden. Ik kreeg eerst ook nog wel een aanbieding, maar daar hoef je echt niet mee akkoord te gaan. Ik zou hun voorstel even afwachten, dan heel erg teleurgesteld doen en dan nog vragen of ze geen andere oplossing weten… dan pas beginnen over de oplossing om kosteloos je gehele abonnement op te zeggen en eventueel ook kosteloos je iPhone simlockvrij laten maken. Dan kan je altijd nog naar een fatsoenlijke provider waar je wel bereikbaar voor je klanten kan zijn!:-)

    Overigens had je je ook veel moeite kunnen besparen door van te voren even wat forums af te struinen. Dan was je er al snel achter dat het eerder regel dan uitzondering is dat t-mobile zo’n brak bereik heeft. Dan had je gelijk andere wegen kunnen bewandelen, zoals een simlockvrije iphone elders kopen met of zonder abonnement van een andere provider :P

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 44)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.