6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    piebas

Continuity werkt "half" op MacBook Pro

Het lijkt erop dat Continuity op mijn MacBook Pro (15-inch, medio 2012) maar in één richting werkt.

Als ik op mijn iPhone 5 een nieuw bericht maak in mail dan krijg ik op de MacBook keurig een icoontje in de dock.
    Maak ik op mijn MacBook een nieuw bericht dan krijg ik geen melding op mijn iPhone. Niet in het lockscreen of in het overzicht van geopende app’s.

Nu heb ik dit ook geprobeerd met mijn nieuwe Mac Pro, daar werkt het wel 2 kanten op….

De MacBook én de iPhone ondersteunen beide Continuity

Wat kan ik hier aan doen?

Bijdrager
    Targaryen

Je moet eens proberen uit te loggen via je iCloud instellingen en dan terug inloggen. Ik heb die tip eergisteren geprobeerd toen ik Continuïteit wilde uitproberen. Pas nadat ik op beide toestellen had uitgelogd en terug had ingelogd, verscheen een grijs icoontje linksonder mijn iPhone scherm van bv. Safari.

Bijdrager
    Shmoo

Aanleren om niet half werk te gaan doen alleen vanwege een nieuwe functie met een fancy naampje in het OS maar gewoon je oude/vertrouwde workflow respecteren.

Hoe deed je dat vroeger wanneer je een mailtje aan het typen was en iets tussen kwam waardoor je het mailtje niet kon afmaken, of heb jij altijd al de stoelendans gedaan tijdens het mailen?;)

Gewoon opslaan als concept in Mail en dan dit opgeslagen concept openen op een ander device wanneer je het weer nodig hebt. Iets minder cool maar met een Beats koptelefoon merkt niemand daar wat van.

Bijdrager
    Golfgast
    Targaryen op 02 november 2014

Je moet eens proberen uit te loggen via je iCloud instellingen en dan terug inloggen. Ik heb die tip eergisteren geprobeerd toen ik Continuïteit wilde uitproberen. Pas nadat ik op beide toestellen had uitgelogd en terug had ingelogd, verscheen een grijs icoontje linksonder mijn iPhone scherm van bv. Safari.

Thanks voor de tip! Op zowel de iPad als de iPhone werkt het nu. De apps deden voorheen niks, het enige wat werkte was het bellen via de Macbook.

Bijdrager
    piebas
    Targaryen op 02 november 2014

Dit was inderdaad de oplossing!
    Hoe simpel kan het zijn (soms..)

Bijdrager
    jpvdw

Heb eenzelfde probleem. Alles werkt alle kanten op. Van iPhone naar MacBook, van Macbook naar iPhone, van iPad naar MacBook en van MacBook naar iPad …alles?

Nee, niet alles … alle Apple-apps behalve Safari van mijn iPhone richting MacBook

Alle tips al geprobeerd. Niet dat ik met de handen in het haar zit, maar dit is juist een van de meer handigere apps waarvoor ik continuity voor kan gebruiken. Enfin, openstaande tabbladen op andere devices geeft hetzelfde effect:-) Hee verrek… die zit hij ook niet.

Ik begrijp er niets meer van. Vast iets simpels. Iemand een idee?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.