15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Pietervanos

Continu wachtwoord invoeren

Heb op de studeerkamer een computer staan die ik d.m.v. een draar met de modem benden in de mterkast heb verbonden, die computer heb ik weer verbonden met een Belkin draadloze router. Mijn mac maakt gebruik van dit draadloze netwerk. Maar staads wanneer ik de mac uit de sluimerstand haal moet ik opnieuw het wachtwoord (het beveiligde HEX pairs wachtwoord) invoeren…Iemand enige idee hoe ik dit kan voorkomen zodat ik niets steeds dit wachtwoord moet invoeren?

Bijdrager
    WaZoo

euh..bewaar wachtwoord…maar zo makkelijk kan het vast niet zijn:)

Bijdrager
    computer space

Welk beveiligingsprotocol heb je draaien op die Belkin? Volgens mij heb je met de nieuwere beveiligingen als WAP er geen last van.

Bijdrager
    Pietervanos

Nee precies er is geen hokje/vakje waarin je dat kan aangeven

Bijdrager
    macpro

Sla het wachtwoord op in de sleutelhanger.
    Dat kun je ergens bij de opties vinden als je de draadloze verbinding maakt.

Bijdrager
    WaZoo

toch vreemd, want wat ik weet van de verschillende routers (draadloze) die ik heb gehad voor mijn ae, was het altijd zo dat ik alles wel in mijn keychain (dus bewaar wachtwoord…) kon gooien, zelfs de oude wifi (b) jongens…

helaas ken ik geen belkin-broeders…

Bijdrager
    Pietervanos

Alleen ik heb deze draadloze verbinding gestart van een XP computer en deze ondersteunt dat wachtwoord onthouden niet en op mijn mac kan ik dit echter ook niet vinden

Bijdrager
    WaZoo

als je inlogd staat het toch linksonder?

zelfs als ik inlog op dat draadloze xp ding van mijn buurman kan het

Bijdrager
    Pietervanos

Waar linksonder bedoel je?

Bijdrager
    WaZoo

oeps, dat zijn die andere login schermen, sorry, maar als je inlogd (voor de eerste keer) vraagt ie altijd of je je pw in de keychain op wilt slaan.

…of ben ik nu helemaal de weg kwijt…kan het nl. nu niet doen…

Bijdrager
    Pietervanos

Ik heb het inderdaad wel eens zo gehad dat je niets steeds je wachtwoord moet invoeren daar heb je gelijk in maar ik krijg het nu met geen mogelijkheid meer voor elkaar!

Bijdrager
    WaZoo

weet je de netwerknaam nog? dan kun je die invoegen bij ‘airport -> ander’, misschien kun je dan overnieuw je pw invoeren, anders moet je (ergens) die gegevens wissen, weet zo snel echt niet waar…

of anders dit (die dertien tekens aan het einde zijn voor windows ruoters errug belangrijk, niet voor macs, maar moet je dus wel aanhouden):

Verbindingen tot stand brengen met basisstations via draadloze software van andere fabrikanten
    U kunt met een computer waarop andere draadloze software dan AirPort is ge├»nstalleerd, een verbinding tot stand brengen met een AirPort-netwerk dat met een wachtwoord is beveiligd. Vervolgens kunt u via dit netwerk een verbinding met het internet tot stand brengen. Hiervoor hebt u een netwerkwachtwoord nodig (het “equivalente netwerkwachtwoord”) dat verschilt van het wachtwoord dat AirPort-gebruikers moeten invoeren.

Om het equivalente netwerkwachtwoord op te zoeken, gaat u als volgt te werk:
    Open het AirPort-hulpprogramma, selecteer het basisstation en klik op de knop ‘Configureer’.
    Klik op de knop ‘Naam en wachtwoord’.

Om het gemakkelijker te maken voor niet-Apple computers om verbinding te maken met uw beveiligde netwerk, kunt u een wachtwoord opgeven dat uit precies dertien tekens bestaat.

Bijdrager
    Pietervanos

Hier kan ik wellicht iets mee…ga het morgen even uitproberen! Veel dank voor de moeite in WaZoo:D :)

Bijdrager
    computer space

Airport hulpprogramma? Voor een Belkin? Ik heb gewoon met dat ip-adres van de router in mijn browser de belkin ingesteld, wachtwoord ingevoerd, en op pc en mac met alleen dit wachtwoord meteen verbinding. Dat ingewikkelde gedoe met 13 letters en verschillende codes, dan wel hexcodes, ik herken er helemaal niks van. Klinkt alsof makkelijke software (airporthulpprogramma) het alleen maar moeilijker maakt.

Bijdrager
    WaZoo

die ellende met 13 letters etc heb ik recentelijk wel meegemaakt als er winblows machines in voorkomen, was helaas ook de enige manier om allemaal online te krijgen, vandaar mijn antwoord. heeft daarnaast niet zoveel met airport-hulpprogramma te maken hoor:)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.