7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Appelflapje33

Continu aangesloten op stroom

Ik heb een externe monitor aangesloten op mijn Macbook. Deze gebruik in in combinatie met draadloos toetsenbord en muis. Hierdoor kan ik mijn Macbook gewoon dichtklappen en dan wordt mijn externe monitor als hoofdscherm gebruikt. Het probleem is dat de oplader er dan wel continu in moet zitten. Ook al is hij vol en brandt het lampje dus gewoon groen, dan nog moet ik de stekker erin houden want anders kan ik geen gebruik maken van mijn externe monitor. Nu komt mijn vraag:

Is het niet schadelijk voor je Macbook als je hem zo’n twaalf uur op een dag aan de oplader hangt? Is dat niet slecht voor je accu of iets dergelijks?

Bijdrager
    julesp

De accu wordt er ”lui” van. Zou je gewoon niet je accu er uithalen?

Bijdrager
    iJoost

Ah… Die vraag weer eens. Gelukkig is het antwoord gemakkelijk te vinden.;-)

http://www.apple.com/nl/batteries/

En nee, de accu wordt er niet lui van. Dat was een ander soort accu’s. Maar lees gewoon de link die ik gaf, dan heb je het uit eerste hand.

Bijdrager
    julesp
    ”iJoost”

En nee, de accu wordt er niet lui van. Dat was een ander soort accu’s. Maar lees gewoon de link die ik gaf, dan heb je het uit eerste hand.

Volgens mij is dat in het algemeen wel bij mobieltjes, ipods, laptop ect.

Bijdrager
    The JM
    Moderator
    unSOUND
    ”julesp”
    ”iJoost”

Het is normaal bij NiMH accu’s, maar niet bij Li-ion accu’s. En die laatste zitten in de laptops van Apple. Li-ion accu’s worden juist lui van continu helemaal leeg maken en weer opladen, daarom hoef je dat maar eens in de zoveel maanden te doen om de accu te kalibreren.

Bijdrager
    Calpa
    ”julesp”
    ”iJoost”

Die van mij zit er bij normaal gebruik altijd in.. dus dat is vrij veel.. na een jaar zit ik op 68 cycles en 100% health.. zit wel snor. :innocent:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.