4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Martens

Contextmenu doet soms vreemd

Als ik ctrl+klik op een icon komt het contextmenu tevoorschijn. Soms staat de tekst er niet helemaal goed in. De tekst staat dan te laag in het menu en helemaal onderaan zie ik een scrollpijltje. Hier is een screenshot:

Als ik de muis op het pijltje plaats scrollt de inhoud op de goede plaats en verdwijnt het pijltje, dus ik kan ze wel gebruiken, maar ik moet dus eerst de tekst omhoog schuiven.

Is het normaal dat zoiets wel eens voorkomt of is er misschien iets om het te verhelpen? Alvast bedankt!

Moderator
    Adriaan Mol

Eigenlijk is dit een goed voorbeeld van de kleine foutjes in Mac OS X. Het komt doordat het bestand waarschijnlijk onderaan je scherm staat en het menu niet verder naar beneden kan uitschuiven.

Maar door met je muis naar beneden te gaan rol je de contextmenu verder naar beneden.

Adriaan

Bijdrager
    araminta

Lijkt me een bugje met lage prioriteit bij Apple. Waarschijnlijk checkt het OS bij het tonen van zo’n menu wat de hoogte ervan moet zijn, en stelt deze op de juiste waarde, maar ‘vergeet’ vervolgens om de lijst ook helemaal bovenaan te beginnen, of iets dergelijks. Geen drama, heb ik ook weleens.

Ik heb nooit de moeite genomen om te kijken of het verholpen kan worden. Misschien dat je moet upgraden naar 10.2.3 (mocht je dat nog niet gedaan hebben..), maar om dat hiervoor speciaal te doen.:P

Bijdrager
    boesboes

inderdaad, schoonheidsfoutjes in osx kom je nog regelmatig tegen.
    wat dacht je van dit:

Ik wou een bestand verplaatsen, toen m’n prullemand icoon plots een ander uiterlijk kreeg :D

Tjah, nobody is perfect!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.