11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Jeffry

Content Management Systeem

Voor mijn werk ben ik op zoek naar CMS-systeem. Nu zijn die te over, maar de keuze wordt daar niet makkelijker van. Ik heb een aantal eisen en wellicht dat iemand me op goede systemen kan wijzen.

De eisen:
    – XHTML1.0 valid, dat moet echt omdat de site voor slechtzienden toegankelijk moet zijn
    – Image systeem
    – PHP MySQL based
    – Gebruiksvriendelijke interface, de dummies moeten er mee gaan werken en eigenlijk zou het het mooist zijn als de interface ook dwingt om bij plaatjes alternative text etc in te vullen, zodat de site ook goed w3-valid blijft.

Suggesties?

Ik zat zelf te denken aan typo3, maar ik vind het niet zo’n makkelijk systeem, joomla kan ik niks mee vind ik echt te onduidelijk voor de mensen die het moeten gaan gebruiken en ik gebruik zelf veel subdreamer, maar die scoort erg slecht op validatie.

Bijdrager
    ivan92

Joomla gaat deze zomer naar versie 2 deze vindt ik persoonlijk veel duidelijker dan 1.0.x er zijn ook veel tuturials en add-ons. de BETA kan je downloaden of daar bekijken op http://www.joomla.org of hier voor de demo http://demo.joomla.org

Bijdrager
    David-Andrew

Joomla gaat naar versie 1.5

Dat is inderdaad een interessant CMS, met versie 1.5 zijn ze ook xhtml valid geloof ik.

Met de huidige Joomla versie kun je ook een valid website creeeren, echter moet je daarvoor wel een half uurtje een aantal hacks uitvoeren, maar dat is goed te doen.

– XHTML1.0 valid, dat moet echt omdat de site voor slechtzienden toegankelijk moet zijn

Als je het grafische van de website bedoelt: is xhtml niet percee nodig voor.
    Als je oplees software voor blinden bedoeld: dan gedeeltelijk wel, maar vooral de skils van de bouwer zijn belangrijk.

– Image systeem

Bij Joomla verschillende. Niet allemaal xhtml valid…

– PHP MySQL based

Jup.

– Gebruiksvriendelijke interface, de dummies moeten er mee gaan werken en eigenlijk zou het het mooist zijn als de interface ook dwingt om bij plaatjes alternative text etc in te vullen, zodat de site ook goed w3-valid blijft.

Joomla is wel lekker, maar niet Noob proof.

Kijk ook naar Drupal, maar dat is helemaal niet noob proof. Misschien ModXms?

Bijdrager
    eubank

Kijk anders hier eens:

http://opensourcecms.com/

Daar staan er meerdere genoemd. Persoonlijk denk ik dat Joomla toch wel een van de meest gebruiksvriendelijke is.

Bijdrager
    ivan92
    ”David-Andrew”

Joomla gaat naar versie 1.5

dat is waar ook :sealed:

”David-Andrew”

met versie 1.5 zijn ze ook xhtml valid geloof ik.

Dat is versie 1.0.12 nu al:D

Bijdrager
    Jean-Jacques

Symphony een heel goed XHTML valid systeem. Het enige jammere hieraan is dat je XSLT een beetje moet kunnen maar dan ook maar een beetje maar met het bekijken van 2 of 3 van de screencasts hier kom je er wel.

TextPattern ook een heel fijn systeem. De templates zijn echt heel simpel te leren dus als je snel en makkelijk wilt moet je deze pakken.

Bijdrager
    Jean-Jacques

Daar ging iets mis met het forum…

Kreeg een error dat het mail verzenden niet werkte.. beetje raar dus ik dacht dat m’n post er ook niet stond sorry :innocent:

Bijdrager
    Jean-Jacques

Daar ging iets mis met het forum…

Inactief
    Anoniem

Ik gebruik zelf e107. Ik vind het super werken met de Nederlandse taalpatch. Volgens mij is e107 ook nog xhtml valid.

http://www.e107.org

Bijdrager
    freshface

Zelfde als Jean J.

Bijdrager
    Jeffry

Thanks voor de vele reacties.

@David-Andrew: idd XHTML is niet per se noodzakelijk, maar oudere technieken pakken lijkt me gewoon niet zo handig met oog op de toekomst. Daarbij is de eis van het bedrijf om wel aan te sluiten bij de prioriteiten gesteld volgens de W3C en accessibility.nl.

Ik heb nog niemand gehoord over typo3, heeft dat een reden?!? :wink:

Ik zal toch nog eens kijken naar Joomla, ik ben er zelf gewoon nog niet zo wild van, maar goed wie weet.
    e107 ga ik ook even naar kijken.

Qua gemak zou ik het liefst zoiets hebben als Subdreamer, dat werkt gewoon onwijs intuitief en het moet uiteindelijk gebruikt worden door behoorlijke leken op het gebied van internet. Alleen dan dus wel met meer focus op een valide systeem met meta’s en alternative text en descriptions per tabel en afbeelding etc.

Reacties blijven welkom, ik zal mijn bevindingen ook delen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.