3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    dvsensei

Contactpersonen van mail naar adresboek met gegevens

Hallo allemaal,

Jullie kennen vast allemaal het probleem wel:
    contactpersonen uit mn adresboek, aangevuld met facebook, gmail en contacten vanaf mn iphone. Alles bij elkaar is het een mooi zootje geworden.

Ik gebruik Bento en adresboek. Mijn eerste slag is om een excel te maken en dubbelen samen te voegen, met invullen van unieke velden (tenzij iemand een goede tip heeft om dit snel op te lossen?).
    Vervolgens wil ik een structurele oplossing zodat ik niet weer over een half jaar met hetzelfde zootje zit (ik weet t, t is ook discipline;) ).

Mijn vraag is of er een app/tool is die, liefst automatisch, alle contactgegevens uit een mail filtert en daar een unieke contactpersoon van maakt. Ik weet dat ik in adresboek via rechterknop de basis kan toevoegen, dat is mijn vraag niet.
    Ik zou dus graag iets gebruiken dat mailadres, naam, bedrijfsnaam, adresgegevens, telefoon, gsm, fax, logo/foto enz. toevoegt.

Wie o wie weet of er iets dergelijks bestaat? (mag desnoods ook iets zijn dat werkt als een ‘businesscard reader”)

Bedankt voor jullie hulp!

Bijdrager
    ralleman

Deze werkt aardig voor het er uit halen van dubbele entrijs
    http://www.imactools.com/addressbookcleaner/

Deze is ook aardig, al heb ik de social media mogelijkheden nog niet gebruikt
    http://www.cobookapp.com/

Rik

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    dvsensei op 22 februari 2012

Ik gebruik Bento en adresboek. Mijn eerste slag is om een excel te maken en dubbelen samen te voegen

Eh … als je een databaseprogramma gebruikt, waarom ga je dan aan de slag met een spreadsheet om dubbelen eruit te sorteren?

dvsensei op 22 februari 2012

Mijn vraag is of er een app/tool is die, liefst automatisch, alle contactgegevens uit een mail filtert en daar een unieke contactpersoon van maakt.

Mijn vraag is dan: hoe moet dat programma goed weten welke gegevens bij wie horen? Zolang er maar één naam en adres in een mailtje staat is het wel duidelijk, of als alles netjes gegroepeerd is, maar er zijn zat gevallen te bedenken waarbij een programma in de war gaat raken. Het gevolg is, volgens mij, dat je dus nog met de hand alles na zult moeten lopen en eventueel corrigeren.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.