4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    MacLarson

Contactgroepen

Hallo,
    Ik heb sinds kort iOS 5 op mijn 3GS en gebruik iCloud. Nu zie ik in mijn telefoon contacten 3 groepen staan.

– Alle contacten
    – Alle op mijn iPhone
    – Alle iCloud

Deze hebben allemaal verschillende inhoud. Ik wil graag al mijn contacten op iCloud en op mijn telefoon als hetzelfde hebben staan. Hoe kan ik dit het beste doen?
    En ben ook benieuwd wat die groepen nu precies voor functie hebben.
    Dank!

Bijdrager
    SanderTreur

Kan je niet bij contact bewerken overzetten naar iCloud of anders om?

Het voordeel van iCloud is dat op het moment dat je een nieuwe iPhone neemt je alle contacten uit iCloud kan halen en ook op je iPad of Mac al je contacten hebt staan.

Bijdrager
    FotoDirk

Alle contacten zijn ze allemaal.
    Je kan naast iCloud ook nog andere contact groepen instellen. bv een outlook server.

Alle iCloud toont dus alleen de contacten die in iCloud zitten.

Eerlijk gezegd dacht ik persoonlijk dat als je iCloud activeert dan automatisch al je contacten die op je iPhone stonden in de iCloud werden gestoken. Zo leek dat toch bij mij te gebeuren.

Als die contacten op je iPhone niet in iCloud zitten dan kan je volgende doen.
    Zet contacten van iCloud af en kies de optie om ze ook van de iPhone te verwijderen. Dat kan geen kwaad, ze blijven in iCloud staan.

Als je dan naar je contacten gaat dan zie je alleen nog de contacten van je iPhone.
    Zet nu iCloud contacten terug op en kies ‘merge’ contacten tussen iCloud en iPhone. Volgens mij komen nu al je iPhone contacten in iCloud terecht.

Om zeker te zijn of een contact wel of niet in iCloud zit, kan je aanloggen op http://www.icloud.com. Dit moet je op een PC/Mac doen niet via je iPhone of iPad. Daar kan je dan ook naar de contacten kijken.

Bijdrager
    MacLarson

Hoi SanderTreur en FotoDirk,

Dank voor jullie advies. Ik ga eens even checken. Ik heb alleen een iPhone en geen pc/Mac. Dus icloud blijft voor mij een mobiel begrip. Wordt wel interessant denk ik.
    Anders zal ik gewoon de contacten opnieuw handmatig moeten invoeren. Goed om de familie \’s verjaardagen niet te vergeten. :p

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.