9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    rdesign

Contacten van iPhone naar adresboek

Hoi OMT-ers,

Poosje terug heb ik een nieuwe MacBook Pro gekocht. Op mijn oude MacBook Pro stonden al mn contacten nog, alleen heb ik deze een clean-install gegeven toen ik hem verkocht. Nu heb ik dus al mijn contacten nog wel op mijn iPhone staan, alleen hoe krijg ik die dan weer op mijn MacBook? Gewoon via iTunes?

Ik ben bang dat als ik mijn contacten ga syncen, hij dan het bijna lege adresboekje van mijn Mac op mn iPhone gaat zetten! Zou nogal een ramp wezen als ik mijn contacten kwijt zou raken en ik alleen met het Apple Benelux nummer zit, haha.:wink:

Alvast bedankt!

Robbert

Bijdrager
    Yggdrasil

Je moet sowieso altijd een back-up maken, dat is een must als je met een Mac/PC bezig bent.

Normaal, als je je iPhone koppelt aan de Mac verschijnt een conflictkadertje vanuit iTunes of je de contacten wilt overzetten, dat krijg ik toch altijd…

Bijdrager
    JJmac

Ik heb het via Gmail gedaan.

Bijdrager
    rdesign

Ik heb hier een TimeCapsule met back-ups van een aantal MacBooks hier thuis, alleen heb ik die van mijn oude MacBook maar weggegooid, aangezien ik het niet meer dacht nodig te hebben, haha. Had ik toch beter voor de 2TB kunnen gaan.

Nick, dat klopt, maar dat is volgens mij alleen als je syncen aan hebt staan. Dat durf ik dus niet, omdat ik bang ben dat ‘ie dat ene contactje dat in Adresboek staat over gaat zetten naar mn iPhone en vervolgens mn iPhone leegmaakt..

@JJmac Via GMail? Hoe krijg ik de contacten van mijn iPhone daar naar mijn GMail?

Thanks voor de snelle reacties!

Bijdrager
    Vinhelper

Standaard wordt het Adresboek van de iPhone op je Mac nagemaakt, omdat je zelf het snelst een nieuwe contactpersoon op je iPhone toevoegt.

En als je op je Mac iets toevoegt, wordt dit op je iPhone ook gedaan.

Pas zodra je deze opties aanvinkt in ”Info” (als iPhone is aangesloten) dan wordt je iPhone overschreven door je Mac-gegevens.

Laat dit dus bij jou net zo staan als op het plaatje, en dan wordt je Mac gevuld met het Adresboek van je iPhone.

Om het te controleren zonder directe synchronisatie, zet hier even een vinkje in de voorkeuren van iTunes:

Onder ”Apparaten” , het 1 na meest rechtse tabblad.

Bijdrager
    rdesign

Topper! Alleen nu zegt ‘ie dit?

Bijdrager
    rdesign

Weet iedereen gelijk hoe ik heet, haha. :sarcastic:

Bijdrager
    Vinhelper

Zoals uitgelegd door de tekst in het venster, kies je nu voor de meest rechtse optie.

Maar dat had je vast wel door.:wink:

Bijdrager
    rdesign

YES! gelukt. Bedankt!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.