One More Thing » Community » Forum » Mac Software » macOS » Contacten synchroniseren

Contacten synchroniseren

Profielfoto van OMT-fan

OMT-fan op 10 oktober 2017 #

Sinds de upgrade HS (??) synchroniseert mijn iMac de Contacten niet (goed).
Als ik in Contacten kijk zie ik onder Alle contacten “iCloud” en “Op mijn Mac
Alleen zijn die niet gelijk, op de Mac staan meer contacten.

Op mijn iPad en iPhone staan alleen de contacten die in de cloud staan.
Overal staat de icloud aan en heb ik al opnieuw ingelogd.

Iemand een idee wat er kan zijn?

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 10 oktober 2017 #

Ja en wat is nu het probleem of de vraag?

Het is toch logisch dat alleen de iCloud contacten worden overgezet naar je iPhone en iPad. Die ‘Op mijn Mac’ zijn toch locale contacten die je om welke reden dan ook niet in iCloud hebt gezet.

Profielfoto van OMT-fan

Is het niet zo dat de Mac dan ook in de cloud komt te staan met de contacten?
Synchroniseert de iMac niet naar de cloud?

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 10 oktober 2017 #

Als je dat activeert wel.

Bij mij is de optie “Op mijn Mac” niet eens zichtbaar omdat ik enkel met één iCloud account werk voor alle contacten. Wat jij aan de hand hebt is dat je waarschijnlijk twee profielen/accounts hebt aangemaakt in de Contacten app, één iCloud profiel en een lokaal profiel terwijl alleen dat iCloud profiel sync met iPhone en iPad.

Ik heb alleen de optie “Alle contacten” dus geen “Op mijn Mac” of zoiets .. En daar onder staan alleen groepen die ik zelf aangemaakt heb en waar ik contacten naar toe kan slepen om ze eenvoudiger te filteren/groeperen.

Profielfoto van OMT-fan

Volgens mij heb ik daar al langer last van.
Ik heb (uit vroeger tijden) een .mac account.
Dat is toen gemuteerd tot een .me account maar het .mac account bestaat ook nog steeds.
Als ik uitlog en weer inlog met mijn .me accoount komt in mijn profiel toch het .mac account in beeld.

Kan ik dat account gewoon verwijderen? (Hoe?)

Profielfoto van GoeieDag

GoeieDag op 10 oktober 2017 #

Wat jij hebt is dat (primaire) iCloud account gekoppeld is aan een oud dot.mac (@mac.com) adres. Die kun je niet verwijderen, noch veranderen. Dan moet je een nieuwe iCloud account aanmaken en die als primair instellen, als je van dat .mac af wilt. Maar waarom zou je?

Vwb je probleem: je kunt -als het nodig is- de adressen uit ‘Op mijn Mac’ naar ‘iCloud’ slepen, zodat die adressen up-to-date zijn. Misschien nog even in de (Contacten) voorkeuren>Algemeen aangeven dat iCloud de standaard account is, mocht dat anders staan. Daarna gooi je ‘Op mijn Mac’ weg (dat kan geloof ik wel).

Profielfoto van OMT-fan

Ga ik proberen, bedankt

Profielfoto van Jos Opel

Jos Opel op 11 oktober 2017 #

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad. Je moet, nadat de contracten op je mac ook op iCloud staan, de postbus op je mac leegmaken. Dus alle contacten selecteren en verwijderen. Daarna verwijderd de postbus zichzelf.

Profielfoto van OMT-fan

OMT-fan op 11 oktober 2017 #

Opel, precies dat heb ik inmiddels gedaan, n.a.v. de opmerkingen van GoeieDag.
Het lijkt opgelost, moet nog controleren of alle data is overgekomen.

Bedankt voor de hulp.

Profielfoto van OMT-fan

OMT-fan op 12 oktober 2017 #

Misschien nog even in de (Contacten) voorkeuren>Algemeen aangeven dat iCloud de standaard account is, mocht dat anders staan.

Kan ik niet vinden:

Profielfoto van GoeieDag

GoeieDag op 12 oktober 2017 #

Ja, ik zie het nu. Deze optie is er -slim genoeg- alleen als je meerdere CardDAV accounts actief hebt. Jij hebt maar één account, dus idd niet die optie.

Over dit topic

Gestart op 10 oktober 2017 door OMT-fan

Laatste reactie door GoeieDag

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?