13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Bvanrens

Contacten overzetten zonder icloud

Hallo,

Is er een manier om alle contacten in een keer over te zetten, zonder het gebruik van de iCloud? Of de simkaart.

Groetjes
    Bram

Bijdrager
    fred44nl

over te zetten van waar naar waar ??

van de ene Mac naar een andere: in het programma Contacten kun je alle contacten in één keer exporteren.
    dit bestand kun je overzetten naar een andere Mac en daar weer importeren.

Bijdrager
    Shmoo

Van z’n Mac richting iPhone waarschijnlijk..

Kijk eens in iTunes, speur daar eens een beetje rond bij de instellingen van je iPhone.

Bijdrager
    Bvanrens

Sorry voor de incomplete informatie. Mijn moeder heeft een nieuwe iPhone. Alleen de contacten staan nog op haar oude iPhone. Aangezien we niet haar AppleID in kunnen, moet dit zonder icloud. En vanwege een andere simkaart is dat ook geen optie.

Bijdrager
    Zwollywood

Je kan ze exporteren en importeren via Google contacts

Bijdrager
    tarun

Mail ze naar jezelf.

Bijdrager
    Bvanrens

Heb ondertussen ook even doorgezocht. En ik kwam bij de App Decive switch uit. Deze installeer je op de iPhone met de contacten en de iPhone waar de contacten naar toe moeten. En binnen een paar secondes zijn je contacten over gezet. Nu is de uitdaging nog om de oude iCloud account uit te schakelen. Want mijn moeder weet de antwoorden van de beveiligingsvragen ook niet meer. En apple kan alleen het wachtwoord resetten als we twee goede antwoorden geven.

Bijdrager
    GoeieDag

Tjonge. Als ik het een beetje goed inschat is jouw moeder rond de 55 jaar. En dan al wachtwoorden en vragen vergeten?!
    In het vervolg maar haar ICT beheerder worden?

Bijdrager
    Shmoo

Er was iemand op dit forum met een dementerende moeder. Ik weet niet of dit de moeder van de TS betreft, dus even uitkijken met reacties daarop.

Bijdrager
    Bvanrens

Je zit er dicht bij in de buurt. Mijn moeder is niet echt technisch, maar ze is lerende. Ze heeft nu alles zelf in beheer (email/apple ID). En waar nodig help ik haar. Dan krijg ik ook weer eten savonds;). We moeten dus alleen nog van dat oude OD afkomen die we vier naar geleden gemaakt hebben.

Bijdrager
    Bvanrens

@shmoo dank je, maar ik ben niet die persoon.??

Bijdrager
    Bvanrens

Even off topic. Ik wil graag van mijn oude 5s het scherm vervangen. Het gaat alleen om het glas. Is dit eenvoudig zelf te doen?

Bijdrager
    GoeieDag

Of je ouders nou dementeren of niet: het is altijd goed om ze te helpen met hun ICT zaakjes. En een heel belangrijk onderdeel daarvan is wachtwoord beheer, want er zit tegenwoordig zoveel ‘achter’ wachtwoorden.
    Dus beheer ik (houd ik bij) alle gebruikersnamen en wachtwoorden van een aantal oudere mensen. Zodat dit soort problemen mij (en hun!) niet zal overkomen.
    Dat bedoel ik dus. Lessons learned.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.