10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Verwijderd

Contacten nog wel in dock maar niet in launchpad?

Hoi,
    Ik heb een macbook air met Mountain lion en sinds vandaag is opeens mijn icoontje van contacten verdwenen uit mijn launchpad, terwijl ie nog wel in de applicaties map bij finder staat, en in mijn dock. Weet iemand hoe ik dit terug kan krijgen?

Ik hoop van jullie te horen.

Gr. Nick

Bijdrager
    GoeieDag

Ziet ie niet in een mapje (per ongeluk versleept in Launchpad)?

Bijdrager
    Ni3l55

Probeer de contacten app eens uit de applicatie folder te halen en er opnieuw in doen, dat zou kunnen helpen.

Bijdrager
    csteelooper

@Ni3lss: nooit geweten dat dat zou kunnen… Hoe sleept iemand applicaties in Launchpad (of er uit, for that matter)? Ben je niet in de war met het Dock?

PS> Ik weet dat je Apps uit de App Store kunt verwijderen via Launchpad door ze lang in te drukken en vervolgens op het kruisje te drukken, maar dat geld niet voor Systeemapplicaties zoals Contacten…

Bijdrager
    Verwijderd

@Ni3lss: hoe haal ik hem dan uit de applicatie folder? als ik hem naar bijv. mijn bureaublad sleep, dan krijg ik een link er naar toe.

Bijdrager
    GoeieDag

Ik zeg al: hij zit vast in een mapje in Launchpad…

Bijdrager
    Verwijderd
    GoeieDag op 11 juni 2013

Ik zeg al: hij zit vast in een mapje in Launchpad…

helaas, dat zit ie niet. En als ie er wel in zou zitten zou ik hem kunnen vinden bij het search balkje in mijn Launchpad en dat doet hij ook niet.:(

Bijdrager
    GoeieDag

Vreemd; heb je je Mac al eens herstart?

Bijdrager
    csteelooper

Je zou deze oude truc voor Lion eens kunnen proberen; daarmee forceer je dat de database voor Launchpad opnieuw wordt opgebouwd.

Typ in Terminal het volgende:

rm ~/Library/Application\ Support/Dock/*.db; killall Dock

Let op: Zoals ik al zei is dit commando eigenlijk van toepassing voor Lion (10.7); ik weet niet of en zo ja hoe het effect heeft op de werking van Launchpad in Mountain Lion (10.8). Mocht je op dit moment 10.7 draaien, dan kun je dit zonder vrezen proberen. Draai je 10.8? Dan is het volledig op eigen risico. YMMV.

Bijdrager
    Verwijderd

Allemaal bedankt voor de hulp. Eergisteren toen het gebeurde en gisteren heb ik hem minstens 10x per dag opnieuw opgestart, haha. Maar zonder resultaat. Ik zette mijn laptop vandaag aan, staat ie er opeens weer!? Raar, maar toch bedankt allemaal:)

Gr. Nick

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.