3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    jjbveld

Contacten Mac OS wil niet synchroniseren met Google Contactpersonen

Ik gebruik Google contactpersonen (heb een Androidtelefoon, vandaar).
    Dus heb ik in Mac Contacts mijn Google account aangegeven.

Voorheen werd er keurig gesynchroniseerd tussen mijn Mac en Google-account.
    Vandaag ontdekte ik dat het niet meer gebeurt.

Wel wordt Google Contactpersonen met mijn iPad gesynchroniseerd…

Ik heb in de Voorkeuren van Contacten mijn Google-account ingeschakeld. En bij mijn Google account in de systeemvoorkeuren staat Contacten aangevinkt.

Wat is er aan de hand? Wie heeft een advies?

Ter info: ik heb macOS High Sierra (10.13)

Heb iets geprobeerd: mijn Google-account verwijderd en daarna weer toegevoegd (via Systeemvoorkeuren).
    Leek te helpen… echter toen bleek dat mijn agenda niet meer gesynchroniseerd werd: de afspraken die in Google-agenda staan verschenen niet meer in de Mac-agenda.
    Vervolgens de procedure herhaald, ja hoor, de afspraken verschenen weer. Maar… nu blijft Contacten leeg… helemaal leeg…

• Dit onderwerp is gewijzigd 9 maanden, 2 weken geleden door  jjbveld.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 9 maanden, 2 weken geleden door  jjbveld.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 9 maanden, 2 weken geleden door  Night. Reden: Je kan je eigen post eenvoudig aanpassen door met je muis over je avatar te gaan, op het driehoekje te klikken en dan voor 'bewerk' te kiezen

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

In de Mac voorkeuren moet je kijken bij welke accounts contacten allemaal aanstaan. Bijv iCloud en Google. Vervolgens exporteer je alle contacten in je Adresboek. Die importeer je op Google. En daarna zet je in iCloud je contacten uit en doe je voortaan alles met Google.

Of anders gezegd: importeer alles naar Google en zorg dat je daarna ALLEEn nog maar google gebruikt.

En dat dan natuurlijk op AL je apparaten: macs, ipads, iphones, androids

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 2 weken geleden door  Night. Reden: Je kan je eigen reactie eenvoudig corrigeren en/of uitbreiden door met je muis over je eigen avatar te gaan, op het driehokje te klikken en dan te kiezen voor "Bewerk"

Bijdrager
    Sarcas

@jjbveld
    Ik gebruik ook Google contactpersonen (voor werk-gerelateerde contacten) en heb toen ik dit las direct gecontroleerd of het bij mij nog werkt. Het werkt nog. Wijzigingen worden heen en weer gesynchroniseerd, ook in de agendas. Ik realiseer me dat je niet vreselijk veel aan deze info hebt, maar je weet nu in ieder geval dat het kan werken en niet een structureel probleem is.

@aartjan
    Waarom dan?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.