14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    AnK

Contacten kwijt na herinstallatie software iPhone 8 Plus (inclusief WhatsApp)

Hallo,

Vanwege problemen met de microfoon van mijn nieuwe iPhone is in de winkel een software-herinstallatie gedaan. Nu ben ik veel van mijn contacten kwijt. En ook in WhatsApp zie ik vnl. nummers en geen namen meer staan.
    Zelf al veel gezocht en een en ander goed gezet of gedaan:

– Contacten uit iCloud opgehaald. Kreeg er maar 40.
    – Contacten van simkaart gehaald. Dat waren er maar 15.

– Mail ge├»nstalleerd en contacten aangezet.
    – Whatsapp paar keer verwijderd van telefoon en opnieuw uit AppStore gehaald.

– Alle switches van ‘Contacten’ in instellingen iPhone aan gezet.

Als ik mijn adresboek op mijn Macbook zie, staan er 500+ contacten onder ‘alle contacten’. In iCloud staan die niet.

Niets helpt. Iemand een suggestie?
    Bedankt alvast.

• Dit onderwerp is gewijzigd 4 maanden, 4 weken geleden door  Pete.Z.

Bijdrager
    GoeieDag

Maak eens een sceenshot van je Contacten programma op je Mac, vooral van de linkerkolom, en plaats die hier.

Bijdrager
    AnK

Bijdrager
    AnK

Screenshot gemaakt van onderste deel van Adresboek. Daarboven staan wel kaarten met namen.

Bijdrager
    Spinozo

Heb je op je Mac iCloud aanstaan en dan met name Contacten?

Bijdrager
    AnK

Net gedaan. En daarna op iPhone in instellingen Contacten even uit en weer aan gezet. Zijn er nog 277 (ipv 500+).

Bijdrager
    penseel

En had je een back-up in iTunes gemaakt dan kan je het weer terug zetten. https://support.apple.com/nl-nl/HT203977

Bijdrager
    AnK

Idee was om backup niet terug te zetten, omdat er waarschijnlijk een bug in de originele software zat, dat weer problemen gaf met microfoon in telefoon.

Bijdrager
    GoeieDag

De contacten op je MacBook staan helemaal niet in de iCloud, maar enkel ‘lokaal’ op de Mac.

En iCloud/Contacten lijkt daar niet eens aan te staan.

Bijdrager
    AnK

Had ik net na screenshot aangezet op Macbook, maar iCloud lijkt er niet meer op te halen.

Bijdrager
    GoeieDag

AnjaK
    …maar iCloud lijkt er niet meer op te halen.

Wat bedoel je daarmee?

Bijdrager
    AnK

Op mijn Mac staan onder ‘alle contacten’ meer dan 500 contacten. Bij iCloud staan er maar 40.
    Hoe krijg ik de rest van mijn contacten in iCloud?

Bijdrager
    GoeieDag

Simpel: overslepen.

Of misschien veiliger: alle contacten in ‘Op mijn Mac’ selecteren, Kopieer en Plak vervolgens in iCloud contacten.

Bijdrager
    AnK

Bedankt weer voor je advies.
    Het lukt alleen niet. Ik zou de contacten uit ‘Alle contacten’ moeten importeren, want in ‘Alle op mijn Mac’ zijn er niet zo veel.
    Overslepen of via iCloud vCard importeren lukt beide niet.
    ik zie online dat meer mensen daar last van hebben: https://www.appletips.nl/contacten-exporteren-met-behulp-van-icloud/

Morgen maar terug naar de winkel. Hopelijk kunnen ze me daar toch verder helpen.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.