3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    michelwigman

contacten Imac

In contacten staan 90% van mijn contacten onder Icloud.
    Hoe kan ik al deze contacten verplaatsen naar ‘Op mijn Mac’?

Nog andere tips om deze databases makkelijker bij te houden?

BVD

Bijdrager
    Yggdrasil

Hey,

1. Ga naar de iCloud website
    2. Selecteer alle contacten (cmd+A)
    3. Klik linksonder op het tandwieltje
    4. Kies voor ‘exporteer vCard’
    5. Importeer de vCard in ‘Contacten’.

Tips?

Volgens mij is het eenvoudiger als je al je contacten in de ‘Contacten’ applicatie houdt en dan bij de iCloud-voorkeuren kiest om ze te synchroniseren met iCloud. Dan zijn ze overal aanwezig. Als ik dan een nieuwe aanmaak op de iMac komt die automatisch in iCloud en vice versa.

[size=2]Taaltip: iMac, iCloud[/size]

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Alleen kan het wel eens foutgaan en worden niet al je contacten gesynchroniseerd. Een oplossing die voor mij werkte* was om te zorgen dat alle contacten in één van je adressenboeken staan (bijvoorbeeld op je Mac), dan op al je apparaten te iCloud-synchronisatie uit te zetten en alle contacten te wissen (behalve natuurlijk op dat ene apparaat). Daarna zet je iCloud-synchronisatie weer aan, beginnend met het apparaat waarop je de contacten hebt behouden.

* Na het aanschaffen van een iPad kwam maar iets van tweederde van de inhoud van het adressenboek op m’n Mac ook daarop terecht. Na wat zoeken vond ik oplossingen die niet werkten, waarna ik bovenstaande geprobeerd heb, dat het gewenste resultaat opleverde.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.