12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Cursor

Contacten en Agenda lokaal synchroniseren

Contacten en Agenda lokaal synchroniseren tussen MacBook met 10.11.6 en iPhone met 10.2
    Is me niet gelukt met behulp van iTunes en een kabeltje. Muziek is geen probleem.
    Het lijkt erop dat synchroniseren van Agenda en Contacten alleen in de Cloud mogelijk is.
    Of zie ik iets over het hoofd?

Bijdrager
    Shmoo

Bijdrager
    McPim
    Cursor op 17 januari 2017

Duidelijk, wat ik wil kan alleen met OS X versie 10.8.5 of lager.

‘Contactgegevens en andere gegevens met een iPod nano of iPod classic synchroniseren
    Opmerking: Deze optie is alleen beschikbaar als u OS X versie 10.8.5 of lager gebruikt.’

Je had het toch over een iPhone? Ik haal niet uit de tekst waarom dat niet zou kunnen. De 10.8.5 opmerking gaat over een iPod nano/classic.

Bijdrager
    McPim

iCloud is heel fijn, echt :wink: Maar nou snap ik nog steeds niet of je vraag is beantwoord? Want het kan dus wel, contacten en agenda synchroniseren zonder iCloud, met een iPhone.

Bijdrager
    McPim

Ik zou het precies zo doen als in het support document :wink: Die melding krijg je omdat je de contacten op je iPhone nu al synchroniseert via iCloud, dat is inderdaad een instelling in je iCloud settings op je iPhone. Het is óf het een óf het ander. Conclusie:

– als je iCloud niet meer griezelig vindt en synchroniseren gaat prima, dan lekker zo laten (het is namelijk veel makkelijker)

– als je toch wilt synchroniseren met kabel zet je op je iPhone in de iCloud settings uit dat je je contacten/agenda’s wilt synchroniseren. En dan doe je het via iTunes zoals in de link beschreven.

Bijdrager
    GoeieDag

Het veranderen van de instelingen is maar een paar seconden werk, want enkel een paar knopjes omzetten.
    Iets meer werk is het te zorgen dat de betreffende contacten en agenda’s vanaf de iCloud account een lokaal bestand worden.
    Maar een uur werk?

Bijdrager
    McPim

Qua contacten begrijp ik het niet, als je iCloud sync uit zet blijven die gewoon lokaal op je Mac staan. En als het heel belangrijk is dat een bestaande iCloud kalender lokaal op je Mac komt dan zijn inderdaad de stappen uit de link van Cursor nodig, 10 minuten werk. Waarom je een agenda met een kabel zou willen synchroniseren blijft een vraag voor mij maar anyway, het kan dus :wink:

Fijn dat het dankzij Apple nu werkt zoals je het wilt Cursor!

Bijdrager
    McPim

Haha, grappig. En zo is het, profiteer ervan :-D Maar ok, 30 jaar (!) agenda’s, ik zeg niks meer, dat vergt een voorzichtige aanpak…

(en angsten zijn te behandelen :wink: )

Bijdrager
    GoeieDag

iCloud contacten blijven niet lokaal op de Mac staan als je iCloud contacten uit zet.
    Maar de oplossing is simpel: alle contacten exporteren als vCards en deze weer importeren in Contacten (op mijn Mac).

30 jaar aan agenda’s? Toen bestond er nog helemaal geen agenda programma. Of heb je ze er allemaal achteraf ingezet?

En ben het met McPim eens: angst voor iCloud? Volledig onterecht.

Bijdrager
    McPim

Je hebt gelijk GoeieDag, op een iPhone krijg je netjes de vraag of je ze lokaal wilt bewaren, op een Mac niet zie ik nu. Altijd gedacht dat dat logischerwijs hetzelfde zou zijn, best wel raar eigenlijk dat je die optie onder OS X niet krijgt :roll:

Bijdrager
    GoeieDag
    Cursor op 18 januari 2017

…ik lijk wel gek…

Ben het met je eens…:-P

Zorg je wel voor een goede back-up, zeker ook gezien het werk wat je erin stopt?!!!

Bijdrager
    GoeieDag

Top!(y)

En ik maak zelf ook nog af en toe een lokale backup (die ook weer mee gaan in de TM, etc bu’s) van Agenda en Contacten via de functie menu Archief>Exporteer>…-archief.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.