7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    vuurvreter

Contact niet zichtbaar onder contacten.

Het valt mij op, dat ik af en toe een contactpersoon zoek om te bellen, maar dat hij/zij niet vindbaar is in mijn contacten en ik deze persoon wel heb toegevoegd in contacten.

Ondanks alles, staat persoon wel in mijn whatsapp lijst, bel ik dan het bewuste telefoonnummer, dan verschijnt hij/zij wel met alle contact info bij “Recent” gebelde personen.

Iemand die dit herkent?

Bijdrager
    Shmoo

Nee nog nooit meegemaakt maar dat komt misschien omdat ik maar 9 contacten in mijn lijst heb staan. 🤗

Bijdrager
    vuurvreter

Ik heb er 364 contacten, en de ontbrekende contact persoon is op http://www.icloud.com wel zichtbaar.

iCloud staat aan voor contacten, dus het lijkt dat er niet alles gesynchroniseerd word met de iphone.

Bijdrager
    vuurvreter

Probleem opgelost.

Ik heb ooit eens geprobeerd om een backup te maken van mijn contacten, waarbij er een  “Naamloze groep 1” is ontstaan met de contacten die ik had totdat moment. Vraag mij niet hoe, hij is er en ik krijg hem niet meer weg.

En deze groep stond geselecteerd op mijn iPhone, waar genoemd contact kennelijk niet instond.
    Door nu “Alle contacten” te selecteren, is mijn probleem opgelost.

Als er iemand is die weet hoe ik die andere groep kan verwijderen, dan hoor ik dat graag.

Bijdrager
    Metssr

Kan het zijn, dat iCloud deze groep aanmaakt op het moment dat je een back-up terugzet.?

ik heb momenteel ook het probleem dat mijn contacten uit de cloud niet gesynchroniseerd worden met mijn Mac. een wijziging die ik op de iPhone toepas zie ik ook meteen op de iPad, maar niet op de Mac.  En…. en wijziging die op de Mac maak, zie ik niet verschijnen op mijn iOS apparaten / c.q. in contacten in iCloud.

Synchronisatie met mijn agenda werk wel over en weer.

Bijdrager
    vuurvreter

Geen idee of iCloud die groep aanmaakt.

In ieder geval kan ik “alle contacten” kiezen op de iphone en daarmee zie alle contacten weer verschijnen.

Bijdrager
    Metssr

Ik kan “alle contacten wel kiezen, maar ik heb onlangs een adres van één van mijn contacten aangepast en dat verandert keurig mee in de iCloud contacten, dus ook op de iPad, maar op de Mac blijft het oude adres gewoon staand, dus tussen iCloud en Mac synchroniseert het niet meer. Althans in contacten.

De agenda werkt wel via de cloud. en dus een wijziging op de Mac verschijnt ook op de iPhone en iPad.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.