29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:

Bijdrager
    Remon

Contact met Apple voor Leopard

Ik heb zelf een idee ontwikkeld voor eventueel een nieuwe optie
    in Leopard. Maar nu wil ik dit idee aan Apple laten zien maar
    hoe moet ik dit aanpakken.
    Mochten ze geïnteresseerd zijn dan zou ik toch graag willen dat
    het idee in mijn handen blijft.
    Wie kan mij hier meer informatie over geven?

Bijdrager
    masuran

Als je de juiste persoon kan contacteren zal het eerste wat je moet doen een papiertje tekenen waarin je verklaart dat Apple de volledige eigendom krijgt van je ‘idee’. Zonder je handtekening zullen ze nie luisteren:)

En daarbij is het onmogelijk om ‘eigenaar’ van je idee te blijven. Met 6 miljard mensen is het onmogelijk om nog een origineel idee te hebben en als je later wil bewijzen dat het jouw idee is dan kan Apple je in 3 maanden uitprocederen. Zoveel geld hebben zij en zo weinig geld heb jij:)

No offense, het kan mischien een goed idee zijn en Apple zal wel willen luisteren, maar in deze wereld is het onmogelijk om over zo iets ‘baas’ te blijven.

Bovendien zou ik je persoonlijk een mep komen geven moest je een software idee willen patenteren :evil:

Bijdrager
    Donnie Darko

Bijdrager
    Remon

Nou het gaat mij niet om het idee dat het mijn idee blijft maar ik zou
    er zo graag wat voor terug willen zien mochten ze het gaan gebruiken
    als je begrijpt wat ik bedoel 8)

Bijdrager
    MacBeer

Misschien kan Turbanus hier wat over zeggen.. hij is toch uitvinder en zal wel wat ervaring met patenten etc. moeten hebben?

Bijdrager
    TurkishDelight
    ”Remon”

Nou het gaat mij niet om het idee dat het mijn idee blijft maar ik zou
    er zo graag wat voor terug willen zien mochten ze het gaan gebruiken
    als je begrijpt wat ik bedoel 8)

misschien moet je er een patent op nemen..

Bijdrager
    iStevie

Dan ga je voor je bescherming een octrooi moeten aanvragen,
    ik bedoel dan wel, als je werkelijk iets hebt uitgevonden !

Maar octrooien en patenten is soms niet simpel, en zeker niet als het over software gaat !

Er zullen wel leden zijn die je er alles kunnen over vertellen.

grtz

Bijdrager
    a la Mac

Bijdrager
    PietjePuk

Wachten met ze nu al iets te melden en hier wachten op mensen die je een antwoord kunnen geven op je vraag. Als je ze nu al je idee toestuurd ben je het kwijt.

Bijdrager
    macroni

Leg ons misschien eerst eens je idee uit.. :D
    Ik zeg zeker niks :sealed:

Bijdrager
    remcodb2

Als je er geen patent op hebt kan je het vergeten, dan kan apple het gewoon gebruiken zonder te betalen.

Bijdrager
    qjb

En ook als je wel een patent hebt kan Apple je idee gewoon gebruiken zolang je zelf geen geld hebt om te procederen. Een patent heeft pas waarde als je de middelen hebt het te verdedigen (privaatrecht). Daarnaast is een patent op een slechts een idee in Europa gelukkig nog niet mogelijk.

Bijdrager
    Merkava

Lastig verhaal.

Software is in de EU in principe niet vast te leggen in een patent.
    Op geschreven software is echter wel het auteursrecht van toepassing.

In Amerika heb je wel een mogelijkheid om het te patenteren.
    Om dat hiervandaan te regelen zal niet meevallen.

Er zit nog een klein potentieel addertje onder het gras.
    In Amerkia hanteert men het first to invent principe, in Europa het first to file.

Als je een goede omschrijving maakt van wat j ebedacht hebt, liefst met een flow diagram en mogelijk screenshots (fictief), en je brengt dit spul naar de belastingdienst )alleen de grote kantoren) voor archivering (kost je 30 euro of zo).
    Als je dat klaar hebt zoek je contact met Apple, en dan is het afwachten.
    Er bestaat natuurlijk ook de mogelijkheid dat Apple dit al heeft ontwikkeld, maar nog niet naar buiten berengt, het blijft dus een lastig verhaal.

Bijdrager
    Remon

Dus eigelijk je idee officieels vastleggen op een bepaald tijdstip
    op die manier kan je altijd achterhalen dat jij het eerder had?

Bijdrager
    masuran

Vergeet ook niet dat grote software bedrijven (en kleintjes) hopen maar dan ook hoooopen patenten, octrooien, idee├źn en ontwerpen hebben liggen die ze op het moment nog niet willen/kunnen uitbrengen.
    Je goed idee kan dus al gepatenteerd zijn.

Bijdrager
    Merkava
    ”Remon”

De bedoeling van dit deponeren is vooral zo later aan te kunnen tonen in welk stadium jouw idee was wat betreft ontwikkeling en of uitwerking.

Stel je er verder niet te veel van voor, stap op Apple af en zie wat er van komt.
    Als je nu een idee hebt komen er altijd weer nieuwe, gebruik dan de ervaring die je nu opdoet.

Bijdrager
    Remon

Ja maar ik heb nog geen goede afdeling gevonden
    waar ik mijn idee naartoe kan sturen?
    Iemand een idee.

Edit: Ik heb zitten kijken bij de links die gegeven zijn
    maar die zijn niet degene die ik eigelijk zoek.

Bijdrager
    chris90

Naar het hoofdkantoor van apple gaan? :P
    En dan vertellen dat je ‘een’ idee hebt. Maar pas geven als ze je ervoor willen betalen?

Ken er niets van :wink:

Bijdrager
    MacBeer

Remon,

Je hebt mij laten zien wat je wil. Wat je kan doen is contact opnemen met de belastingdienst. Daar kan jij voor ongeveer een euro of 5 je ‘schetsen’ laten vastleggen. Waar je precies op moet letten kunnen ze je daar vast uitleggen.
    Dit is een methode die vaker gebruikt wordt als extra scherm-middel om te bewijzen dat jij ergens eerder mee was. Je moet je ‘idee’ dan wel goed documenteren dmv van schreenshotjes te maken.

Bijdrager
    strigoi

Ben benieuwd wat het is Remon / MacBjorn is het wel een reeel idee?

Bijdrager
    iPod Jimmy

Als het nou gebruikt wordt ofzo. Mogen we het dan wel weten? Of als je er een patent op hebt.

Bijdrager
    Reflex

Apple accepteert je idee niet. Ik heb Apple eens een brief gestuurd met de mededeling dat ik een concept voor een product had, en het wel aan hen kwijt wilde. Ik kreeg van Apple’s legal department een brief terug dat ze geen ideeen accepteren van niet-employees…

Anoniem

Maakt niet uit… zorg er gewoon voor dat je je idee op de ├ę├ęn of andere manier vast laat leggen.

Las laatst een artikel over een Belgische universiteit die iets van een universeel griepvaccin ontwikkeld had… niemand was geinteresseerd. Nu blijkt dat Merck (of een andere moloch) precies op dat idee nu ook een vaccin aan het ontwikkelen is. Is blijkbaar een standaardprocedure bij grote bedrijven.

Als je kunt aantonen dat het jou idee is betalen ze er uiteindelijk wel voor. 8)

Bijdrager
    Byron
    ”Reflex”

Apple accepteert je idee niet. Ik heb Apple eens een brief gestuurd met de mededeling dat ik een concept voor een product had, en het wel aan hen kwijt wilde. Ik kreeg van Apple’s legal department een brief terug dat ze geen ideeen accepteren van niet-employees…

dat is ook meer dan logisch, dit zijn big boys, geen lieve open source software makers.. Ze krijgen waarschijnlijk om de haverklap brieven en e-mails van gasten die vette ideeen (denken) te hebben, terwijl ze zelf de heftigste ontwerpers en industrial designers in huis hebben..

Bijdrager
    LoveBug356
    ”Remon”

Nee, eerst je idee uitwerken tot realiteit.
    Een idee patenteren kan wel maar heeft geen waarde (niets afdwingbaar)

Bijdrager
    MacBeer

Ik kan me toch niet voorstellen dat Alle idee├źn van Apple altijd van binnenuit het concern komen. Maar goed, laat het maar rusten Remon.

Bijdrager
    MacBeer
    ”LoveBug356″
    ”Remon”

Nee, eerst je idee uitwerken tot realiteit.
    Een idee patenteren kan wel maar heeft geen waarde (niets afdwingbaar)

Je kan geen auteursrechten op idee├źn claimen. Er zal altijd sprake moeten zijn van een ‘algemeen zintuiglijk waarneembare voorstelling’. Oftewel, je moet een schets hebben of met woorden beschrijven wat je wil.

Moderator
    Strifer

ik ben trouwens wel hard benieuwd naar het idee. kun je het niet gewoon zelf schrijven en uitbrengen? in eigen beheer als low-cost shareware?

Bijdrager
    iRik

hint: het heeft iets met expose te maken:P

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.