14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Photovidy

Contact from7 dropdown menu HELP

Beste,

Na wat moeite is het me gelukt om het dropdown menu in mij contact pagina te krijgen. Echter is het probleem nu dat wanneer ik het test en bijvoorbeeld festival aanklik zie ik dat niet terug in de e-mail.. hier onder de tekst:

Categorie (verplicht)
    [select* your-browser include_blank “Evenementen” “Festival” “Club” “Interieur” “Architectuur” “Automotive” “Overige”]

Wie kan mij vertellen waar het fout gaat.

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren geleden door  Photovidy.

Bijdrager
    Usain

Heb je dit gewoon zelf gebouwd maar niet in het script gezet die uiteindelijk het werk doet en een mailtje naar je stuurt?

Bijdrager
    Photovidy

plaatje 1

Als je hier het plaatje heb, als je dan de laatste regel ziet komt het er zo uit via plaatje 2

Plaatje 2

Maar als dit dan opsla en vervolgens opnieuw toewijs aan de contact pagina dan veranderd er niks.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren geleden door  Photovidy.

Bijdrager
    Photovidy

Als ik dan doe wat hier staat, dan krijg ik wel het dropdown menu alleen staat er niks in. Dan komt de tekst naast de balk te staan en kan ik niks aanklikken

Bijdrager
    Usain

Ah een wordpress plugin, Shmoo kom eens helpen.

Begin eerst een met op dat eerste plaatje die <p> XXXX <br /> en </p> toe te voegen. Net als bij al die andere opties wel staat.

Bijdrager
    Shmoo

Weet je zeker dat je die shortcode ook in de HTML view plakt en niet in de visual editor?

Bijdrager
    Shmoo

Zijn dit twee dezelfde items?

Misschien maken deze een conflict met elkaar. Probeer eens alleen de bovenste in je shortcode op te nemen. Het formulier testen en kijken of alle gegevens op je mailtje opduiken. Daarna doe je hetzelfde maar dan haal je de bovenste select optie weg en voeg je alleen de onderste toe..

Als alles dan wel werkt dan weet je dat beide in conflict zijn met elkaar.

Edit

Die laatste select optie staat nu onder de submit optie. knip en plak deze eens boven de submit/verzenden optie want ik denk dat het script op de achtergrond het form element zal afsluiten zodra deze een submit tegenkomt in de shortcode. Kortom die laatste select valt dan buiten het formulier en wordt ook niet meegenomen in het verzenden.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren geleden door  Shmoo.

Bijdrager
    Photovidy

Nee dit zijn niet twee de zelfde items. Die tekst onderaan was even het voorbeeld hoe het eruit komt als je het via de plug-in doet. Die andere is hoe ik het van het contact from7 op de website heb overgenomen. Maar ik wal dat even met

proberen als ik weer thuis ben.

Bijdrager
    Shmoo

En anders kun je ook de JetPack plugin installeren die door WordPress zelf gemaakt wordt. Daar zit ook een contactform plugin in verwerkt en ondanks dat deze erg oubollig is vind ik persoonlijk dat deze nog het beste werkt.

De laatste jaren is er zo’n run gekomen op contactformulieren plugins voor WordPress dat zo’n beetje elke plugin die er bestaat compleet de plank misslaat. Heel jammer want Contact Form 7 was vroeger een van de aller beste plugins voor WordPress. Tegenwoordig is het drama alleen omdat developers niet weten wanneer ze moeten stoppen en maar opties en functies blijven toevoegen. Uiteindelijk krijg je dit soort onzin. Plugins waar geen hond meer mee kan werken, maar dat mag je niet zeggen want ze zijn gratis.

Bijdrager
    feek

Staat er in jouw onder het tabje “e-mail” het veld [select] wel vermeld in het op te stellen bericht? Dat moet er wel staan, anders komt hij ook niet in de mail. Zie hier.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren geleden door  feek.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren geleden door  feek.

Bijdrager
    Photovidy
    feek op 28 oktober 2015

Staat er in jouw onder het tabje “e-mail” het veld [select] wel vermeld in het op te stellen bericht? Dat moet er wel staan, anders komt hij ook niet in de mail. Zie hier.

Ja klopt, dat is nu ook het hele probleem. Mijn vraag daarover is ook hoe moet ik dat stukje er tussen zetten. Want als ik denk zoals het moet dan werkt die hele functie niet meer.

Categorie (verplicht)
    [select* your-browser include_blank “Evenementen” “Festival” “Club” “Interieur” “Architectuur” “Automotive” “Overige”] waar moet die tag met your-email tussen komen?

Bijdrager
    Shmoo

How Tags Work

ik denk dat jij het woordje your-browser in die tag hebt overgenomen van een voorbeeld waar mensen een keuze konden maken voor een type browser. Daar moet volgens mij gewoon de naam van je select veld.

Kijk ook op deze pagina bij het kopje select.

Checkboxes, Radio Buttons and Menus

Bijdrager
    feek

Even voor de duidelijkheid,
    in jouw eerste post wordt de dropdown “your-browser” genoemd en later “Categorie”. Hoe heet hij nou echt?

Dus als je [your-browser] in je mail hebt staan en hij heet “Categorie” dan komt het niet door!

Let er ook even op. Ik weet nu even niet in welke mate ContactForm7 hoofdlettergevoelig is! Dus gebruik even alleen kleine lettters!

Als in het formulier staat:
    [select* your-browser include_blank “Evenementen” “Festival” “Club” “Interieur” “Architectuur” “Automotive” “Overige”]

gebruik dan in je e-mail form:
    [your-browser] 

Als in het formulier staat:
    [select* Categorie include_blank “Evenementen” “Festival” “Club” “Interieur” “Architectuur” “Automotive” “Overige”]

maak dan kleine letters:
    [select* categorie include_blank “Evenementen” “Festival” “Club” “Interieur” “Architectuur” “Automotive” “Overige”]

en plaats
    [categorie]
    in je e-mail form

Bijdrager
    Photovidy
    feek op 29 oktober 2015

Even voor de duidelijkheid,
    in jouw eerste post wordt de dropdown “your-browser” genoemd en later “Categorie”. Hoe heet hij nou echt?

Dus als je [your-browser] in je mail hebt staan en hij heet “Categorie” dan komt het niet door!
    [/code]

dat geval met your-browser had ik idd overgenomen van contact form7 site. Maar als ik het zo nog is doorlees dan valt het kwartje. Het is gelukt & het werkt. Thanks voor jullie hulp.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.