20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Double_UK

Consumentenbondtest mp3 spelers zonder iPod

Ik sla de consumentenbond-gids open van mei. “Een onderzoek van MP3 spelers” wordt er gejuicht. Maar dan wel zonder iPod. Dus wel Sony, wel Philips, wel Rio. Geen Apple.:o

Behalve in de catagorie ‘vastgeheugenspelers’ wordt de iPod shuffle beoordeeld en vervolgens gefileerd.
    :|

Ach, ja….

Bijdrager
    Larz

Wij weten beter;)

Moderator
    Strifer

staat er nog bij waarom ze de gewone iPod er niet bij zetten? Ook geen iPod mini? maar wel een shuffle dus.. en hoe maken ze die dan af?

Bijdrager
    Berend

ze hebben niet voor niets de markt in handen he;)
    als microsoft een mp3 speler zou hebben dan was dat je van het.
    Apple wordt nog steeds bekeken met argwaan.

Bijdrager
    Zora la rousse

Wie neemt de Consumentenbond nog serieus :??

Bijdrager
    macdriek

Ik:|

Bijdrager
    PietjePuk

Tjah, met de iPod erbij moesten ze zelfs geen test meer doen,
    hij is toch zowiezo de beste:P

Bijdrager
    magic-with-mac

tja, de consumentenbond is anti apple
    Dus als ze dan de ipod hadden opgenomen, zou hij de test hebben gewonnen en dat mag niet van meneer consumenternbond.

de shuffle nemen ze dan weer wel op in de test omdat ze die kunnen afkraken wegens ontbreken van een scherm

Moderator
    Night

Werden er ook MP3 spelers getest die een eigen harde schijf bezitten?
    Dit is wel ff en heel andere categorie, hè!

Bijdrager
    Hermanko

De consumentenbond is anti apple en al lang vinden die dat het niet samen kan met de massa die Wintel bij elkaar is. Gelukkig kan je de bond opzeggen ..:evil:

Bijdrager
    macdriek

De bond was anders opvallend positief over de mac mini. :innocent:

Bijdrager
    MacThijn

neej
    het is gewoon zinloos om apple er bij te schrijfen omdat ze toch wel (Y) zijn :evil:

Bijdrager
    michi_rishi

De consumentenbond test MP3 spelers???

Kennelijk proberen ze hun oubollige imago een beetje af te stoffen. Ik denk niet dat ze daar erg in slagen:)

Bijdrager
    dirk_w

Volgens mij was de iPod Mini al eerder getest, en de iPod Shuffle nog niet… dus…. :roll:

Bijdrager
    macpro
    ”Strifer”

staat er nog bij waarom ze de gewone iPod er niet bij zetten? Ook geen iPod mini? maar wel een shuffle dus.. en hoe maken ze die dan af?

Ze hebben alleen de nieuwe MP3 spelers getest.
    Daarom staat de Shuffle er wel bij, maar de andere iPods niet.
    De test is alleen discutabel, omdat niet vermeld wordt waarom de Shuffle geen scherm heeft.
    Daarnaast staat bij bijgeleverde software de score [] en dat is voor Itunes zeker een onderwaardering.

Bijdrager
    Fezzie
    ”magic-with-mac”

tja, de consumentenbond is anti apple

Ik weet niet of dat helemaal waar is. Een vriend van mij werkt daar als fotograaf en op die afdeling werken ze alleen maar met Apple. Maar ja de redactie staat daar natuurlijk los van en daar hoeven ze alleen maar te typen en dat zal op een windows computer wel net zo goed gaan dus ik neem aan dat ze Apple dan te duur vinden. Ik ben een tijdje lid geweest maar heb het opgezegd want die testen, slaan natuurlijk nergens op. Niet iets toetsen voordat iets op de markt komt maar het liefst een half jaar later als iedereen het al heeft aangeschaft. En dan heb je natuurlijk nog de waarde (punten) die ze te menen te kunnen geven over diverse aspecten van een produkt. Alsof een gebruiksaanwijzing iets te maken heeft met de kwaliteit van een produkt.

Dus niet serieus nemen die gasten.

Bijdrager
    michi_rishi

Ik vind het altijd zo grappig om te lezen dat ze ook punten toekennen aan de kwaliteit van sommige onbelangrijke zaken. Bijvoorbeeld bij een digitale camera kan de test dan positief uitslaan voor een apparaat dat minder goede foto’s maakt, maar een iets duidelijker handleiding en goedkopere batterijen verbruikt…
    Met een MP3-speler zonder schermpje weet je het wel. Die verliest bij voorbaat. (dat je niets aan zo’n schermpje hebt doet er dan niet toe in de ogen van de consumentenbond)

Bijdrager
    Sybren

Ik vond de test op zijn zachts uitgedrukt, zeer onzorgvuldig en niet compleet. Ik kan absoluut geen reden vinden en bedenken waarom de iPod Mini, de iPod en de iPod photo niet mee zijn getest: echt heel slordig. Andere mp3 spelers die ook al langer op de markt zijn stonden er wel in.

Citaat:
    “Er valt nog veel te verbeteren aan mp3-spelers, vooral op het gebied van geluid en gebruiksgemak.”

…Ok… Misschien als jullie de iPod hadden getest waren jullie vooral op dat laatste terug gekomen…

De iPod Shuffle staat op de 6de plaats van de 11. Bij Draagbaarheid (telt voor 10%) stond ++, de Veelzijdigheid (10%) stond -/–, Snelheid (7,5%) + en degelijkheid (5%) []/+ daar kan ik het nog wel mee eens zijn allemaal. Maar dan:
    Gebruiksaanwijzing (5%) -/[], meegeleverde software (1% …????) [], en dagelijks gebruik (7,5%) –/- maar met deze uitslagen dus niet.

Op nummer 1 stond overigens de iAudio 5 :sealed: met een prijs van 160 euro (staat wel bij: beperkt waargenomen…) en met een ingebouwd geheugen van 256 MB….

Maar goed, wij weten wel beter.

Bijdrager
    trabant

Als een getest artikel een onacceptabele en onwerkbare afwijking heeft maar geen drol kost, dan krijgt het van de consumentenbond toch een goede prijs/kwaliteit-verhouding.
    Daarbij staart de bond zich wel erg blind op een Nederlandstalige handleiding, die vaak met hetzelfde oudpapier het pand verlaat als de doos waarin het artikel zich bevond.
    Meer leesvoer:
    Gelezen in de consumentengids
    en
    De consumentenhond

Bijdrager
    nuts

De consumentenbond heeft deiPod en iPod Mini al getest in Januari 2005.
    De Mini kwam bij de micro-hardeschijfspelers als winnaar en de iPod kwam er bij de harde schijfspelers er ook goed vanaf.
    In een extra artikel over design werden de ipod en ipod mini vermeld als de Rolls Royce onder de MP3-spelers.

Dat de shuffle er bij deze nieuwe test niet goed uitkomt vind ik niet zo raar (geen display, prijs).

Ze vinden misschien niet alles van Apple bij voorbaat fantastisch maar om de consumentenbond nu als anti-Apple af te schilderen vind ik erg overdreven.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.