30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:
    Bijdrager
    cmug

Consumenten tevredener met Samsung t.o.v. iPhone.

Vandaag gelezen op Nu.nl
    Amerikaanse consumenten zijn tevredener met Samsung-telefoons dan met iPhones.

Bijdrager
    SMTR

Het is maar net welk onderzoek je leest…

Inactief
    Anoniem

Nou, da’s toch prima?! Ieder mag vinden wat hij/zij wil. Ook Amerikaanse consumenten. Ik vind de iPhone (i.c.m. iCloud e.a. devices) prima werken. ’t Is maar net waar je zelf mee werkt en of dat naar tevredenheid is. Het zou zo maar kunnen dat wanneer ingestapt zou zijn bij Samsung, dat ik hetzelfde gezegd zou hebben m.b.t. Samsung devices.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is hetzelfde soort conclusie als ‘Lada-rijders zijn tevredener over hun auto dan Mercedes-rijders’.
    :)

Omdat je de pauper-keus die je – al dan niet bewust – hebt gemaakt wilt goed praten, geef je altijd aan dat je zeer tevreden bent.
    Want dat is beter, dan toegeven dat je toch veel liever zo’n mooie iPhone of Mercedes had willen hebben.

Bijdrager
    hasseltse huzaar

en met de Xiaomi? Zijn daar reacties over?Zijn niet zo duur……..en een Mercedes (ML350 Bluetec heb ik al :-):-)

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ
    KarelWillem op 31 december 2014

Omdat je de pauper-keus die je – al dan niet bewust – hebt gemaakt wilt goed praten, geef je altijd aan dat je zeer tevreden bent.
    Want dat is beter, dan toegeven dat je toch veel liever zo’n mooie iPhone of Mercedes had willen hebben.

Of je accepteert gewoon dat Samsung gewoon hele degelijke telefoons maakt.:roll:
    Heb je überhaupt wel eens een fatsoenlijke Samsung gehad? Een Galaxy Star is natuurlijk gewoon de Lada onder de smartphones, maar de S, SII, SIII, S4 en S5 lopen net zo gesmeerd als een Mercedes uit desbetreffend catalogusjaar. Een iPhone is denk ik meer als een Prius-rijder: doorgaans behoorlijk aso, denkt dat ze beter zijn dan de rest maar rijdt tegelijkertijd continue met een auto die veel beperkter is dan het non-Prius equivalent. En vergeet niet dat een hele menigte exact hetzelfde idee heeft.

Kom op zeg. Dat jij de iPhone zo fantastisch vind is natuurlijk mooi, maar laat andere ook hun mening hebben. Samsung, LG, HTC en Sony telefoons zijn net zo goed als een iPhone, en in sommige gevallen toch echt beter.

Bijdrager
    KarelWillem

De ietwat satirische ondertoon is je duidelijk ontgaan.:)

Wij hebben een zeer degelijke Android-telefoon in huis (Oneplus One).
    Mijn oudste zoon had nml. afscheid genomen van de iDevices. Want: met een Android kan je veel meer.
    Tekenend is hierbij wel dat hij pas is overgegaan tot aanschaf van een iPad, en dat er toch regelmatig stiekem gemopperd wordt over Android.

En eigenlijk zie ik onder de Samsung-groeperingen (ik ken nogal wat mensen met zo’n mooi ding namelijk) maar weinig probleemloze configuraties rondlopen. Ja, maar… hij is veel goedkoper dan een iPhone. Ja maar… met Android kan je natuurlijk veel meer.

Ja maar… dat het percentage probleemgevallen dan veel groter is dan bij de iPhone gebruikers uit diezelfde kennissenkring is dan niet van belang.:)

Bijdrager
    jf

Tsja, ik heb óók een Samsung S4, naast mijn iPhone 5s. En ik vind het een onding. Je kunt van alles instellen, maar waar… dat is zo nu en dan best een uitdaging. En niet alleen voor mij blijkt, als ik vervolgens een oplossing zoek op het grote www.

Maar dat ligt er ook vooral aan dat ik de leeftijd voorbij ben waarop je je nieuwe elektronica nog echt makkelijk eigen maakt.

Bijdrager
    Link

Sommige mensen zijn ook tevreden met een kinzo boormachine of een dacia. het is maar wat je ervan verwacht en mee doet.

vraag de tevreden android-users maar eens welke apps ze echt dagelijks gebruiken in hun werk. vaak blijft het bij Facebook whatsapp en een beetje mail e.d.

wil je echt efficiënt en effectief werken, dan kan je niet om IOS heen. ’t is jammer dat het zo duur is, dat wel en ik snap ook best dat alleen voor wat fb-en, appen, mailen en internetten, je ook prima met een android van 150,– uit de voeten kunt.

Bijdrager
    jf

Nou, eerlijk gezegd (en ik ben altijd eerlijk) vond ik de meest prettige zakelijke telefoon de BlackBerry bold. Typte prettig, werkte redelijk intuïtief wat zakelijke dingen betreft. Privé heb ik liever een iDing.

Inactief
    Anoniem
    kuipers.hans op 31 december 2014

vraag de tevreden android-users maar eens welke apps ze echt dagelijks gebruiken in hun werk. vaak blijft het bij Facebook whatsapp en een beetje mail e.d.

Exact hetzelfde geldt voor het gros van de gebruikers van een iPhone. De meeste mensen die ik ken gebruiken Safari, Mail, WhatsApp, iMessage, YouTube, Facebook en een paar spelletjes. Daar heb je geen telefoon van €700+ voor nodig. Mensen kiezen voor een iPhone omdat ze het kennen en hem gratis via hun werk krijgen.

kuipers.hans op 31 december 2014

wil je echt efficiënt en effectief werken, dan kan je niet om IOS heen.

Wat een onzin. Ik las onlangs een interview met Peter Thiel (medeoprichter / CEO van PayPal en nu venture capitalist en hedge fund manager), en die gebruikt géén iPhone omdat de dingen die hij nodig heeft er niet op werken. Als de software die je nodig hebt niet beschikbaar is kun je dus ook niet “efficiënt en effectief werken”.

Bijdrager
    KarelWillem
    Zakske op 31 december 2014

…Mensen kiezen voor een iPhone omdat ze het kennen en hem gratis via hun werk krijgen…

Volgens mij haal je nu twee dingen door elkaar.

Mensen gebruiken vooral Android omdat ze het kennen (van de groenteboer, de tuinman en de buschauffeur), of omdat ze hem gekregen hebben van het werk.

Mensen die zelf kunnen en mogen kiezen, zullen toch eerder voor iOS gaan.

Moderator
    Pete.Z

Ik heb zakelijk een Samsung S4, en het is een drama.
    Ik geloof graag dat Android een fijn systeem kan zijn, maar de rotzooi die Samsung zelf er omheen bouwt maakt het een rotding.
    Crashes, traag, spontane herstarts, en ik ben niet de enige, ook bij collega’s genoeg ellende.

Inactief
    Anoniem

Mensen gebruiken vooral Android omdat ze het kennen (van de groenteboer, de tuinman en de buschauffeur), of omdat ze hem gekregen hebben van het werk.

Sorry, maar iedere idioot heeft tegenwoordig een iPhone. Zelfs onze tuinman heeft er een, en die man is geestelijk niet helemaal oké.

Bijna niemand kent “Android”, enkel “iPhone” is een echt merk. Kinderen van drie roepen tegen elke smartphone “iPhone”, zo simpel is het.

Bijdrager
    belfortmac

@Pete.Z

Wat een kolder weer zeg, heb een S3, S4, en een S5 gehad.
    Nooit een door jou beschreven probleem gehad.

Nu de trotse bezitter van een Nexus 6, dus nu wel geen overbodige rotzooi van Samsung erop, dat dan weer wel iets waar je gelijk in hebt.

Bijdrager
    GoeieDag

Samsung is beter!

Bijdrager
    GoeieDag

iPhone is beter!

Bijdrager
    GoeieDag

Windows is beter!

Bijdrager
    GoeieDag

Zo, nou iedereen tevreden?!

Bijdrager
    Imade
    Zakske op 31 december 2014

…Mensen kiezen voor een iPhone omdat ze het kennen en hem gratis via hun werk krijgen…

Volgens mij haal je nu twee dingen door elkaar.

Mensen die zelf kunnen en mogen kiezen, zullen toch eerder voor iOS gaan.

Hangt echt vanaf wat jij ermee wilt doen.
    Je kan met een Android telefoon gigantisch eenvoudig een gedownloade film op je toestel zetten, met iOS is dit weer wat lastiger.
    Buiten dat feit om kan je met iOS weer moeilijker een virus krijgen op je toestel.
    Dus het hangt dus echt aan de wensen van de gebruiker aangezien iOS niet 100% perfect is en wel iets opener mag waardoor je makkelijker gedownloade films buiten iTunes om erop kan zetten.

Bijdrager
    Unlock32

Bij dit soort dingen heb ik altijd het idee dat iedereen zonodig zijn/haar reden voor een bepaalde aankoop moet verdedigen en daarbij niet altijd zo eerlijk zijn.

Hoe dan ook, het fanboyisme komt volgens mij echt voornamelijk voor bij de volwassenen, ik krijg dan ook in een personeelskamer met enige regelmaat zonder er om te vragen de zoveelste smartphone in mijn gezicht gedrukt “Kijk eens wat ik heb, mooi hè die kleurtjes, weet je wat die allemaal kan?” Kinderen – er lopen er hier zo’n 1100 – gebruiken hier overwegend een Samsung/LG telefoon en geloof me het enige wat belangrijk is dat ze gratis liedjes kunnen downloaden en opslaan van YouTube en dat WhatsApp het doet. Zeg nou zelf, wat maakt het allemaal uit wat iemand er mee doet , het enige dat telt is dat je er plezier bij hebt.

@daalhofmac

Nu de “trotse” bezitter van een Nexus 6

Vanaf Mei 2012 dus vier telefoons gehad….tja, hoe tevreden kan iemand zijn.

Bijdrager
    belfortmac

Gewoon, omdat ik steeds graag de nieuwste heb.
    En als ze zo jong zijn, is de verkoop prijs altijd prima.
    Zat mensen die een jong toestel willen overnemen.

Bijdrager
    Unlock32

Oké, dan is me duidelijk waarom je nooit problemen hebt, jij bezit je telefoons gewoon niet lang genoeg.:lol:

Bijdrager
    cmug

Interessante discussie. Ik ben het wel met Unlock32 eens. Met een Samsung/LG telefoon kun je het gewoon heel erg naar je zin hebben. ‘One More Thing’ is een Apple fanboy (M/V) site. Je mag op deze site best erg enthousiast zijn over je favoriete merk. Maar dat moet niet doorslaan dat je alles van Apple bekijkt met een roze bril, en alles van de concurrent bekijkt door een donkerbruin matglas. Ik ben geïnteresseerd in Apple producten en wil Pros en Cons beide graag horen.
    Zo vindt ik een goede samenwerking van Apple met de rest van de (PC) wereld erg belangrijk. Fanboys die een Apple Eco-systeem only hebben en dat verafgoden, dat is een beetje wereld-vreemd vindt ik.
    De beste hardware/software vindt ik, dat product waar jij je goed bij voelt en succesvol mee bent (en niet te duur n.l.). En of daar nu merk A of B op staat, daar zit ik niet zo mee.

Moderator
    Pete.Z
    daalhofmac op 31 december 2014

@Pete.Z

Nu de trotse bezitter van een Nexus 6, dus nu wel geen overbodige rotzooi van Samsung erop, dat dan weer wel iets waar je gelijk in hebt.

Ik hoor vaker dat mensen nooit problemen hebben, maar geloof me, ik maak het gewoon mee, en niet alleen op mijn telefoon dus.
    Geen rare extra software, geen jailbreaks, of hoe dat ook mag heten bij Android, gewoon een lullige standaard Samsung.
    Eigenlijk geloof ik simpelweg niet dat anderen dat nooit hebben.

Hiervoor had ik een HTC One, en die werkte beter met hun Android versie, hoewel ik ook daar wel iedere maand een restart meemaakte.

Best lastig als je 24 uur bereikbaar moet zijn en je telefoon crasht midden in de nacht, en herstart zichzelf….waarna je logischerwijs je code moet invoeren. Waar je dus in de ochtend achterkomt…..en een collega dus zijn bed uit moest in mijn plaats.

(Eigenlijk wil ik niks anders meer dan een Samsung, bedenk ik me nu)

Moderator
    Pete.Z

Oh, en voor ik mijn iPhone 6 kocht, ben ik eerlijk en open minded op zoek gegaan naar een andere smartphone,omdat ik zoveel geld voor een telefoon eigenlijk best absurd vindt. De nieuwe HTC One beviel me best wel, maar uiteindelijk werkt toch niets (voor mij) zo prettig als een iPhone en vooral iOS.

Bijdrager
    jf

Juist ook vanwege dat – betrouwbaarheid van je bereikbaarheid – was ik zo tevreden over mijn Blackberry (en daarvoor talloze Nokia’s, voordat ze “smart” werden). Dat ding deed het gewoon altijd en had een bijna eeuwige batterijduur in vergelijking met smartphones. Maarja, je moet tegenwoordig ook zakelijk “smart” blijkbaar. Het werd voor mij beslist dat ik aan de Samsung moest.

Bijdrager
    ArthurM.

Ik heb zelf een Nexus 5 omdat ik het leuk vind om met dat ding te kloten en er custom roms/kernels en al die rommel op te gooien om hem dan vervolgens niet meer te laten werken en hem dan weer werkend te krijgen.
    Dat kan niet met zo’n iPhone hè? Daarom heb ik een Nexus 5.

iOS werkt ook erg fijn, geef ik meteen toe. Maar de opties die ik heb met mijn Nexus 5, die overigens ook gewoon heel fijn werkt, zo niet fijner dan iOS, vind ik toch leuker dan iOS, een betere camera , of een mooiere behuizing.

Voor mensen die een telefoon willen hebben die gewoon meteen goed werkt en dat zal blijven doen is de iPhone eigenlijk gewoon perfect. Maar voor mensen zoals ik, die het leuk vinden om met dat ding te klooien, is een Android veel leuker.

Bijdrager
    Multimediaknaller

“Heb jij een iPhone? Duur!!” Hoor ik vaak in mijn omgeving, en dat klopt theoretisch. Maar een andere smartphone of tablet schrijf je zoveel aan af, dan valt de aanschaf van een iPhone of iPad reuze mee als je over een paar jaar kijkt naar de restwaarde.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is ook maar deels waar. Mijn zoon heeft een OnePlus One. Kost 300 euro.
    Een iPhone 6 plus (met 16 Gb minder) kost 800 euro. Verkoop nu eens na twee jaar?
    Op welke telefoon denk jij dat je het meeste geld inlevert? Ik weet het wel…

ArthurM. op 01 januari 2015

Ik heb zelf een Nexus 5 omdat ik het leuk vind om met dat ding te kloten … om hem dan vervolgens niet meer te laten werken en hem dan weer werkend te krijgen.
    Dat kan niet met zo’n iPhone hè?…

Jij hebt nog nooit een jailbreak op een iPhone gezet zeker?

Dat kan ik ook allemaal met mijn iPhone (als ik dat zou willen).

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.