5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    lord anubis

constrain naar superview zonder de superview te weten

Weet dat ik bijna de enige ben die hier vragen stelt om dit forum deel wat te vullen, en jammer dat er zo weinig acties en postings zijn van de leden hier. Schijnbaar bijna niemand met swift bezig.

Anyway.

Ik heb een class welke een segmentedControl opbouwt in code naar een wat fraaiere ogende control, voor de app dus. Werkt prima, op twee kleine dingetjes na. De (container)ViewController, waar de segmentedControl in komt, die deze class aanroept geeft nu zijn eigen view door, zodat de in code gemaakt view, er als subview in geplaatst kan worden. Dit, om constraints te gebruiken om de segmentedControl b.v. te kunnen centreren(X) in de superview, i.d.g. de view van de (container)ViewController.

Maar nu is er dus een, weliswaar weak, link tussen de beide elementen. Eigenlijk wil ik de parentview niet meegeven naar de segmentedControl code, en in plaats daar van de constraints in de segmentedControl code voorbereiden alsof het bekend is dat er een superview komt. Dat lukt me niet.

De vraag is dus, kan ik constraints creëren voor een view naar een toekomstige superview toe?

Enige suggesties?

Bijdrager
    TheBigZ

Ik ben momenteel niet met Swift bezig. Maar misschien staat hier iets waar je iets mee kunt.

https://www.ioscreator.com/tutorials/segmented-control-tutorial-ios10

Bijdrager
    lord anubis

Bedankt voor je reactie. Helaas. Dit artikel had ik eerder gelezen, maar mijn opzet is anders en dynamischer.

Ik zat wel te denken, en reeds geprobeerd, aan een soort proxy view, en dan deze te vervangen op het moment dat de view geplaatst gaat worden. Maar dat crashed dus zal wel iets fout doen.

Bijdrager
    koen

Misschien is het beter als je je vragen dan voortaan stelt op StackOverflow. Daar zitten in ieder geval veel meer mensen met kennis.

Bijdrager
    lord anubis

Klopt, maar wil het dev forum hier op gang houden. Het forum is er niet voor niets, en denk toch wel dat er kennis rond hangt. Tevens, is wat anders dan het saaie, afreageerdraadje ;p

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.