16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Herr Elektor

constante melding ' DIt accessoire is niet geoptimaliseerd voor deze iPhone'

Hallo
    ik heb een iPhone g3
    ik krijg sinds een paar maanden constant een melding
    ‘DIt accessoire is niet geoptimaliseerd voor deze iPhone’

ik heb mijn iPone nergens op aangesloten

buiten het feit dat het reuze irritant is omdat er elke 20 seconden zo’n melding op je scherm komt, vreet het ook batterijen omdat het scherm steeds aan springt

ik heb gister nog een software herstel gedaan als laatste poging maar nu weet ik het niet meer

groeten

Bijdrager
    Oppie

Vreemd.
    Maar eens de aansluiting voor de usb kabel eens goed schoonmaken; misschien maakt ie door vuil kortsluiting waarbij ie denkt dat ie ergens in een connector staat.

Bijdrager
    csteelooper

Begin eens met eer reset (Home en Sleep/Wake minimaal 10sec gelijktijdig indrukken). En nog een tip: sluit JUIST eens iets aan op je iPhone (bijv. de USB kabel om te synchen). Gaat dat wel goed? Als dat niet goed gaat doe je eerst een reset en daarna eventueel een restore. Is je issue daarna nog steeds niet weg dan heb je echt een probleem, want dan denkt de dock-connector kennelijk dat er juist wél iets is aangesloten, maar omdat je iPhone het dan niet goed herkent krijg je die melding. We weten dus dat de melding onterecht is. Nu is de vraag hoe je die weg krijgt en houdt. Dat zou moeten lukken met de voorstaande instructies; zo niet, dan wordt het tijd voor een Apple Service Provider.

Bijdrager

Even blaassen in de Dock Connector, en als dat niet helpt, heel voorzichtig, met bijvoorbeeld het pinnetje om de SimKaart eruit te halen, langs de Dock Connector gaan. Dit helpt altijd bij mij.

Bijdrager
    Herr Elektor

hoe bedoel je: langs de dock connector gaan?

Bijdrager
    Chorro

De dockconnector zit onderop voor het aansluiten van de datakabel, bij bedoeld dat je daar even met iets langs moet gaan om het vuil weg te halen. Hij noemt als voorbeeld dat pinnetje wat je geleverd kreeg bij je iPhone om de simkaart te plaatsen.

Bijdrager
    Ostinato

Een houten tandenstokertje doet ook wonderen. Voorzichtig de rommel uit de connector friemelen.

Bijdrager
    Herr Elektor

ik heb speciale lucht uit een spuitbus en ook houten tandenstoker geprobeerd
    geprobeerd te resetten zoals eerder vermeld
    maar niets helpt
    ik heb wel het idee dat hij de melding minder vaak geeft

Bijdrager
    Oppie
    Martijnvanderhorst op 11 januari 2011

…met bijvoorbeeld het pinnetje om de SimKaart eruit te halen, langs de Dock Connector gaan. Dit helpt altijd bij mij.

Zou ik wel voor oppassen: het is metaal en je zou zo kortsluiting kunnen veroorzaken.
    Inderdaad beter een tandenstoker of houten prikkertje gebruiken.

Bijdrager
    Herr Elektor

en als al deze dingen niet helpen?

Bijdrager
    Kokkie.

Het kan ook aan de headphone jack liggen. Ff de headphone jack voor je hoofdtelefoon schoon maken/blazen/zuigen. Of als je je iPhone gejailbreakt hebt (of gaat Jailbreaken) : Draadje op de iPhoneClub

Bijdrager
    Herr Elektor

dat zou er wel eens iets mee te maken kunnen hebben
    ik heb wel eens een probleem gehad met de speaker en koptelefoon
    ik zal dat eens proberen

overigens is dit een maagdelijke iphone, geen jailbreak

Bijdrager
    Herr Elektor

ik denk inderdaad dat ik het in deze richting moet zoeken
    ik gebruik de speaker niet maar ontdek net dat de koptelefoon wel werkt
    maar als het stekkertje eruit trek dan doet die het niet meer, ook niet als ik op play druk
    van de 10 pogingen heb ik wel 1x geluid gehoort, maar na een paar seconden kwam de melding en toen viel die weer stil

Bijdrager
    Herr Elektor

overigens werkt de handsfree functie wel (luidspreker)

Bijdrager
    Kokkie.

Maak de dock en headphone jack van mijn iPhone’s regelmatig ‘schoon’ met een plastic/houten tandenstoker en zo’n kleine ‘kruimeldief’.

Bijdrager
    Herr Elektor

ik heb die perslucht ook in dat gaatje gespoten (eerst toestel uitgezet)

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.