7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    crazy ivan

Consequent BOUNCEN van spam

People,

Heeft iemand ervaring met het consequent bouncen van spam?

Bestaat de mogelijkheid om ieder spam e-mailtje binnen mail automatisch te bouncen?

CI

Bijdrager
    Nikita

Via Mail zou je een regel in kunnen stellen dat er zo’n “adres bestaat niet” mail terug wordt gestuurd naar de afzender van alles wat in je Spam box komt. Er zitten alleen twee grote nadelen aan:

1) Niet alles wat in je Spam box komt zal ook echt Spam zijn

2) De meeste spammers gebruiken zelf niet-bestaande emailadressen om hun spam vanaf te versturen. Dus dan krijg jij weer een email terug dat het adres niet bestaat :wink:

Bijdrager
    iJoost

Dat is NIET een goed idee. Bijna 100% van alle spam heeft een vervalste afzender in het From-veld. In het gunstigste geval is komen je bounces weer terug omdat de afzender niet bestaat. In het ongunstige geval val je iemand lastig die er niets mee te maken heeft. Niet doen dus.

Als je iets wilt doen tegen spam.

http://www.spamvrij.nl/
    https://www.spamklacht.nl/ (de Opta)
    http://www.spamcop.net/

Of neem een ISP die het spam-probleem serieus neemt.

Bijdrager
    Eehhm…

Ik vind de junkfilter van Mail anders ook al behoorlijk goed. Hij leert het netjes wat zooi is, als je hem goed traint. Je kunt ook in de voorkeuren instellen dat hij de headers van de provider vertrouwt. En tenslotte veegt bij mij Mail automatisch de bak leeg bij Quitten. Niks aan de hand, tenminste bij breedband.

Nog een tip: bel je in, selecteer dan voor het ophalen van de berichten je mailbox en dan option-I (net zoals info in de Finder) Dan krijg je een venster met daarin een berichtenlijst. Die kun je dan selectief wissen en alleen die berichten downloaden die je wilt hebben.

Bijdrager
    crazy ivan

Aanleiding van deze discussie:

Uit de help file van Apple Mail:

Returning unwanted email
    To discourage someone from sending you email, you can reject, or “bounce” messages from that person, as long as the return address is valid. When you bounce a message, it appears to the sender that your address is invalid. This is useful for rejecting mass mailings from companies whose mailing lists you’ve been added to after buying products from them.

To bounce unwanted messages:
    Select one or more unwanted messages.
    Choose Message > Bounce.
    The senders receive a reply indicating that your email address is not valid and that the messages could not be delivered. The messages are moved to your Trash folder.

Many unsolicited (“spam”) messages do not have valid return addresses, and cannot be bounced back to the original sender. If you try to bounce a message that has an invalid return address, it is returned to you as undeliverable.

You can create a rule that automatically deletes mail from a specific sender. Or, use the junk mail filter to remove messages that are likely to be junk mail.

Inderdaad zoals iJoost aangeeft, dit heeft dus alleen zin wanneer de afzender bestaat.

Bijdrager
    iJoost

Soms gebruiken spammers zelfs met opzet als afzender van een spam-run het E-Mail adres van iemand waaraan ze een hekel hebben. Dat heet een Joe job. Als je dan gaat bouncen val je niet alleen derden lastig die er niets mee te maken hebben maar laat je je ook nog voor het karretje van de spammer spannen.:-(

(Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar mensen waaraan spammers een hekel hebben, die verdienen van mij ongezien een lintje.)

Bijdrager
    Nikita

Ik heb het zelfs eens zo erg gehad dat ik zelf de afzender van m’n ontvangen SPAM bleek te zijn :roll:

In elk geval, bouncen werkt 99% van de keren niet. In de andere 1% van de gevallen zal je bounce er uit worden gevist als spam door de spammer (die hebben vast en zeker een prachtig spamfilter:wink: )

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.