30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)
  • Q:
    Bijdrager
    Sciron

Connect de Dell u2711

Hee OMTers,

Ik heb zojuist mijn Dell u2711 Monitor binnen gekregen.

Nu heb ik hem aangesloten met een adapter van mini displayport naar DVI. Met de bijgeleverde DUAL DVI kabel.

Nou is het probleem dat ik mijn resolutie niet hoger krijger dan 1920×1080. Maar als ik de reviews moet geloven dit prima moet werken.

Of heb ik toch een mdp naar dp adapter nodig?

Bijdrager
    Sciron

Hij is trouwens aangesloten op mijn MBP(late 2008 unibody)

Moderator
    Poezenbeest

De vraag is dan of je MBP een hogere resolutie ondersteunt, althans, de videokaart…

Bijdrager
    Vinhelper

Over welke MacBook Pro hebben we het hier?

Hoeveel inch?

En het jaartal zegt me dat 1920×1080 wel ongeveer het maximum is. Maar waarom wil je hoger dan al een Full HD-resolutie? Heb je zo niet ruimte genoeg op je bureaubladen?

Bijdrager
    Sciron

ik heb de 15″ mbp late 2008.

Het is inderdaad puur ruimte gebrek.

Dit las ik op een ander forum: My MBP’s 9600GT is capable of 2560×1600 resolution so that shouldn’t be the problem

Moderator
    unSOUND

Maar dan met je wel de “miniDisplayPort naar DualLink DVI” adapter hebben, en niet de “miniDisplayPort naar DVI” adapter.

Jij hebt nu waarschijnlijk deze: http://store.apple.com/nl/product/MB570

Maar je moet deze hebben: http://store.apple.com/nl/product/MB571

Bijdrager
    Vinhelper

Maar dat haal je op je scherm niet…

Heb jij ook echt de 9600GT? En heb je 1 of 2 videokaarten?

Moderator
    unSOUND

Daar gaat het niet om Vin, het gaat er om dat hij nu die 2560 x 1440 niet haalt, maar blijft steken op 1920 x 1080. En dat komt dus door de DVI adapter…

Bijdrager
    Appeltje

Jij hebt nu waarschijnlijk deze: http://store.apple.com/nl/product/MB570

Maar je moet deze hebben: http://store.apple.com/nl/product/MB571

Wow, dat zijn ook prijzen waar je U tegen zegt

Moderator
    unSOUND

Daarom ben ik ook zo blij met mijn “bejaarde” MacBook Pro waar die DualLink DVI poort gewoon standaard op zit… Apple weet wel hoe ze je een poot moeten uitdraaien…

Bijdrager
    Vinhelper

Maar dat is ook niet zomaar een adapter, het is ook nog een soort van converter, die ertussen zit.

Dus in een normaal verloopstukje worden alleen wat kabels in een andere volgorde gerangeerd. Hierin wordt het signaal ook nog eens geconverteerd. (excuses als ik niet de juiste termen gebruik)

Bijdrager
    Appeltje

Ja maar toch, je betaald toch 100 euro voor een “kabeltje”

Moderator
    unSOUND
    Vinhelper op 14 januari 2011

Maar dat is ook niet zomaar een adapter, het is ook nog een soort van converter, die ertussen zit.

Eigenlijk niet. De uitgang heeft van zichzelf immers al de optie voor die resolutie. Bij een converter zoals de Matrox DualHead of TripleHead wordt de originele uitgangs-resolutie verhoogd d.m.v. het kastje. Hier is dat helemaal niet aan de orde.

Bijdrager
    Sciron

En de optie: kabel van mdp naar dp?

Bijdrager
    Sciron

De bovenste gebruik ik blijkbaar niet want daar staat geen verder informatie bij.

Moderator
    unSOUND

Apple heeft zelf geen verloop van mini DisplayPort naar DisplayPort, maar ze zijn er wel:

http://www.alternate.nl/html/product/Kabels_Adapters/Club_3D/Adapter_Mini-DisplayPort_op_DisplayPort/435190/?

De vraag is echter of Apple het gebruik ervan niet via een firmware-trucje heeft geblokkeerd… Maar voor 14 euro is het wellicht de gok waard.

Bijdrager
    Sciron

Ik wil zekerheid dat het werkt! Is de adapter over het algemeen op voorraad in een Apple reseller?

En kan ik dan met mijn videokaart de 2560×1440 halen?

Thx

Bijdrager
    Vinhelper

Ja, natuurlijk kan dat dan. Als je hier een vraag stelt, dragen de mensen met een antwoord ook een antwoord aan waar jij volgens hun iets aan hebt. Of in in ieder geval waar ze redelijk zeker zijn, zoals nu.

Sorry, maar dit moest er even uit. De vraag komt een beetje vaag over.

@unSOUND: waar zijn dan al die USB-stekkers voor die er aan hangen? Voor voeding, dat snap ik, maar waar wordt die stroom voor gebruikt? Waarom hebben andere adapters dat niet nodig?

Bijdrager
    Pieterr
    Moderator
    unSOUND
    Vinhelper op 14 januari 2011

@unSOUND: waar zijn dan al die USB-stekkers voor die er aan hangen? Voor voeding, dat snap ik, maar waar wordt die stroom voor gebruikt? Waarom hebben andere adapters dat niet nodig?

Ál die USB stekkers ? Het is er één.:wink:

En die is voor de bedienings-knoppen aan de zijkant van de ACD.

Bijdrager
    Sciron

Ik ga een kabeltje halen! Jullie horen van me wat het resultaat is

Bijdrager
    Sciron

Kabeltje is binnen en getest!

Nu gebeurt het volgende:

De gewenste resolutie staat er 2560×1440, deze kies ik maar hij schakelt direct weer terug naar de voor heen gekozen resolutie..

Bijdrager
    Pieterr

Welk kabeltje heb je nu precies?

Bijdrager
    Sciron

En wat ik nu zie is dat wanneer ik hem niet in synchrone weergave doe werkt hij wel!

Bijdrager
    Robin H.

Dat lijkt me vrij logisch, in synchrone weergave zal hij de kleinste resolutie pakken, hoe kun je iets synchroon weergeven als het ene scherm 1920 px groot is en het andere 2560 px? Dat werkt niet;)

Bijdrager
    Sciron

Mmm ja precies;)

Ik zie alleen nog een logische verklaring voor dit euvel

Bijdrager
    Pieterr

Met een 27″ iMac heb jij dat probleem niet.:wink:

Bijdrager
    Sciron

Dan bestellen we die toch ff;)

Bijdrager
    Sciron

Ik heb het als volgt voor een deel opgelost:

Mijn externe beeldscherm gewoon primair gemaakt, want zo kreeg ik wel de max resolutie.

Het verwisselen van Primair scherm gaat als volgt:

Bij de beeldscherminstellingen zie je nu als het goed is twee schermen, waarbij er 1 een witte balk bovenin heeft. Deze balk kun je verslepen naar het andere scherm en dan wordt dat je primaire scherm.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.