8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Vindplaats

Conflict Time Machine

Regelmatig maak ik op mijn externe harde schijf backups. Ik deed dat door mijn Externe schijf constant aangesloten te hebben op mijn Macbook. Omdat ik niet wilde dat er te vaak een back-up gemaakt werd heb ik Time machine scheduler.app gedownload en geïnstalleerd en liet de Time machine scheduler om de vier uur een back-up maken. Echter omdat ik regelmatig niet in de gaten had dat mijn batterij van de macbook opgeladen moest worden kreeg ik de melding dat ik de externe harde schijf veilig had moeten verwijderen. Daar deze werkwijze op de duur problemen kan geven heb ik de Time Machine Scheduler.app uitgeschakeld en vervolgens van mijn Macbook verwijderd via systeemmvoorkeuren. Het maken van een back-up doe ik alleen nog maar uitsluitend met het bijgeleverde programma van Apple de Time Machine als de Macbook opgeladen wordt, dus aangesloten op de elektriciteit. Echter ik krijg nu onderstaande foutmelding, waarbij sprake is van Time Machine editor ipv Time Machine scheduler. Als ik op Ok druk verdwijnt de foutmelding een tijdje totdat hij weer na enige tijd verschijnt. Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Bijdrager
    pruus

Ik had hetzelfde. Door timemachine sheduler nog een keer te installeren en dan vervolgens uit te zetten, en daarna met Cleanapp eraf gooien, heeft het probleem bij mij opgelost. Ik draai nu nog alleen Time machine.

Bijdrager
    Vindplaats

Ik heb inmiddels Cleanapp ge├»nstalleerd en probeer Time Machine Scheduler te verwijderen, maar ik zie heet nergens staan onder programma’s en alleen de bestanden die daar genoemd zijn kan ik via Cleanapp verwijderen.

Bijdrager
    pruus

Dat klopt, dus eerst opnieuw installeren, dan starten en uitzetten in de applicatie. En dan pas verwijderen. Dat werkte bij mij. Andersom niet. Kennelijk blijft ergens iets staan en wie weet waar. Ik kon het ook niet vinden. Succes

Bijdrager
    hokkie

Als je niet wilt dat TM te veel ruimte inneemt, kan je altijd de schijf opdelen naar een grootte die je wilt. Al die extra applicaties, zeker voor je backups, vraagt om problemen.

Bijdrager
    Vindplaats

Ik heb nu Time Machine Scheduler ge-unload, vervolgens uninstall en toen verwijderd met mijn rechter muisknop. Hopende is dit hetgeen er bedoeld wordt en ik nu de foutmeldingen kwijt ben.

Bijdrager
    Vindplaats

Helaas, ondanks de goede adviezen komt de eerder genoemde foutmelding steeds weer terug.

Bijdrager
    belfortmac

uninstall via Cleanapp!!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.