3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    LeBigMac

Conflict: draadloos en niet draadloos netwerk op een iMac

Heb al wel flink lopen zoeken op dit forum maar kon geen antwoord vinden.

Hoe krijg ik mij iMac zover dat hij print via een Sitecom router met printserver en dat hij om te internetten gebruik maakt van de Belkin USB 802.11b adapter?

Ik kan internet op als de router uit staat. Ik kan printen als de router aanstaat, maar dan kan ik weer niet internetten. Ik zou graag beiden tegelijkertijd willen, maar heb dit in de diverse instelmenu’s niet voor elkaar kunnen krijgen.

Heeft iemand een oplossing? ik heb het nu opgelost door de stekker van de router er alleen in te hangen als ik wil printen, maar dit verdient geen schoonheidsprijs…….De enige taak van de router is het aansturen van de printer, de enige taak van de 802.11b adapter is het voorzien in een internetverbinding.

Alvast mijn dank :apple:

Bijdrager
    jeroenimo

In systeem voorkeuren kies je voor netwerk een vaste lokatie(bv. airport) en niet automatisch dan zou je internet over de airport moeten gaan als je dat zou instellen. Volgens mij kan je dan via de router wel printen. Maar ik vraag me ueberhaupt af waarom je een router gebruikt om te printen? Misschien heb ik wat gemist.:o

Bijdrager
    LeBigMac

Bedankt voor de info, ik zal daar eens gaan kijken.

De router stuurt via GIMP-Print een parallelle Laserjet 6L printer aan…deze kon ik niet op een andere wijze aan de praat krijgen. Dit was voor mij de goedkoopste oplossing, vandaar. Internet deel ik via een W-LAN met de buren, dat scheelt ook weer in de kosten.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.