7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Configuration Error 16 bij Adobe CS6

Sedert ik upgegrade heb naar Sierra ben ik bij Abobe CS al twee keer met het volgende geconfronteerd.
    Ik start Photoshop CS6 op en krijg de melding: “Configuration Error 16. Reinstall the software. If the problem remains, contact Adobe”.
    Ik ben ten rade gegaan hier:
    https://discussions.apple.com/thread/7658689
    Set permissions for the SLStore folder.
    Use the Finder to navigate to Library/Application Support/Adobe/SLStore.
    System: Read/write
    Admin: Read/write
    Everyone: Read/write
    Set permissions for the Adobe PCD folder.
    Use the Finder to navigate to Library/Application Support/Adobe/Adobe PCD.
    System: Read/write
    Admin: Read only
    Everyone: Read only
    De eerste keer twee maanden geleden lukte dat, de tweede keer gisteren lukte dat niet.
    De oplossing was heel de Adobe folder in Library/Application Support/ van Time Machine van enkele weken geleden terugzetten.

Het was wel eventjes schrikken. Ik heb weliswaar nog de install CD met het licentienummer maar het schijnt dat Adobe CS6 moeilijk te installeren is in Sierra.;!
    Waar komt die error 16 vandaan, wat is de oorzaak en hoe kan ik het in de toekomst vermijden?

• Dit onderwerp is gewijzigd 10 maanden, 2 weken geleden door  Mac Hammer Fan.

Bijdrager
    Pasav

Adobe CS5 is niet compatible met macOS Sierra, de errors komen van permissies die bepaalde mappen hebben. En die door het systeem worden gecontroleerd. Waarom niet upgraden naar CC2018 ?

Moderator
    Night

CS6 is wel compatible met Sierra, maar Adobe’s licencing system is gewoon zwaar waardeloos. Hierdoor komt die Error 16 naar boven. En niet alleen bij CS6, maar het kan bij elke versie gebeuren, zelfs bij het gesuggereerde CC. Ook Windows gebruikers ontkomen er niet aan.

Maar gelukkig is herinstallatie niet nodig. Je kan het probleem “omzeilen” door slechts de naam van je home-account te veranderen:

https://support.apple.com/nl-nl/HT201548

Maar ook het aanpassen van wat permissies kan voor sommigen al de oplossing zijn (al werkt het niet in 100% van de gevallen en als het wél werkt, blijven er gevallen over waarbij het probleem zich na verloop van tijd opnieuw voordoet):
    Typ in terminal

sudo chmod -R 777 /Library/Application\ Support/Adobe

[Enter], password invoeren en dan herstarten.

• Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 2 weken geleden door  Night.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

sudo chmod -R 777 /Library/Application\ Support/Adobe hielp bij mij de laatste keer niet.
    Ik heb heel de Adobe folder moeten vervangen door een backup via TimeMachine.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Elke maand duikt die miserie van error 16 Configuration Error minstens één keer weer op. Nu zet ik een backup van de folders SLStore en Adobe PCD folder uit de Adobe Map via TimeMachine terug en herstart. In Yosemite werd ik nooit met dit probleem geconfronteerd. Ik heb helemaal geen zin om up te graden naar CC 2018.

Moderator
    Night

Wel interessant om te weten of er dan bestanden vervangen zijn  in de tussentijd, en zo ja, welke…

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

In de map Adobe PCD zitten de volgende zichtbare bestanden: map met cache.db en pcd.db

Library\Application Support\Adobe\Adobe PCD\cache\cache.db bevat belangrijke informatie over de licentie volgens wat ik op het net heb gevonden.

In de map SLStore zitten vier zichtbare bestanden met nummers die eindigen op de extensie .lic en het zichtbare Adobe01.bmp

Gelukkig heb ik de TimeMachine backup.

Een PRAM reset was niet nodig, ik heb wel herstart nadat ik de folders heb vervangen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.