5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    win_mar

configuratie airport extreme (n) en alcatel speedtouchhome

Ter vervanging van mijn linksys wrt54g router heb ik een airport extreme(n) aangeschaft.

Het lukt echter niet om deze voor mijn xs4all adsl aansluiting in combinatie met een alcaltel speedtouch home te configureren.

Heeft iemand enig idee wat de juiste instellingen in de airport utility moeten zijn?

Thx!

Bijdrager
    piebas

Als je nog een oude speedtouch home hebt moet je bij internet kiezen voor handmatig en niet voor dhcp.
    De kabel uit de speedtouch moet in de wan-poort.
    Als de computers al een vast ip-adres hebben moet je hem op bugmodus zetten of de exteme ipadressen laten uitdelen.

Suc6!

Bijdrager
    win_mar

Dank je! Heb het nu opgelost door de linksys puur als router te gebruiken.

Probleem waar ik tegen aanloop is dat ik de airport extreme niet kan configureren voor pptp (inloggegevens voor xs4all kunnen niet worden ingevoerd). Als iemand weet hoe dit wel moet dan hoor ik dat graag.

Bijdrager
    piebas
    ”win_mar”

Probleem waar ik tegen aanloop is dat ik de airport extreme niet kan configureren voor pptp (inloggegevens voor xs4all kunnen niet worden ingevoerd). Als iemand weet hoe dit wel moet dan hoor ik dat graag.

Dat kan niet, de extreme heeft geen pptp-optie.

Bijdrager
    19419

Ik wil eigenlijk graag een vast ip-adres op mijn MacBook pro. Ik heb een modem van Orange (speedtouch 516) en daar hangt een sitecom router aan. Het lukt me niet verbinding te krijgen met de instelling DHCP en handmatig 1p-adres.
    Als ik kies voor automatisch heb ik wel verbinding, maar dan blijft de poort van Transmission gesloten. Iemand een tip wat ik over het hoofd zie?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.