10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Creveroeland

configuratie airport express

beste forumgenoten,

ik heb een vraagje omtrent de airport-express.

In de apple store vertelden ze me dat deze airport (naast de functies airtunes en de USB-printer) het signaal van een bestaand draadloos netwerk kan versterken.
    Maar ik slaag er niet in dit te configureren.

Weet iemand hoe dit moet?

Bijdrager
    SPQR

Kan dat niet alleen als dat draadloze signaal van een Airport Extreme komt?

Bijdrager
    nookie

Heb je de zoekfunctie al gebruikt? airport netwerk versterken
    Beginnen met dat venster en je komt al een eindje verder.

Bijdrager
    Creveroeland

heb de zoekfunctie nu wél gebruikt ;)

Ik ben erachter gekomen dat er een WDS functie op mn router moet zitten. Ik weet niet zeker of dat erop zit, maar ik wil het allesinds eens proberen configureren.

Maar ik zit me een serieus probleem nu:

Toen ik (na de isntallatie van het hulpprogramma) zocht achter mn airport express, vond het hulpprogramma hem. Maar toen vond het programma ineens een update. ik heb die geïnstalleerd en als ik het hulpprogramma nu (na de update) laat zoenen naar mn airport (om die WDS te proberen) vindt hij hem raar genoeg niet meer. Ik zit met andere woorden diep in de problemen…

Bijdrager
    Timpie
    ”Creveroeland”

Ik ben erachter gekomen dat er een WDS functie op mn router moet zitten. Ik weet niet zeker of dat erop zit, maar ik wil het allesinds eens proberen configureren.

Toen ik (na de isntallatie van het hulpprogramma) zocht achter mn airport express, vond het hulpprogramma hem. Maar toen vond het programma ineens een update. ik heb die geïnstalleerd en als ik het hulpprogramma nu (na de update) laat zoenen naar mn airport (om die WDS te proberen) vindt hij hem raar genoeg niet meer. Ik zit met andere woorden diep in de problemen…

Ik citeer de apple website:

AirPort Express can extend the range only of an AirPort Extreme or AirPort Express wireless network.

Dus de enige oplossing is een airport extreme kopen.

Bijdrager
    Creveroeland

Ik heb in de zoekfunctie gevonden dat je de AExpress normaal gezien aan routers met WDS kunt koppelen.
    En, als WDS niet gaat, dan steek ik er wel een ethernet in…

maar dat is nu mn eerste zorg niet:
    als ik het hulpprogramma laat zoeken naar mn AE, dan vind hij het niet, terwijl het wél in het stopcontact zit…

Bijdrager
    Hansi2124
    ”Timpie”
    ”Creveroeland”

Ik citeer de apple website:

AirPort Express can extend the range only of an AirPort Extreme or AirPort Express wireless network.

Dus de enige oplossing is een airport extreme kopen.

Waarom als je ook een Airport Express kan uitbreiden? Hij heeft nu een Express, dus dat kan gewoon een andere Express versterken. Of (en dit is niet helemaal duidelijk in het verhaal) heeft hij slechts een draadloos modem (anders dan van Apple) en wil hij een Express hieraan draadloos aan koppelen? De eerste Express moet (bijna) altijd met een ethernetkabel aan de modem gelinkt zijn.

Bijdrager
    Hansi2124
    ”Creveroeland”

Ik heb in de zoekfunctie gevonden dat je de AExpress normaal gezien aan routers met WDS kunt koppelen.
    En, als WDS niet gaat, dan steek ik er wel een ethernet in…

maar dat is nu mn eerste zorg niet:
    als ik het hulpprogramma laat zoeken naar mn AE, dan vind hij het niet, terwijl het wél in het stopcontact zit…

Brandt het groene lampje continue op de AE?
    Zo ja, probeer de AE dan eens een andere plaats te geven, wat meer in de buurt van je Mac. Of als je een latop hebt, probeer die dan zo dicht mogelijk bij de AE te plaatsen.

Bijdrager
    Creveroeland

nee, enkel een oranje lampje

maar let op: het was ook niet de bedoeling om al een groen lampje te hebben, ik wou die airport express configureren als acces point van mn (niet-apple) router.

Bijdrager
    Hansi2124

Zonder groen lampje werkt de AE sowieso niet volgens mij. Kijk voor de betekenis hiervan in het bijbehorende boekje .

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.