6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    J-Flex

Concurrent voor iPad: Blackberry Playbook

Volgens tweakers.net

Research in Motion heeft vandaag (dinsdag 28 september) de Blackberry PlayBook geïntroduceerd. Deze 7 inch tablet is bedoeld voor de zakelijke markt en draait op Blackberry Tablet OS. Een exacte releasedatum is nog niet gegeven. Dit zal volgens geruchten begin 2011 in de Verenigde Staten zijn, wanneer de rest van de wereld toegang krijgt is nog niet bekend.

Afmetingen en ondersteuning
    De PlayBook is 130mm bij 193mm, 10,2mm dik en weegt ongeveer 400 gram. De Playbook ondersteund Adobe Air-, Flash 10.1-, Java- en html5-content en multitasking is tevens mogelijk.

Snelheid en geheugen
    Een dualcore-cpu op basis van de Cortex-A9-architectuur met een kloksnelheid van 1GHz vormt het kloppende hart van de PlayBook; daarmee zou de PlayBook de snelste tablet worden, aldus RIM. De cpu wordt verder bijgestaan door 1GB aan werkgeheugen. Hoeveel opslaggeheugen de tablet krijgt is niet bekend, maar tijdens de presentatie werden in ieder geval een 16GB- en een 32GB-exemplaar getoond.

Camera’s
    De tablet beschikt over twee camera’s: aan de voorzijde is een camera met een 3-megapixelsensor geplaatst terwijl aan de achterzijde een camera met vijf megapixels is te vinden. Video-conferencing en het opnemen van 1080p-content worden ondersteund. De tablet kan ook 1080p-content afspelen en beschikt dan ook over een mini-hdmi-poort.

HDMI-poort / USB-poort
    Behalve een mini-hdmi-poort is er ook een mini-usb-poort aanwezig, alle gangbare wifi-standaarden worden ondersteund en ook bluetooth 2.1 wordt ondersteund.

Klik hier voor het originele artikel.

Bijdrager
    chatsmit

Ja en weet je wat ik zo jammer vind, dit zijn ‘toekomstige’ tablets gemaakt door fabrikanten als reactie op de iPad om mensen lekker te maken en bij hun merk proberen te houden.

En ook wel lekker makkelijk voor dit soort fabrikanten, gewoon op de tafel een ontwerp in elkaar flatsen met specificaties die goed klinken. Ze hoeven het toch niet waar te maken…

Desalniettemin vind ik het alleen maar mooi als er wat stevige concurrentie komt, alleen moet het gewoon eerst in de winkel liggen!

En wat betreft deze tablet, ziet er wel aardig uit, alleen die dikke rand vind ik niet zo mooi in het design. Als het niet aan staat lijkt het op een goedkoop digitaal fotolijstje in de bakken van de Aldi.
    En wat ik kan zien in de plaatjes van het besturingssysteem ziet het er tamelijk onoverzichtelijk uit. Maar ja, ik zou het graag in het eggie willen zien…

Moderator
    Pete.Z

Jammer dat ze er niet een heel eigen draai aan durven geven, dit is natuurlijk niks anders dan een 100% iPad kloon.

Moderator
    Mac Daddy

The Playbook is echt de naam? Serieus?

Bijdrager
    chatsmit

Oh ik zie trouwens hier vlak bij al een eerder draadje lopen

Moderator
    Mac Daddy

Goed speurwerk chatmit. Hoewel deze openingspost veel mooier is, gaan we toch daar verder.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.