7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Brilpoetsdoekje

Conceptontwikkeling

Op het moment ben ik bezig met een toelatingsopdracht en ze willen graag het proces zien van begin tot eind.
    Ik wil natuurlijk zo goed mogelijk voor de dag komen:razz: maar ik kom er zelf helaas niet aan uit.
    Wat wordt er nou van mij verwacht bij het maken van een concept? Is er een goed stappen voor een grafisch ontwerper?
    Misschien denk ik er teveel over na…

Bijdrager
    Afroman

Waar wil je aangenomen worden? Op een bepaalde school?

Bijdrager
    Brilpoetsdoekje

Ja op een school. Alleen heb ik geen enkel idee hoe ik het beste een concept kan ontwikkelen…
    Ik ben gewoon een newbie hierin.

Bijdrager
    Afroman

Nou ja even wat tips:

-Stel jezelf de vraag waarom je die opleiding wilt doen. Moet er wel wat nuttigs uit komen in plaats van “is een hippe opleiding”.(anders krijg je daar echt spijt van)
    -Doe iets waar je heel goed in bent
    -laat wat portfoliowerk zien, producten waar je apetrots op bent
    -Als je ene bepaalde techniek niet beheerst(bijvoorbeeld photoshop) dan is dat niet erg, dat leer je op school. Maar is altijd mooi meegenomen. maar afhankelijk van de opleiding zijn er wel basis-eisen. (als je grafisch gaat vormgeven moet je wel kunnen tekenen/in verhouding kunnen tekenen bijvoorbeeld)

Bijdrager
    Richele

Als je een “concept” ontwikkeld voor school dan willen ze de stappen zien die je maakt. Dat houdt in dat je bijvoorbeeld eerst een aantal idee-schetsen maakt (meer dan 2) en daar een keuze uit maakt. Die keuze moet je kunnen onderbouwen, je moet dus kunnen vertellen waarom je gekozen hebt voor een bepaald idee. Daarna werk je het idee verder uit…

Bijdrager
    fenkikon

Ik moest voor een grafisch ontwerper die ons les gaf in Adobe InDesign ook een concept maken. We moesten dan beginnen met een moodboard, dan een schets en uiteindelijk een aantal opzetten.
    Net wat Richele hierboven schrijft, je moet uiteindelijk goed je keuze weten te onderbouwen. In mijn geval moest minimaal 1 A4 geschreven worden over elke individuele opdracht waarin je onder andere verklaart waarom je bijvoorbeeld bepaalde kleuren hebt gebruikt. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn opleiding geen opleiding geeft in grafische vormgeving. Het was meer van belang dat je een idee uit kunt werken en deze later uitbesteden aan een vormgever.

Bijdrager
    esker

ik ben momenteel met mn scritpie bezig mbt concept ontwikkeling. Nijs en Peters – Imagineering is een uitstekend boek waar een belevenis concept van a tot z wordt uitgelegd .. hop hop bieb hop hop google books

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.