9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    rdesign

Computers 'ontmachtigen' iTunes

Hey OMT-ers,

Even een vraagje: Ik heb net mijn gloednieuwe 15″ MacBook Pro i7 opgehaald, en nu aangekocht materiaal – van mijn iPhone 4 – over proberen te zetten naar mijn MacBook. Nu stond er van dat ik de computer moest machtigen. Nja. Geen probleem. Ik mijn super originele iTunes wachtwoord intypen, stond er opeens dat dit de 4e van de maximaal 5 gemachtigde computer is. Beetje vreemd; wat ik heb maar 2 MacBooks. Hoe kan ik de rest ‘ontmachtigen’? Zou jammer zijn als bijv. mensen aan wie ik ooit een oude iMac/MacBook heb verkocht mijn Pa’s Visa-kaart leeg zitten te trekken, hahah.:razz:

Thnx alvast,

Robbert

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

In iTunes:

Geadvanceerd>Trek Audible-machtiging in…

Bijdrager
    rdesign

Okay. Dacht dat dat alleen voor gesproken troep was, gesproken boeken enzo. Nja. Zal wel goed wezen.:)

Bijdrager
    fatboysmart

Volgens mij is wat Waffie zegt niet de goede… ontmachtigen gaat via de iTunes store.

http://support.apple.com/kb/HT1420?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    pjc90

En als je 5 computers heb gemachtigd krijg je ook weer de kans om het weer op 0 te zetten. Dat kan dan als je inlogt op je iTunes Account in de iTunes Store.

Bijdrager
    rdesign

Aha. Duidelijk. Maar ik heb er dus 4. Dus ik kan de rest niet uitzetten. Kan ik ook ergens zien welke computers het zijn die gemachtigd zijn? Want er staan hier ook nog genoeg oude Macs, dus die zouden het ook kunnen zijn, dan is het geen probleem.

Om het nog even duidelijk te maken: Ik heb dus één Macbook die ik wil machtigen. De andere Macs dus niet. Alleen zijn er 4 Macs gemachtigd, en kan ik pas resetten als er 5 Macs zijn bemachtigd. Wat te doen?:smile:

Bijdrager
    pjc90

Dan machtig je je macbook, dan kun je alles ontmachtigen, en je macbook opnieuw machtigen. Anders heb je toegang, tot die andere 4 macs nodig om ze te ontmachtigen… zoals fatboysmart al zei.

Bijdrager
    iDuck
    Waffle op 15 september 2010

In iTunes:
    Geadvanceerd>Trek Audible-machtiging in…

Dat heeft dus niks te maken met de vraag van de TS. Dit is voor gesproken audio boeken.

Je hebt, zoals ik ;-), als je een computer verkocht vergeten je machtiging in te trekken. Bij 5 kan je in één keer alles ontmachtigen. Per jaar!

Maar dit staat los van aankopen doen met een Visa kaart toch? Het gaat om (oud) beveiligd materiaal te kunnen afspelen. Dit zit tegenwoordig niet meer in de iTunes plus liedjes.

Geblokkeerd
    Anoniem
    fatboysmart op 15 september 2010

Volgens mij is wat Waffie zegt niet de goede… ontmachtigen gaat via de iTunes store.
    http://support.apple.com/kb/HT1420?viewlocale=nl_NL

Dit. Je kan in de itunes store alle lopende machtigingen intrekken, om ze daarna opnieuw aan te vragen op de geldige apparaten.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.