30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)
  • Q:
    Bijdrager
    Ap-pel-tje

Computermuis werkt opeens niet meer op mijn mac

Hallo,

Ik had een muis van Microsoft die het altijd goed deed ook op mijn windows laptop. Toen ik hem daarna voor mijn MacBook Pro gebruikte deed ie het lang ook goed maar daarna opeens niet meer. Ik dacht dus oké die muis doet het echt niet meer het is tijd voor een nieuwe. Nieuwe Microsoft muis gekocht en die doet het goed al een aantal maanden. Nu doet ie het opeens niet meer (nee de batterijen zijn niet leeg). Ik heb van alles geprobeerd, gekeken of er stof in de usb zat nieuwe batterijen maar hij doet het niet meer. Mijn vraag is: Zou het kunnen dat Microsoft muizen niet helemaal goed werken op een Mac? Of moet hij gewoon werken en ligt het weer aan de muis?

Groetjes:)

Bijdrager
    1984

Om wat voor muis gaat het…??? Meestal staat het erbij :Systeemvereisten

[size=2]- Windows XP, Windows Vista of Windows 7
    Mac OS X 10.5 of later
    – Linux® kernel 2.6+
    – USB-poort
    – Internettoegang (voor downloaden van software)[/size]

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Kan je de muis zien onder USB in System Profiler?

Bijdrager
    Haike

Raar.. maar waarom heb je niet meteen de eerste keer een magic mouse voor je MBP gekocht?

Heb je in de systeenvoorkeuren bij “muis” gekeken?

Bijdrager
    Ap-pel-tje

Er staat geen muis gevonden.

Bijdrager
    Haike

En als je via bluetooth laat zoeken naar die muis? Ik neem aan dat de muis wel herkend is destijds…

Bijdrager
    Ap-pel-tje

Werkt die dan zoveel fijner zo’n Magic Mouse?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ik vind zelf dat de Magic Mouse maar niks is, maar dat is persoonlijk. Heb je nou al in System Profiler gekeken onder het kopje USB?

Bijdrager
    Ap-pel-tje

Er staat dat de muis niet gevonden is… zie eerder bericht

Bijdrager
    Haike

Tja zoals reeds geschreven tis natuurlijk persoonlijk maar ik vind het prima werken, en hij sluit natuurlijk beter aan op de MBP. Je hoeft niet iedere drie maanden naar de winkel te rennen omdat je muis het niet meer doet… Die muis is misschien wat duurder, maar drie keer een logictech muis van €20,- moeten halen, en je zit ook aan de €60,- die je voor een MM betaalt..

Maar je hebt natuurlijk ook nog gewoon je trackpad op je MBP…

Bijdrager
    Haike

Dan is je muis dood… of je bluetooth werkt niet naar behoren op je MBP.

Bijdrager
    Ap-pel-tje

O dus het klopt dat ze het op den duur niet meer doen op een Mac. Ik vind de Trackpad ook erg fijn maar voor sommige dingen is een muis toch prettiger. En ja dan kan ik beter gelijk een Magic Mouse kopen.

Bijdrager
    Ap-pel-tje

Nee het is een usb.

Bijdrager
    Ap-pel-tje

En andere merken? Iemand een idee?

Bijdrager
    Yggdrasil

Logitech muisjes werken gewoon goed op een Mac. Ik heb er zelf eentje voor wanneer ik eens zin heb in een game. Dan is zo’n muis met meer knoppen best wel fijn. Op al de andere Macs heb ik gewoon een Magic Mouse.

Bijdrager
    Haike

Eeeuuuhhh een mm heeft ook meer knoppen….. :innocent:

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ
    Haike op 21 augustus 2012

Nope, slechts één knop met geemuleerde secundaire knop. Gamen gaat daar totaal niet mee.

Bijdrager
    Haike
    Ap-pel-tje op 21 augustus 2012

O dus het klopt dat ze het op den duur niet meer doen op een Mac.

Dat heb ik niet geschreven of beweerd. Zoals Nick ook al schrijft een Logictech muis moet het in principe wel doen met een mac, maar je hebt wel heel veel typen logictech muizen, best kans dat de eerste de beste Logic van een tientje, niet helemaal gelukkig samen gaat met een mac. Maar een Logic van 4 tientjes wel.
    Ik weet niet hoe het nu is, maar vroeger liet apple zijn muizen bij Logictech maken, en plakte er dan hun eigen logo en vormgeving aan vast.

Zo ook vroeger met printers, die lieten ze bij Canon maken met een apple uiterlijk, erom heen..

Ik vind de Trackpad ook erg fijn maar voor sommige dingen is een muis toch prettiger. En ja dan kan ik beter gelijk een Magic Mouse kopen.

De mijne doet het ondertussen al twee jaar zonder problemen, kan zelfs tegen hete koffie….:wink:

Bijdrager
    Haike
    Waffle op 21 augustus 2012

Nope, slechts één knop met geemuleerde secundaire knop. Gamen gaat daar totaal niet mee.

Hangt van het spel af…

Bijdrager
    Ap-pel-tje

Ik wil er wel mee kunnen gamen en als dat er niet mee gaat dan heb ik dus ook niet veel aan zo’n muis.

Bijdrager
    Ap-pel-tje

Ik speel Sims kennen jullie dat? Is die muis daar geschikt voor?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ik speel The Sims ook, en de Magic Mouse is een ramp als het gaat om navigatie in dat spel door gebrek aan een middelknop. Dan kan je beter een alternatieve muis kopen van betere kwaliteit dan je vorige.

Bijdrager
    Yggdrasil

… Maar je hebt wel heel veel typen Logitech muizen, best kans dat de eerste de beste Logic van een tientje, niet helemaal gelukkig samen gaat met een mac. Maar een Logic van 4 tientjes wel.
    Mijn Logitech heeft welgeteld € 9,95 gekost. Het is er zo een die je wel e’s bij de Media Markt vindt voor een appel en een ei in zo’n graaibak.

Bijdrager
    Haike

Nou misschien is het wel andersom, dat juist die van een tientje het goed doet, met een mac, en die van vier tientjes niet…:wink:

Voor een appel gekocht voor gebruik bij een apple? :innocent:

Bijdrager
    Yggdrasil

Nee hoor, hij stamt nog uit de tijd dat ik een laptop had met Windows. (Waar is de tijd:razz: )

Bijdrager
    Ap-pel-tje

In elk geval bedankt voor jullie tips, de ene keer doet ie het wel en dan eventjes en dan valt ie weer stil echt vervelend. Magic Mouse is dus geen optie om mee te gamen, nog bedankt voor die tip, anders koop ik die en zit ik me er nog aan te irriteren haha.

Bijdrager
    Haike
    Niiiiiickk op 21 augustus 2012

Nee hoor, hij stamt nog uit de tijd dat ik een laptop had met Windows. (Waar is de tijd:razz: )

Gaan we vloeken in de kerk?…:grin:

Bijdrager
    Ap-pel-tje

Vandaag deed die muis het opeens weer maar niet voor lang..
    Ik had er ook nog een Logitech muis aan gedaan, moet je daar eerst software voor downloaden voor dat ie werkt?

Bijdrager
    Haike

Google is your friend my boy… tiep het typenummer van je muis in. en kijk wat de informatie oplevert. Mag ik je erop wijzen dat je hier op een forum zit voor macintosh??

Bijdrager
    Ap-pel-tje

Ik weet dat ik op een Mac forum zit, mijn vraag gaat ook over de mac. Dit subforum is er ook niet voor niets. Hier mag je vragen stellen over spullen die je aan je mac wilt leggen. En inderdaad google, ik weet er van. Kijk ik google en ik kom uit op dit forum dus ik heb google zeker wel gebruikt. Bovendien waarom is dit forum er als je bij elke vraag steeds te horen krijgt: gebruik google?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.