17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Computeren in de zon

Hoe doen jullie dat? Buiten in de zon computeren?

Als ik buiten zit kan ik ongeveer niks op mn scherm zien, maakt niet uit of ik tegen de zon in zit, of dat die van achteren komt, alles blijft onleesbaar. Zonnebril helpt ook niet.

Ik dacht dat er matte folies waren voor op een spiegelend macbook scherm, maar die kan ik niet meer vinden… En helpt dat dan ook echt?

Of heeft iemand andere tips? (behalve in de schaduw of binnen gaan zitten dan, want dat wil ik dus juist niet)

Geblokkeerd
    Anoniem

Buiten? Wat is dat?

Bijdrager
    KarelWillem

Het jammere van zo’n folie, is dat je feitelijk je mooie scherm flink in kwaliteit terug schroeft.

http://www.amazon.com/gp/product/B0035JKL02/ref=pd_lpo_k2_dp_sr_1?pf_rd_p=486539851&pf_rd_s=lpo-top-stripe-1&pf_rd_t=201&pf_rd_i=B002LLG9EM&pf_rd_m=ATVPDKIKX0DER&pf_rd_r=1HH59XS5CY0933J9D200

En je gaat ook niet elke keer dat je naar buiten gaat er een folietje op plakken, en als je naar binnen gaat het er weer af pulken.
    Niet handig dus.

Andere optie is dit: http://www.amazon.com/DulCo-Compushade-Laptop-Visor/dp/B001II2MRC/ref=pd_cp_pc_1
    Maar dan zit je weer een beetje voor lul.:)

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Niet dus.
    Zon(licht) en een beeldscherm (wat voor scherm dan ook) is geen goed huwelijk. Derhalve moet je ook niet in de zon gaan ‘computeren’. Wandelen, zwemmen etc. ja, maar computeren? Dat doe je gewoon binnen.

Bijdrager
    Shmoo

Het ligt volgens mij niet zo zeer aan het scherm maar het tegenlicht van het scherm.

Vraag maar eens aan iemand met een Windows Phone als deze de sunlight readability functie aanzet. Serieus das ongekend hoe goed je dan kunt kijken op het scherm.

Bijdrager
    sally

Een E-reader, (een boek lezen, maar je kunt er ook wel mee internetten al doe ik dat nooit), is dat ook computeren?
    Dat gaat bijzonder goed in de zon.

Bijdrager
    belfortmac

Ja, daar zeg je zowat.
    Is volgens mij ook het zelfde:)

Bijdrager
    Rickje

Ik probeer schaduw… oh kut, daar ga je al, das niet computeren in de zon. Ehm, ik probeer een kijkhoek te zoeken waar het enigszins te zien is… maar is meestal niet ideaal.

Moderator
    Mac Daddy

Daarom is iPhone foto’s maken in de zomer ook altijd veel spannender en lijkt het weer een beetje op analoge fotografie. Je ziet pas je foto’s goed als je binnen of in een schaduw staat.

Maar on topic: buiten computeren doe je, denk ik, in de tuin thuis? Dan zou ik in de schaduw gaan zitten. Ik doe dan altijd het zonnescherm maar beneden. In de schaduw word je ook bruin. En als je echt van de zon wilt genieten dan doe je idd. die computer weg en uit de schaduw en laat je die stralen keihard op je komen! (Dat klinkt vrij ordinair, maar ja, te lang zon is ook niet goed) Je duikt een zwembad of de zee in, of trapt een balletje.

Ok茅, nu heb ik zeker weer zin in de zomer!8-)

Bijdrager
    1984
    Dr. op 28 maart 2014

Of heeft iemand andere tips? (behalve in de schaduw of binnen gaan zitten dan, want dat wil ik dus juist niet)

Zo……

of zo…..

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Shmoo op 28 maart 2014

Het ligt volgens mij niet zo zeer aan het scherm maar het tegenlicht van het scherm.

Vraag maar eens aan iemand met een Windows Phone als deze de sunlight readability functie aanzet. Serieus das ongekend hoe goed je dan kunt kijken op het scherm.

Het verschil echter tussen een telefoon en een computer c.q. tablet is dat een telefoon bedoeld is om overal bereikbaar te zijn (ook in de zon) terwijl een computer niet perse bedoeld is om altijd en overal te kunnen gebruiken. (OK dat denken we wel, maar dat is dus niet zo).

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb met de iPad al een paar dagen lekker zon gepakt op het balkon hoor.
    Niks schaduw, gewoon recht met je bakkes in de felle zon. Fijn buiten lezen.

Als je maar zorgt dat die zon recht in je gezicht staat, en niet achter je.

En als je t贸ch moet werken, is het toch veel gezonder dat buiten te doen, dan binnen?

Bijdrager
    belfortmac

Met je bakkes recht in de felle zon.
    Zal inderdaad voor de weergave op je ipad goed zijn, alleen mijn ogen vinden het minder prettig:)

Bijdrager
    KarelWillem

:) Ik heb er weinig last van.

Bijdrager
    MacAnarie

@daalhofmac daar is dan weer een zonnebril goed voor. Maakt ook dat je het scherm beter kunt zien. Gepolariseerde lenzen helpen tegen schitteringen op je scherm. Gek genoeg kun je je iPad alleen gebruiken in landscapemode. In portretmode zie je geen steek met gepolariseerde lenzen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    KarelWillem op 29 maart 2014

Als je maar zorgt dat die zon recht in je gezicht staat, en niet achter je.

En als je t贸ch moet werken, is het toch veel gezonder dat buiten te doen, dan binnen?

Als het goed is, zit je balkon aan de zon zijde en staat de zon dus nooit achter je omdat je dan in de schaduw van je eigen huis zit. Een groot deel van de dag zal de zon dan juist min of meer v贸贸r je staan tenzij je ook een balkon ‘achter’ hebt.

En of het buiten nou zo veel gezonder is als binnen betwijfel ik. In de natuur misschien (maar daar heb je geen Wifi hotspots) maar op je balkon in de stad? Ik denk het niet, want is er tegenwoordig een brand in de buurt dan rijden er binnen de kortste keren wagens door je straat die je vertellen je ramen dicht te doen…

Bijdrager
    KarelWillem
    hendrik op 30 maart 2014
    KarelWillem op 29 maart 2014

Als je maar zorgt dat die zon recht in je gezicht staat, en niet achter je. …

Als het goed is, zit je balkon aan de zon zijde en staat de zon dus nooit achter je omdat je dan in de schaduw van je eigen huis zit. Een groot deel van de dag zal de zon dan juist min of meer v贸贸r je staan tenzij je ook een balkon ‘achter’ hebt…

Het balkon zit waar het zit. Het is zowel voor als achter in ons geval.;)

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.