10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Lambertini

Computer uitzetten

Tot voor kort (voor ik een nieuw geheugen liet plaatsen in mijn Imac) kon ik computer afzetten door kort op knop achteraan te drukken. Nu kan dat plots niet meer. Duw ik langer zet hij de mac volledig af en dat is ook niet de bedoeling. Dan moet ik bij opstarten volledig terug opstarten en duurt dat te lang.

Weet iemand hoe dat komt of kan verholpen worden ?

Thx

Bijdrager
    JBStudio

met cmd+alt+eject button bereik je hetzelfde…..

Waarschijjnlijk is de computer bezig met een taak, waardoor je ‘m niet in sluimerstand kan zetten.

Bijdrager
    Vinhelper

Volgens mij kun je dat gedrag van de knop niet ergens instellen, dus het zou altijd moeten werken. (dat venster met de 4 knoppen verschijnt dan)

Of kun je het wel instellen? (correct me if i’m wrong)

Bijdrager
    JBStudio

@ Vinhelper: Kijk eens bij systeemvoorkeuren-energiestand-3de blokje!

Bijdrager
    Vinhelper

Alleen is dat op een MacBook een ander blokje dan op een iMac, denk ik. Bij mij:

Bijdrager
    tinus_omt

Dit is een van de weinige problemen waarbij een PRAM reset zou kunnen helpen.

Bijdrager
    JBStudio

mmmm apart….

Bijdrager
    MacAanZee

Normaal gesproken als je kort op de knop achter de iMac drukt, gaat hij op sluimer en als je lang drukt gaat hij (geforceerd) volledig uit. Dat laatste moet je alleen doen als je hem niet gewoon (via Apple menu) kunt uitzetten. Ik zet zelf mijn iMac nooit uit, hij gaat vanzelf op sluimer na aantal minuten. Echt uitzetten en dan weer aan is toch minder goed dan gewoon aanlaten (met ingestelde sluimer voor beeldscherm en evt. HD) heb ik altijd gehoord. Maar als ik hem wél op sluimer wil zetten doe ik dat altijd via het Apple menu.

Bijdrager
    iep

Het kan zijn dat je gewoon even een minuut of 2 moet wachten voor hij in de slaapstand gaat. Hoe meer geheugen erin zit hoe langer je moet wachten. Als je veel applicaties open hebt staan zal het ook langer duren. Kwestie van geduld hebben, hij gaat vanzelf wel in de slaapstand.

De knop lang gedrukt inhouden is gewoon de machine keihard uitzetten, alsof je de kabel eruit trekt. Dat is niet bepaald bevorderlijk voor de data op de schijf, die kan corrupt raken.

Bijdrager
    Lambertini

Thx !!!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.