3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    amsterdam2222

Computer uit slaapstand halen.

Beste lezers,

Heb het volgende probleem: Na uren van alles geprobeerd te hebben, richt ik mijn pijlen op OneMoreThing. Heb de LogMeIn app waarmee je een andere computer (mijn eigen PC) kan binnenkomen. Heb een Ipad en een desktop. Het systeem werkt goed en kan goed in de computers komen en manipuleren, maar nu het volgende: Ik weet niet of ik (bijv.) het programaatje Wake on Lan of Fusion WOL nodig (2 PC uit de slaapstandhaler) heb om verbinding met mijn PC te maken en deze te wekken. Anders werkt Logmein niet.
    Nog 1 vraagje: Het lukt me uberhaupt niet om dit programmaatje op mijn Ipad te zetten. Safari weigert het programma niet, maar vraagt om een app om dit programma (ZIP) te openen, maar ik heb geen app om dit te doen. Welke app heb ik hiervoor nodig. Ik heb al een aantal programmaatjes die ik wil installeren maar dan verwijst hij naar GoodReader, wat natuurlijk gemaakt is om PDF bestanden te openen en niet om een programma te installeren.
    Dank voor eventuele hulp, Marc

Bijdrager
    Pieterr

Ik gebruik zelf Mocha VNC Lite op de iPad om remote access tot mijn computer te krijgen.

Voor Wake On LAN zijn er diversie iPad/iPhone apps beschikbaar, o.a. Depicus Wake On LAN (Meer info over deze app)

Hou er rekening mee dat Wake On LAN alleen werkt als je computer via een ethernetkabel is aangesloten. Het werkt niet via WiFi.

Bijdrager
    Pieterr
    amsterdam2222 op 29 november 2010

Nog 1 vraagje: Het lukt me uberhaupt niet om dit programmaatje op mijn Ipad te zetten.

Je moet ook geen zipfiles van apps gaan downloaden in Safari op de iPad.
    Om apps te installeren op de iPad ga je naar de App Store, en zoek je de betreffende app.
    Een andere manier is door te klikken op een link die doorlinkt naar de App Store.
    Zulke links beginnen met “itunes.apple.com” en eindigen doorgaans op ?mt=8.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.