6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    jippymac

computer overgenomen

hallo maccers,

Vorige week heb ik, via marktplaats, mijn g4 aan de kant geschoven voor een tweedehands g5. De vorige eigenaar is zo vriendelijk geweest allerlei handige software achter te laten, ik mag inloggen op zijn thuismap enz. nu wil ik eigenlijk de computer tot de mijne maken. dwz computernaam wijzigen, thuismap een ander naam (mijn naam) geven enz hoe doe ik dat zonder in problemen te komen ten aan zien van o.a. toegang tot de gekregen software.

groeten rob

Bijdrager
    Paine

Ik zou hem helemaal opnieuw installeren met een format vooraf natuurlijk. Wie weet voor software hij er op heeft draaien, bijvoorbeeld een keylogger of iets dergelijks.

Moderator
    unSOUND

De computernaam kun je veranderen in de systeemvoorkeuren, bij het tabblad “Delen”

Je kunt het beste een andere account aanmaken die ook de rechten heeft om de computer te beheren, en dan je bestanden daarheen verplaatsen, de thuismap van naam veranderen is heel link ( maar niet onmogelijk, zie hier )

Bijdrager
    jippymac

opnieuw instaleren zou mooi zijn (ook nieuwe partities maken enz)maar dan ben ik waarschijnlijk ook mij 10.4.10 besturingssysteem kwijt.
    ik ga eens met de voorstellen van Unsound aan de gang, zie nu ook dat de link is geactiveerd

Bijdrager
    Paine

Heb je er geen DVD’s bij gekregen dan? Of kreeg je er een oudere versie bij?

Moderator
    unSOUND

Punt is dat er een hoop software op is ge├»nstalleerd door de vorige eigenaar, en die wil hij behouden… Dat gaat dus niet met een clean install. Een Archive&Install zou kunnen, maar heeft praktisch hetzelfde effect als een nieuwe gebruiker aanmaken of de thuismap veranderen…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.