30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 47)
  • Q:
    Bijdrager
    suzanne12

computer maakt herrie

hallo,
    Als ik op mijn computer een filmpje kijk en een spelletje doe begint die opeens heel hard te blazen. van de onderkant is hij ook warm en komt er lucht uit. is dit normaal of iets?

mvg

Bijdrager
    Wiki Post

Bijdrager
    MacKevin11

Je geeft zelf aan dat hij warm is.
    Als hij warm word, dan zal hij moeten blazen.
    Als hij blaast zal er lucht uit komen.

Het ligt er aan hoe zwaar je spelletje is, hoeveel het van de processor vraagt…
    Van een filmpje gaat mijn MBP 13″ i5 2011 niet blazen, maar als je een oudere hebt of meerdere programma’s open zou het best normaal kunnen zijn;)

Bijdrager
    suzanne12

mm ja hij blaast vrij hard vind ik zelf namelijk.
    uhm ja het is een spelletje op de computer. ook als ik die afsluit en gewoon rustig een film op internet kijk dan word dat blazen wel minder, ik moet hier dus geen zorgen over maken?

Bijdrager
    MacAanZee

Gaat het om een iMac? Die hoort namelijk vrijwel geen geluid te maken, in tegenstelling tot de meeste Windows computers, die veel meer herrie maken – vandaar vaak de bijnaam “Windhoos” ipv Windows.
    Je hebt er niet bijgeschreven wat voor computer je hebt. Kan je beter wel doen. Ik heb zelf nog helemaal nooit meegemaakt dat de ventilatoren hard gaan blazen, wat ik ook doe. Heb alleen een keer gehad (na reparatie) dat de ventilatoren van mijn 24″ iMac continue bleven blazen. Toen bleek er een draadje losgeschoten te zijn bij de reparatie, waardoor de ventilatoren niet meer langzaam bleven draaien.

Bijdrager
    AppleStef

@MacAanZee

Idd mijn fans blazen zelfs niet harder als ik een paar uur series rip (men processor 100% in elke core (4cores)) .

Bijdrager
    mowat

Ik heb een andere ervaring. Ik heb ook 2 iMacs , en die hoor je nooit , al staan er meerdere toepassingen samen open. Maar ik heb ook een spelletje , gelukkig maar ééntje , en als ik dat vanaf de iets moeilijkere levels , enkele minuutjes op heb staan , dan blaast zowel de ene als de andere iMac harder dan mijn dampkap. Het spelletje heet Seq_game 1.1 en lijkt een heel eenvoudig (maar na enkele levels aartsmoeilijk) ding , maar ik speel altijd maar één leveltje van een paar minuutjes .Ook in het activiteitenoverzicht zie je dan de enorme belasting. Dus Suzanne12 kan best ook zo’n soort spelletje hebben .

Bijdrager
    Hansi2124

Verplaatst van subforum Software-ontwikkeling (:slant:) naar dit subforum.
    Lees ook eens dit artikel en dan met name de reacties.

Bijdrager
    Maverick9898

Hahaha Hansi, hoeveel heb je er vandaag al verplaatst naar een ander forum :D!?

Bijdrager
    Hansi2124

Het houdt helaas niet op…..:sad:

Bijdrager
    suzanne12

nee ik heb een macbook pro en dit is eigenlijk ook sinds dat ik een reperatie heb laten uitvoeren,,,,

Bijdrager
    thomth

wat voor reparatie. Heb je nog garantie, want dan zou ik teruggaan

Bijdrager
    johnkeates

Gebruik je flash? Dan is het gebruikelijk dat je computer warm wordt.

Bijdrager
    suzanne12

uhm dat was mijn topcase… geen garantie maar misschien wel een keer terug gaan met het feit dat het dan een fout is in de reparatie!

Ook heb ik het probleem dat mn laptop heeeeel langzaam internet pagina’s laad…

Bijdrager
    Hansi2124

Heb je die reacties al gelezen waar ik het over had?

Bijdrager
    suzanne12

jup maar het gaat niet echt om het feit dat mn laptop warm word want dat is nog wel te doen eigenljk ( en het is alleen de onderkant) alleen dat ie zo hard blaast vind ik zo raar. ..en dat mn internetpagina’sniet goed worden geladen vind ik ook vreemd

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Hansi2124 op 03 september 2011

Het houdt helaas niet op…..:sad:

Het begon mij ook al op te vallen… Zo ben je maar een druk baasje he?
    Zou het niet helpen om voor elk subforum een pictogram te plaatsen voor een betere herkenning? :innocent:

Bijdrager
    Hansi2124

Er wordt nog wat aan gesleuteld. Tot die tijd moeten we het hier mee doen.
    Ik vraag mij vaak af wat de beweegredenen zijn van de TS om een echt verkeerd subforum te kiezen, maar waarschijnlijk wordt er maar wat uit de losse pols gekozen…..

Nou ja, in ieder geval zijn wij moderators er wel mee zoet.:wink:

Bijdrager
    suzanne12

@hendrik
    het gaat hier niet om het verplaatsen dacht ik zelf??

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Hoe hard is hard suzanne? Mijn iMac wordt bij bepaalde situaties b.v.b. 70-80 graden en de fan’s zitten dan op ±1500 tot 2500 rpm. Normaal draaien ze stationair op ±1000.

Bijdrager
    1984
    suzanne12 op 30 augustus 2011

hallo,

ik krijg net een melding op mijn macbook pro dat mijn opstartschijf vol is… wat heeft dit te betekenen en wat kan ik hier aan doen?

mvghttp://www.onemorething.nl/community/topic/opstartschijf-is-vol?quote=2284596#postform
    Ik weet niet of je hier al iets aangedaan hebt, Je Mac zal dan ook ook aanmerkelijk trager gaan werken .

Bijdrager
    Hansi2124

Als de ventilatoren hard blazen, voorkomt dat dat de laptop nog heter wordt. Daarom zitten ze er ook in.:wink:

Dat je internetpagina’s niet zo snel laden heeft hier waarschijnlijk niets mee te maken. Je kan daar beter een ander topic over maken. Maar ik raad je aan om eerst hier wat meer info over te lezen op OMT, want daar zijn al vele topics over gemaakt.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Daar heeft 1984 een punt. Vooral Safari heeft erg veel geheugen nodig en wordt dat een beetje krap dan wordt het virtuele geheugen op de schijf druk gebruikt, maar dan moet je wel ±15% op je schijf vrij houden anders wordt alles traag.

Bijdrager
    johnkeates

GEBRUIK JE FLASH?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Alleen als ik een eitje wil bakken. :crazy:

Bijdrager
    suzanne12

jup, ik heb vrijwel alle documenten en films en foto’s op mijn harde schijf gezet en die van mijn computer verwijdert!

wat is flash?

en waar kan ik mijn fan’s ofzo dan zien? en hoe hard die draaien etc?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Met iStat kun je die info bekijken.
    Flash is een van de internet plug-ins. Het zorgt er voor dat je bepaalde content van een site kunt bekijken. Maar Flash vraagt veel van je CPU en dus wordt het zaakje aardig warm als Flash bezig is.

Bijdrager
    suzanne12

mm en hoe kan ik zien dat ik flash heb ?:P omg sorry heb echt geen verstand van computers

Bijdrager
    suzanne12

zo ik heb istat geinstalleerd. ik weet niet precies waar ik naar moet kijken kan ik er een printscreen ofzo van maken?

Bijdrager
    suzanne12

Hierboven staat de foto. ik hoop dat ie het doet. ik heb gemaakt toen ik een spelletje aan het doen was en 1 filmpje op internet aan het kijken was. ook stond onemorething.nl open. is dit normaal dan?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 47)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.