14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Paniek

Computer loopt vast tijdens internetten

Hoi,

Mijn G5 1,8 GHz PowerPC loopt sinds ik deze opnieuw heb geinstalleerd steeds vaker vast en met name bij het internetten. Ik gebruik daarvoorFirefox. De Mac is met een nieuw gekochte cd van Tiger (10.4.3) geinstalleerd, nadat ik een van mijn 10.3 cd’s kwijt ben geraakt.
    Raakt mijn Mac langzaam aan de afgrond (geluidsinvoer doet het ook al niet meer, en de shortcuts uit CS3 hebben het nog nooit gedaan) of is dit een herkenbaar software probleem?

Groetjes Aniek

Ik heb net de schijf EHBO gedaan en er was niets aan de hand.

Bijdrager
    Esquare
    ”Paniek”

Ik heb net de schijf EHBO gedaan en er was niets aan de hand.

Dat zegt niet alles. Doe ook eens een check met Smart Utility.

Bijdrager
    Paniek

Okay
    Ik heb Smart Utility free trail nu net gedownload. En ik heb een groen blokje (PASSED). Dus da’s goed neem ik aan?

Bijdrager
    Esquare

Da’s goed. Wat voor een G5 is het? iMac of Powermac? En hoeveel geheugen zit er in? En welke versie van Firefox gebruik je? En treden die vastlopers ook op als je met Safari surft? En wat bedoel je precies met ‘vastloper’?

Lastig hè, al die vragen?;)

Inactief
    Anoniem

Vastlopen kan bij de iMac G5 ook aan stof in de fans liggen, daardoor wordt hij te warm en loopt vast / valt uit. Gewoon even schoonmaken.

Bijdrager
    Paniek

haha gelukkig kan ik die info nog allemaal vinden.:kleenex:

Het is een G5 1,8 GHz dual processor PowerPC met 2.5 GB DDR SDRAM. Ik gebruik nu Firefox 3.03, maar de vorige versie van Firefox was het ook al. Safari doet het volgens mij ook wel, maar dat gebruik ik nauwelijks meer, vanwege de bladwijzerbalken die al in Firefox staan.

Met vastlopen bedoel ik, ineens niets meer doen. Toetsenbord, muis en wacom reageren niet meer en ik moet de computer opnieuw opstarten. Overigens krijg ik geen zwart verloop met een melding.

Bijdrager
    Paniek
    ”Zakske”

Vastlopen kan bij de iMac G5 ook aan stof in de fans liggen, daardoor wordt hij te warm en loopt vast / valt uit. Gewoon even schoonmaken.

mmm de kat vindt het altijd wel lekker om op bij comp. te zitten. Hoewel ik laatst de mac nog uitgezogen heb…

ff checke

Bijdrager
    Paniek

Er ligt nauwelijks stof in de fans. Dus moet het iets anders zijn…

Bijdrager
    Esquare

Wat je eens zou kunnen doen, is na de zoveelste herstart met het hulpprogramma Console naar het system.log-bestand kijken of er kort voor de vastloper iets bijzonders is gebeurd. En kijk ook eens in Systeemprofiel naar de ‘Diagnostische info’.

Ook kan het zin hebben om in Apple Discussions naar soortgelijke gevallen te speuren.

Inactief
    Anoniem
    ”Paniek”

Er ligt nauwelijks stof in de fans. Dus moet het iets anders zijn…

Stof in de fans is vooral een probleem bij de iMac… wist in het begin niet of je het over een iMac of een PowerMac had. De iMac G5 staat echt bekend als stofzuiger, die alles wat op je bureau ligt naar binnen zuigt.

Bijdrager
    Paniek

Ik weet niet precies hoe ik dat system.log- bestand moet bekijken, maar onderstaande melding valt me wel op. Als dus de 4e poort van mijn USBhub problemen geeft dan kan dat van een USB kabel zijn die verder niet meer in een apparaat zat of van mijn wacom.

90.958 [0x422f100] The IOUSBFamily is having trouble enumerating a USB device that has been plugged in. It will keep retrying. (Port 4 of hub @ location: 0x4b100000)

Waar moet ik precies op letten als ik die system-log bekijk?

[size=9:669bcc068e]Bij diagnostische info waren er geen problemen.[/size:669bcc068e]

Bijdrager
    Paniek

De computer is zojuist weer vastgelopen. In de system-log staat een hele lijst van seconde tot seconde.

Bijdrager
    Esquare

Van seconde tot seconde? Da’s best veul. Laat eens een klein stukje van die entries zien.

Probeer het eens een tijdje zonder die hub, met een minimale setup. Het zou best eens kunnen dat je het in die richting moet zoeken.

Bijdrager
    Paniek

Esquare, ik heb je een PB gestuurd met het bestand. De lijst was erg lang om hier tentoon te stellen.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.