10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Julian206395

Computer + iPod touch verbinden via wifi

Hallo allemaal,

Ik wilde mijn iPod’s remote app gebruiken om mijn iTunes bibliotheek op mijn computer te bedienen. Dit werkt echter niet. Ik heb helaas geen Mac (voor mij nu iets te duur). Mijn pc heeft ook geen wifi. Is dit nodig of is het al genoeg wanneer mijn iPod en pc met dezelfde router zijn verbonden?

Alvast bedankt

Bijdrager
    Ostinato

Hoi. Voor zover ik weet werkt het alleen via wifi.

Bijdrager
    Yggdrasil

Inderdaad. Enkel via wifi maakt de app verbinding met iTunes. Anders is het niet echt meer ‘draadloos’.;)

Bijdrager
    Sascha

Volgens mij werkt dit wel want zowel je iPhone (draadloos) als je pc (bedraad) zitten op hetzelfde netwerk en kunnen dus zo verbinding met elkaar maken.

Bijdrager
    Ostinato

@Sascha1: Het is een iPod en waar moet ie dan contact mee maken als er geen wifi-netwerk is?

@Julian206395: Ik kan me nog voorstellen dat het lukt als je router ook een wifi-router is, maar aangezien je geen wifi in je pc hebt, ga ik ervan uit dat je geen wifi-router hebt.

Bijdrager
    Sascha
    Julian206395 op 15 november 2010

… of is het al genoeg wanneer mijn iPod en pc met dezelfde router zijn verbonden?

Hier maak ik dus op uit dat zijn iPhone draadloos (dus via Wifi) is verbonden met hetzelfde netwerk als waarop zijn computer (met een kabel) is aangesloten. En dan werkt het wel.

Bijdrager
    Sascha
    Ostinato op 15 november 2010

.. maar aangezien je geen wifi in je pc hebt, ga ik ervan uit dat je geen wifi-router hebt.

Die zaken staan los van elkaar. En zijn pc hoeft niet verbonden te zijn via WiFi met zijn netwerk. Zolang z’n iPod Touch en pc maar in hetzelfde netwerk hangen.

Bijdrager
    Julian206395

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties.

Mijn pc is inderdaad via een kabel aan de router verbonden.

Weet een van jullie misschien ook waar het probleem kan zitten of wat ik fout kan doen wanneer ik ze probeer te verbinden?

alvast bedankt

Bijdrager
    mark-a-mac

Firewall in je windows-computer misschien?

Bijdrager
    Julian206395

Ik heb trouwens een Windows home edition. Maakt dit uit?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.