15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    ..Willem

Computer houdt niet op met praten

Ik hoop dat dit de goede plaats is voor dit topic, ik zit namelijk met het volgende probleem.

Een vriend van mij heeft 5 min op mijn nieuwe iMac gezeten, en sindsdien zijn mijn sneltoetsen van mijn toetsenbord veranderd en houdt de computer niet op met praten.
    Met dat laatste bedoel ik dat hij alles zegt wat ik doe, als ik Safari opstart zegt hij ‘Safari window opened’ etc.

Hij zegt zelf dat het zomaar opeens begon, dus ik denk dat hij per ongeluk iets heeft gedaan? Is er iemand met een oplossing?

Bedankt!

Bijdrager
    Toinef

dit kun je veranderen bij de systeemsvoorkeuren en dan moet je naar spraak gaan. Daar kun je het praten veranderen

Bijdrager
    LighScan

Het kan goed zijn dat hij het per ongeluk heeft gedaan. Hij heeft dus VoiceOver geactiveerd en dat doe je via een sneltoets (2 toetsen indrukken, weet niet meer van buiten de welke dat zijn…) dus hij kan het per ongeluk gedaan hebben.

Om het uit te schakelen:
    Apple’tje –> systeemvoorkeuren –> Universele toegang –> VoiceOver op “uit” zetten.

Bijdrager
    LighScan

Sneltoetsen kan je terug wijzigen bij Systeemvoorkeuren –> Toetsenbord en muis –> 1ste tabblad (toetsenbord).

Bijdrager
    ..Willem

Top, bedankt!

Bijdrager
    sypie

Appeltje + F5 is de truc. En het eindeloze gebrabbel van je Mac heet VoiceOver.

Bijdrager
    sven-
    Bijdrager
    1984

Veel vragen zijn terug te vinden in een Sticky:wink:

Bijdrager
    Bor

Is al 20000 keer gevraagd!

Bijdrager
    iMac-Boy
    ”1984″

Veel vragen zijn terug te vinden in een Sticky:wink:

Maar hij had de vraag al en vroeg gewoon om een antwoord….:evil:

Bijdrager
    casperrrrrrr
    ”sven-“

Hier vind je de oplossing!

Hahaha! Fuckng grappig! Hahaha

Nee natuurlijk niet…

Bijdrager
    sven-
    ”Bor”

Is al 20000 keer gevraagd!

Ja, en dat is in dit topic ook al vaak genoeg gezegd… :sealed:

Bijdrager
    maclover111

Gezellig toch:P

Bijdrager
    MouseMighty

Beetje jammer dit. Afgezien van het feit dat het antwoord al gegeven is had je het zelf zonder het forum kunnen vinden. Mac OSX heeft een hele mooie uitgebreide Helpfunctie.

Bijdrager
    1984

Goed, we gaan hier verder

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.