7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Amand de Ligt

Computer helemaal opnieuw installeren voor nieuwe eigenaar

Dag allemaal,
    al vast bedankt voor tips!

ik ben de nieuwe eigenaar van een tweedehands imac G4 800 17″.
    Ik zou graag de hele computer opnieuw willen installeren op mijn naam,
    en daarmee alle oude bestanden wissen.
    Moet ik eerst alles eraf halen? (en hoe doe ik dit?)
    Of kan ik gewoon alles opnieuw, over het oude heen installeren?
    (kan ik dan de naam van eigendom & passwords veranderen?)

Dank voor elke tip.

Groetjes,
    Amand

Bijdrager
    wilfred

Met de installatie cd-rom van Mac Os X is het mogelijk om alle harde schijven volledig te wissen (en deze eventueel op te spliten naar je smaak) en hier vervolgens een fris systeem op te installeren.

Groeten, Wilfred

Bijdrager
    vogel

Ik raad je een complete format (omzetten naar nullen) aan. Dan weet je zeker dat je van alle ouwe meuk van de vorige eigenaar af bent, of er moet iets op staan wat je heel graag wilt houden. Trek een dagje voor de installatie uit, maar dan heb je ook wat.

Bijdrager
    Syndic

Een dagje? Nee joh… niet meer onder Panther. Compleet nieuwe install is binnen een uurtje of 2 gepiept. :wink:

Bijdrager
    vogel

Klopt, maar je moet altijd wat extra tijd uittrekken voor als je wat raars tegenkomt. Als het goed gaat, en dat is meestal, dan is het zo gepiept.

Bijdrager
    bruno
    ”Syndic”

Een dagje? Nee joh… niet meer onder Panther. Compleet nieuwe install is binnen een uurtje of 2 gepiept. :wink:

En dan je updates & progs en personal settings;)

Bijdrager
    Jochen

Ik heb ff een probleempje::D Nou had ik mijn moeders iMac’je geupgrade van OS8 naar OS9.2, ik blij en dacht leuk, laat ik die van mij ook eens doen. Van 0S9.0 naar OS9. Nu start ik op, krijg ik alleen nog een mapje met een vraagteken. Wanneer ik vanaf die OS9.2 schijf opstart, start hij op maar blijft vervolgens weer net zo hangen als tijdens de schone installatie. De originele cd’s heb ik niet van deze iMac. wat kan ik doen om deze Mac weer aan de praat te krijgen? :cry:

:apple: leek leker leekst:P

OPGELOST!!!! :sealed: met Diskwarrior natuurlijk

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.