13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    andrez

Computer can't be restarted

Beste mede forumleden,

Bij het dowloaden van Garageband, vanuit de app store, blijft de volgende mededeling vermeld staan en wordt het downloaden niet voltooid:

“Your computer can’t be restarted now, because software is being installed. TITLE _DIST is being installed. Interrupting the install may damage your computer. You can restart when the install is complete.”

Ook bij het uitpakken van een al gedownload bestand al een keer gehad dat deze melding bleef staan.

Iemand een idee hoe ik de download toch kan voltooien?

B.v.d. en groet,

André Zweistra.

Sleutelbeheerder
    Night

Wachten?

Bijdrager
    andrez

Tot ik een ons weeg, waarschijnlijk, want de melding blijft gewoon staan.

Bijdrager
    JohnLokerse

Al een geprobeerd om Garageband geforceerd af te sluiten of via de ‘Activity Monitor’ het af te sluiten?

Sleutelbeheerder
    Night

je zou eens kunne proberen om met cmd-opt-esc de installer te quitten en vervolgens na een herstart met PRAM reset het geheel eens opnieuw proberen te downloaden/installeren.

Bijdrager
    andrez

@John: Het nieuwe Garageband heb ik dus nog niet. Geforceerd stoppen wil wel maar daarmee heb ik de nieuwe software nog steeds niet binnen.

@Night
    : Ga ik na een PRAM reset dat nog eens proberen. Straks de afloop.

Bijdrager
    johnkeates

“TITLE _DIST” klinkt als een missende sting uit een plist die bij een package hoort dat geinstalleerd wordt. Waarschijnlijk een package die nooit zal voltooien.

Probleer zoals eerder geopperd de installer geforceerd af te sluiten. Als dat niet lukt in Activity Monitor (of Activiteitenweergave als het zo heet in NL) installer, installd en softwareupdate geforceerd afsluiten. Zet de processenfilter eerst wel op ‘alle processen’, anders zie je waarschijnlijk maar een beperkte weergave waar ze niet tussen staan.

Bijdrager
    andrez

Geforceerd afsluiten lukt wel, maar er zojuist achter gekomen dat als ik de computer will uitzetten of herstarten het venster met de mededeling weer verschijnt en dat blokkeert.

Bijdrager
    andrez

Dit keer na geforceerd afsluiten lukte het wel om de computer uit te zetten via het toetsenbord. Daarna de PRAM reset uitgevoerd en in de App Store de download kunnen voltooien en Garageband ’11 geïnstalleerd.

Bedankt voor het meedenken en helpen en een goed weekend verder,

André.

Sleutelbeheerder
    Night

Fijn dat het nu gelukt is.

Een tip voor de volgende keer: Hoewel Apple er alles aan doet zijn installers ‘hufterproof’ te maken, is het altijd verstandig om:
    1) Eerst alle applicaties af te sluiten
    2) Bevoegdheden te herstellen
    3) Herstarten met PRAM reset

Zo begin je met een complete, ‘frisse’ computer en is de kans op fouten minimaal.

Bijdrager
    johnkeates

Toch vreemd dat een PRAM (nvram) reset iets uit lijkt te maken. Er zit namelijk helemaal geen data in die invloed heeft op de werking van niet-hardware onderdelen van je Mac… De data die er in staat:

BootCampHD, EFICapsule_Result, LocationServicesEnabled, SmcFlasherResult, SystemAudioVolume, ThorUpdateResult, backlight-level, bluetoothActiveControllerInfo, boot-gamma, boot-image, efi-apple-payload0, efi-apple-payload0-data, efi-apple-payload1, efi-apple-payload1-data, efi-apple-recovery, efi-boot-device, efi-boot-device-data, fmm-computer-name, fmm-mobileme-token-FMM, good-samaritan-message, prev-lang:kbd, tbt-options.

Allemaal variabelen die alleen op hardware slaan, en een plaar kleine stukjes tekst…

Bijdrager
    andrez

@johnkeates:

Het leek, hoe dan ook, te werken, op die manier. De laatste keer om heel andere, veel ingrijpender redenen PRAM en SMC resetten toegepast, ik kom daar in een andere topic denk ik nog wel op terug, ook omdat anderen er wat aan kunnen hebben.

Groet en goeds,

André.

Bijdrager
    Nikita

Wellicht dat het gewoon de herstart op zichzelf was die het probleem heeft opgelost, niet zozeer de PRAM reset; die wordt meestal alleen gereset als je een probleem hebt met het starten van je Mac…

Maar goed…:)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.