5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    whaha

Computer aan, scherm uit, vergrendeling tijdelijk uitzetten, kan dat?

Ik gebruik mijn iMac geregeld om muziek te luisteren waarbij ik het beeld dan niet nodig heb. Dus dan zet ik het scherm uit. Alleen gaat de vergrendeling dan na verloop van tijd ook in.

Natuurlijk kan ik het scherm aan laten staan door middel van een app zodat de vergrendeling ook niet aangaat, maar dat vind ik zonde van de energie die het scherm dan allemaal voor niets gebruikt.

Ook kan ik de vergrendeling in de systeemvoorkeuren uitzetten, maar dat vind ik en onveilig en omslachtig om steeds weer uit en aan te zetten.

Dus kan ik de vergrendeling tijdelijk uitzetten met een app? Net zoals je in kunt stellen dat een App tijdelijk het scherm actief houdt? Daar zou ik wel mee geholpen zijn.

Ik wil namelijk graag:

Computer aan, scherm uit, tijdelijk vergrendeling uit. Als ik muziek aan het afspelen ben.

Is hier een leuke app of scriptje voor?

Ik draai nu nog macOS 10.14.6 op een iMac van dit jaar.

Sleutelbeheerder
    Night

Je kan het gewoon zelf instellen.

Je scherm zet je uit met ⌃⇧⏏︎ (je kunt ook een beetje spelen met de ‘Display sleep’ in het Engergiebesparing voorkeuren-menu) Als je in de voorkeuren bij Energiebesparing de computer slaaptijd op ‘nooit’ zet, kun je zonder beeld muziek blijven luisteren. Wil je je Mac toch laten slapen, dan druk je gewoon op ⌘⌥ ⏏︎ .

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    whaha

<p class=”cite”>Night op 28 oktober 2019 om 19:47</p>
    Je kan het gewoon zelf instellen.

Je scherm zet je uit met ⌃⇧⏏︎ (je kunt ook een beetje spelen met de ‘Display sleep’ in het Engergiebesparing voorkeuren-menu) Als je in de voorkeuren bij Energiebesparing de computer slaaptijd op ‘nooit’ zet, kun je zonder beeld muziek blijven luisteren. Wil je je Mac toch laten slapen, dan druk je gewoon op ⌘⌥ ⏏︎ .

Dat werkt, maar dan draai je het een beetje om. Standaard vind ik het fijn dat het apparaat snel sluimert.

Even kijken of ik iets heb aan de oplossing van TheBigZ.

Volgens mij heeft mijn iPhone SE geen Bluetooth LE (edit: Dat heeft hij wel, dus ik kan de app gebruiken! Hoezee!), dus dan gaat het feest met MacID niet door als ik de pagina in de App Store lees.

Dit is de website van de geweldige app. Het heet nu Unlox 3.

Bijdrager
    whaha

Ik heb het, voor mijn doen in ieder geval, heel praktisch opgelost door de vergrendeling later in te laten gaan.

Hier lever ik wel wat beveiliging mee in en qua privacy zou ik dit niet moeten zeggen, maar ik maak me geen zorgen.

Ik maak me veel meer zorgen over mijn bluetooth problemen… zie een ander onderwerp.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.