21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:

Bijdrager
    iDude

compu geluid naar stereoinstallatie, hoe?

ik vroeg me af hoe jullie de muziek van je mac over een geluidsinstallatie afspelen? Pluggen jullie gewoon de koptelefoonuitgang in de stereo, of gebruiken jullie een echte usb-adapter (zoals de xitel- hifi-link)?
    Of hebben jullie andere alternatieven?

ik ben benieuwd

Bijdrager
    Delta_T

Waar ik erg van oner de indruk ben is de squeezebox

Misschien niet de goedkoopste oplossing, maar je hebt er een afstandbediening bij zodat je het vanuit je luie stoel kan bedienen en ook kan zien wat er afgespeeld wordt. Vooral een mooie oplossing als je computer heel ergens anders staat en (goedkope) draden geen oplossing zijn. Ik heb het zien werken: erg cool. :o

Bijdrager
    figini

Zelf gebruik ik de iMic naar volle tevredenheid.
    Is betaalbaar al moet je wel met een kabel de aansluiting op je HiFi aansluiten.
    Klinkt goed en heeft nog een ingang ook.

Figini

Bijdrager
    iBert

Ik heb mijn stereo gewoon aangesloten op m’n iMac door de hoofdtelefooningang bij de iMac, gemakkelijk en klinkt lekker.

Moderator
    Lucas Raggers

Ik plug deze gewoon in de koptelefoon uitgang en de rode en de witte gaan in de stereo. Hardstikke simpel.

Bijdrager
    pako

Ik heb het ook zoals Lucas gedaan, goed plaatje!

Bijdrager
    HSL
    ”lucasraggers”

Ik plug deze gewoon in de koptelefoon uitgang en de rode en de witte gaan in de stereo. Hardstikke simpel.

beste manier,.. zo doe ik het al jaren!

Bijdrager
    kristo

Het lijkt me wel dat zoiets als hieronder onmisbaar is als je er echt alles wil uithalen. De “kabel” uit je stereo trekken als je wil muziek beluisteren van je Mac doet het brommen ophouden. Maar als je je stereo te luid zet en je Mac te stil komt er toch een vervelende ruis opzetten. Oplossing is dan de Mac luider en de stereo stiller, misschien dat dit niet meer nodig is met onderstaand bakje? Iemand ervaring hiermee?

http://www.xitel.com/product_gli.htm

Bijdrager
    pako

Ik heb nog nooit last gehad van gebrom. Wel kan het voorkomen dat het geluidsniveau van verschillende bronnen harder/zachter is. Maar dat is gewoon niet anders. En de kabel eruit trekken is toch nooit nodig? Je luistert toch via je stereo. Je kunt ook een spltter gebruiken waarmee je je externe speakers bij je Mac aansluit (die heb je dan wel nodig omdat de interne speaker wordt afgesloten als je je koptelefoon aansluit) en tegelijkertijd een kabel naar je stereo kunt aansluiten.

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore?productLearnMore=T6178

Het hoeft overigens geen Monster splitter te zijn, er zijn ook goedkope spltters bijv. bij de Handyman.

Bijdrager
    Steve Brooklyn
    ”lucasraggers”

jep… zo doe ik het ook…
    en anders om trouwens ook… voor eventuele opnames mp3 te maken…?

(zo heb ik platen opgenomen en opnames van mijn band)
    Werkt prima zo…

Bijdrager
    dropshot

naar volle tevredenheid gebruik ik een Yamaha USB versterker (AP-U70) . Perfect, vol geluid zonder brom, ook als ‘ie (heel)hard staat . Mooi design inclusief afstandsbediening!

Bijdrager
    nankovic
    ”HS-L”
    ”lucasraggers”

beste manier,.. zo doe ik het al jaren!

ik ook 8)

Bijdrager
    hansenonline

zelf heb ik dezelfde oplossing als de meesten een kabel uit de stereo naar de koptelefoonuitgang van mijn ibook.
    in de macfan stond een oplossing om de itrip te gebruiken door de bevestigingspal af te veilen. of de tunecast mobile FM transmitter van belkin of een andere fm oplossing voor je stereo. moet ve natuurlijk nog wel een antenne op je installatie hebben.

daan.

Bijdrager
    iDude

ok, maar zijn er dus mensen die de xitel hifilink gebruiken?

ik ben benieuwd naar de ervaringen en de voordelen ervan

Bijdrager
    vogel
    ”lucasraggers”

Yup, rechtstreeks in die waardeloze bak die ik nu heb. Kan niet wachten op m’n nieuwe NAD. Misschien kan die nog wat van het Mac geluid maken als ik er een dvd’tje inpleur.

Bijdrager
    Werner K.
    ”figini”

Zelf gebruik ik de iMic naar volle tevredenheid.
    Is betaalbaar al moet je wel met een kabel de aansluiting op je HiFi aansluiten.
    Klinkt goed en heeft nog een ingang ook.

Figini

Is het uitgangs volume via USB constant of wordt deze bepaald door het volume van m’n mac of van iTunes.
    Ik wil nl. het volume van m’n mac uitzetten terwijl ik wel geluid krijg uit m’n stereo.
    ???javascript:emoticon(‘:?’)

Bijdrager
    diederik

is het voorversterkte geluid van de geluidskaart van je mac gewoon niet slechter dan de voor versterker van je installatie?
    en daarom een goede manier om je geluid via usb(imic) te versterken!?
    http://www.griffintechnology.com/products/imic/

Bijdrager
    Aqua1
    ”kristo”

…De “kabel” uit je stereo trekken als je wil muziek beluisteren van je Mac doet het brommen ophouden. …

Welke kabel ? Ik heb idd ook gebrom, maar geen radiokabel. Bedoel je die ? Mijn volumes kloppen wel, dus Mac vrij hoog, zodat de amp wat lager kan.

Bijdrager
    martijn888
    ”kristo”

Het lijkt me wel dat zoiets als hieronder onmisbaar is als je er echt alles wil uithalen. De “kabel” uit je stereo trekken als je wil muziek beluisteren van je Mac doet het brommen ophouden. Maar als je je stereo te luid zet en je Mac te stil komt er toch een vervelende ruis opzetten. Oplossing is dan de Mac luider en de stereo stiller, misschien dat dit niet meer nodig is met onderstaand bakje? Iemand ervaring hiermee?

http://www.xitel.com/product_gli.htm%5B/quote:b249338aba%5D

Jawel, werkt perfect! ik heb een ander merk, maar bij elke electronicazaak kun je zoiets kopen, ik heb 20euro betaald en het werkt prima.

Wat ik met mijn iMac wel irritant vind is dat er niet een aparte audio-out is voor versterker en een aparte voor koptelefoon. Ik wil het volume van mijn versterker apart kunnen regelen van mijn mac-speakertjes. Bijvoorbeeld alle iTunes via versterker en andere compu-geluidjes gewoon uit mijn speakertjes…

Bijdrager
    Convicted

Ik heb een M-Audio Audiophile geluidskaart in mijn Mac zitten met RCA I/O maar ja eh, da’s natuurlijk niet echt de goedkoopste oplossing namelijk 199e.

Bijdrager
    kwest

Ik gebruik de volgende methode: meeste MP3’s of AAC’s staan op mijn Power Mac G4, in iTunes zet ik in prefs share my music (entire library).
    Mijn PowerBook plug ik in de versterker via de reeds beschreven weg: koptelefoon in PowerBook, rode en witte plug in een aux van de versterker.
    Airport en Rendevous doen de rest! In de living, slaapkamer etc…
    Doen!

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.