9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Tijgje

compressor vraagje

Probeer een montage uit FCP te exporteren
    naar compressor, maar krijg telkens de mededeling:

a fil of this name alredy excist

Nu heb ik de naam van de montage veranderd maar
    dat wil niet helpen. Hoe kan ik dit oplossen?

Greetz Tijgje

Bijdrager
    acb

Al gelukt?

Bijdrager
    guru
    ”Tijgje”

Probeer een montage uit FCP te exporteren
    naar compressor, maar krijg telkens de mededeling:

a fil of this name alredy excist

Nu heb ik de naam van de montage veranderd maar
    dat wil niet helpen. Hoe kan ik dit oplossen?

Greetz Tijgje

is dit wel de goede workflow??
    hier wordt aangeraden niet te exporteren via compressor http://larryjordan.biz/articles/lj_dvd_export.html

Bijdrager
    Djmichel

Guru,

Die link die je geeft verwijst uiteindelijk naar iDVD. Er zit echt wel een verschil in je workflow of dat je compressor gebruik voor proffesioneel authoring of voor een mickey mouse dvd in iDVD om maar even een voorbeeld te geven. Je workflow moet aansluiten met dat wat je er mee wilt bereiken. Voor gekauwde workflows hebben niet altijd zin.;)

Om even on-topic te blijven.

Tijgje,

Als je hem exporteerd naar quicktime kun je hem ook in compressor slepen. In de meeste gevallen is hij dan ook sneller met compressen dan dat je direct uit fcp dat doet.

Bijdrager
    guru

sorry , dubbel post

Bijdrager
    guru
    ”Djmichel”

Guru,

[size=18:510ee050c7]Die link die je geeft verwijst uiteindelijk naar iDVD[/size:510ee050c7]. Er zit echt wel een verschil in je workflow of dat je compressor gebruik voor proffesioneel authoring of voor een mickey mouse dvd in iDVD om maar even een voorbeeld te geven. Je workflow moet aansluiten met dat wat je er mee wilt bereiken. Voor gekauwde workflows hebben niet altijd zin.;)

Om even on-topic te blijven.

Tijgje,

Als je hem exporteerd naar quicktime kun je hem ook in compressor slepen. In de meeste gevallen is hij dan ook sneller met compressen dan dat je direct uit fcp dat doet.

het ganse artikel even doornemen aub !!!

[URL=http://img248.imageshack.us/my.php?image=afbeelding1fp3.png][/URL]

Bijdrager
    Tijgje

TSJA het is een gekke wereld.
    Al heel lang gebruik ik COMPRESSOR om mijn
    FCP bestanden om te zetten naar MPEG om mijn DVD
    te maken. Maar van de een op de andere dag ging het niet
    meer!!!!!

Misschien omdat ik Flip voor mac heb geistaleerd???

Wat ik nu doe is de montage/sequence exporteren
    als quiktime movie. Niets veranderen aan de settings
    dus gebruik current. Kiezen tussen video en of audio.
    Ik laat de het vinkje staan bij: make movie self contained.

En deze file kan ik gewoon importeren in COMPRESSOR.

GREETZZZ TIJGJE

Bijdrager
    guru

geloof Larry Jordan zijn uiteenzetting maar ; die man weet echt wel waar hij over praat .

je kan je trouwens aboneren op de nieuwsbrief met boordevol waardevolle tips van hem zelf ; aangevuld met reacties van de lezers .

Bijdrager
    Anillusion

Het enige waar de goede man het over heeft is dat hij de File>Export>Using Compressor… functie omzeilt door er een Reference Quicktime van te maken. It makes sense, omdat je dan Final Cut Pro niet aan hoeft te hebben staan tijdens het comprimeren, scheelt weer wat processor-snelheid en geheugen. Maar dit zegt hij niet. Larry zegt dat hij de functie niet betrouwbaar vindt. Persoonlijk gebruik ik de Using Compressor methode altijd en heb nog nooit enig betrouwbaarheidsprobleem meegemaakt.

Voor kleine projecten raadt hij aan om direct in DVD studio pro te gaan werken. Ik denk dat dit meer te maken heeftt met snelheid van projectauthoring dan met kwaliteit. Hoewel DVD Studio Pro out of the box met een one pass VBR en een ‘better’ motion Estimation, is dit natuurlijk aan te passen naar een betere setting. Voor projecten langer dan 30 minuten raadt hij wel degelijk compressor aan.

Tijgje, misschien scheelt het door de destination te veranderen naar een andere plek dan waar je de rest van de files hebt staan. Ikzelf maak altijd een rendermap op m’n projectenschijf aan en render daar naar toe. Na het renderen verplaats ik handmatig de file naar een andere map waar ik het DVD-project heb staan. De rendermap is dus voor en na gebruik gewoon leeg.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.