15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    KR1275

Compressor start niet meer op.

Waar kan dit aan liggen? Ik heb versie 2 en dit programma inmiddels meerdere malen verwijderd en opnieuw geïnstalleerd inclusief alle items waar compressor in voor kwam. Maar het wil niet meer opstarten.

Bijdrager
    iApple

Huh?

Bijdrager
    KR1275
    ”iApple”

Huh?

Dubbel klik, hij doet of ie opent en dat was het dan.

Bijdrager
    Liam

Preferences al weggegooid?

Bijdrager
    postman

rare quicktime plugins geinstalleerd?

Bijdrager
    KR1275

In het crash logbestand staat het volgende:

Host Name: power-mac-g5-van-richard-kruizinga
    Date/Time: 2006-04-10 19:42:24.694 +0200
    OS Version: 10.4.6 (Build 8I127)
    Report Version: 4

Command: Compressor
    Path: /Applications/Compressor.app/Contents/MacOS/Compressor
    Parent: WindowServer [60]

Version: 2.0 (2.0)

PID: 472
    Thread: Unknown

Link (dyld) error:

Symbol not found: __ZN6aecore14CMovieInstance16addExternalTrackEPP9TrackTypePPcmlll
    Referenced from: /Library/Frameworks/Compressor.framework/Versions/
    A/Frameworks/Transcoding.framework/Versions/A/Transcoding
    Expected in: /Library/Frameworks/AECore.framework/Versions/A/AECore

Bijdrager
    KR1275

Iemand die het iets zegt, dit crashlogbestand?

Bijdrager
    MacBlade

Heb je soms iets van fonts weggegooid (Symbol)
    Heb iets soortgelijks gehad en na het herinstalleren van de fonts werkte het weer

Bijdrager
    KR1275

Symbol is er nog, en de prefs zijn ook al weg.

Vandaag nog maar eens opnieuw geïnstalleerd. Nu krijg ik deze crash log:

Host Name: power-mac-g5-van-richard-kruizinga
    Date/Time: 2006-04-13 11:24:41.612 +0200
    OS Version: 10.4.6 (Build 8I127)
    Report Version: 4

Command: Compressor
    Path: /Applications/Compressor.app/Contents/MacOS/Compressor
    Parent: WindowServer [63]

Version: 2.0 (2.0)

PID: 1131
    Thread: Unknown

Link (dyld) error:

Library not loaded: /Library/Frameworks/AECore.framework/Versions/A/AECore
    Referenced from: /Applications/Compressor.app/Contents/MacOS/Compressor
    Reason: image not found

Bijdrager
    KR1275
    ”postman”

rare quicktime plugins geinstalleerd?

Waar vind ik die? Ik kom ze niet tegen bij de installatiesoftware.
    Alvast bedankt.

Bijdrager
    KR1275

Het is me nu eindelijk gelukt compressor opgestart te krijgen, maar zodra alle schermen zijn weergegeven, klapt het programma eruit (onverwachts gestopt). De crash-mededeling is alsvolgt:

http://www.massto.nl/Date.pdf

Het lijkt alsof de plugins in quicktime de boosdoener zijn?? Weet iemand wat deze foutmelding betekent??

Deze ellende speelt allemaal sinds de overstap van G4/10.3 naar G5/10.4. Balen is ook dat op de nieuwe configuratie A.Pack er om de haverklap uitligt of foutmeldingen geeft.

Bijdrager
    Wolf

Hoe kom je aan die G5? Ik heb net een andere unit gekregen van Apple (care) nadat mijn oude G5 (2×2 ghz) allerlei apps voortdurend liet crashen… Heeft je PC ooit goed gewerkt? Is het alleen Compressor?
    Heb je er geheugen bijgeprikt?

Wolf

Bijdrager
    KR1275
    ”Wolf”

Hoe kom je aan die G5? Ik heb net een andere unit gekregen van Apple (care) nadat mijn oude G5 (2×2 ghz) allerlei apps voortdurend liet crashen… Heeft je PC ooit goed gewerkt? Is het alleen Compressor?
    Heb je er geheugen bijgeprikt?

Wolf

Ik heb hem gekocht bij de Nieuwe Macwinkel in Amsterdam. Het geheugen heb ik er bij de koop direct in laten zetten. Op zich draait de mac prima, maar de G4, die ik hiervoor had, was stabieler.

Bijdrager
    Wolf

FCP op mijn G4 400 met 768 MB geheugen was niet kapot te krijgen. Vanaf het moment dat ik overstapte op het ‘snelheidsmonster’ G5, is het kwakkelen geweest. (zijn net renpaarden, bloedsnel maar overgevoelig…) Gaat nu al wat beter met m’n Quad:)

Geloof het of niet maar mijn G5 kon niet overweg met Tiger??!! Eindeloos gezeik met dat ding, na zoveel x installeren, dacht ik, ik probeer Panther eens en ja, hoor, hij was een stuk stabieler! Ik heb allerlei verschillende scenarios getest- Tiger installeren vanaf extern, intern, 2e intern, Panther idem dito en elke keer de zelfde uitkomst: Tiger was het probleem. Daar had ik nog nooit iets over gelezen!!!

Daarvoor gelazer gehad met geheugen van Jetram. De Nieuwe Macwinkel= Vijzelstraat, toch? Daar heb ik ook net weer 2 gig geheugen bijgekocht- gaat goed, even afkloppen…

Misschien moet je toch aan een complete reinstall denken, als het probleem volhardt.

Bijdrager
    julik

Als je het in een keer makkelijk wilt doen moet je de FCP Studio weer installeren.

Andere manier om het te doen is om in de packages van FCP Studio install (of update) te klooien en met Pacifist handmatig de packages ProAppSupport, Compressor, Helium en QMaster opnieuw installeren (had mijn geholpen met CFP 5.1 toen Compressor begon te crashen bij het opstarten).

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.